Κατηγορίες

Ιησούς Χριστός: Ελληνισμός-Χριστιανισμός (29)

Ιησούς Χριστός: Ελληνισμός-Χριστιανισμός (29)

Διαβάστε τη συνέχεια του κεφαλαίου: «Ομοιότητες Ελληνισμού – Χριστιανισμού», αλιευμένο μέσα από το έργο μας: «Ιησούς Χριστός: Ελληνισμός-Χριστιανισμός». Σήμερα έχουμε ένα δημοσίευμα για τα Χειρόγραφα τα Νεκρής Θάλασσας, για τα οποία ακόμη και σήμερα μελετώνται από τους  βιβλικούς μελετητές, πολλά των οποίων ήσαν γραμμένα στην ελληνική γλώσσα!..

Προθήκη με σπαράγματα (Αρχαιολογικό μουσείο Αμμάν).

ΤΑ «ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΤΗΣ ΝΕΚΡΑΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ» ΚΑΙ ΤΟ «ΤΑΓΜΑ» ΤΩΝ ΕΣΣΑΙΩΝ

Ήταν αναπόφευκτο! Μετά από όλα όσα έχουν δημοσιευθή περί Ιησού Χριστού και της «σχέσεώς» Του με το τάγμα των Εσσαίων, 48 λογικό ήταν να κινηθή και το ενδιαφέρον των Ελλήνων δημοσιογράφων και ιστορικών ερευνητών για το θέμα αυτό. Έτσι την Κυριακήν 4 Ιανουαρίου 1998, ο αρθρογράφος κ. Γ. Ν. Παπαθανασόπουλος δημοσιεύει εις αθηναϊκήν εφημερίδαν ένα ρεπορτάζ υπό τον τίτλον: Το «Τάγμα» των Εσσαίων. Τι αναφέρουν για το κοινόβιο τα χειρόγραφα της Νεκράς Θαλάσσης». Αξίζει τον κόπο να το διαβάσωμεν γιατί παρέχει πολλές διαφωτιστικές πληροφορίες, αρχής γινομένης με το ιστορικό της μυθιστορηματικής ανευρέσεως των χειρογράφων αυτών:

Κουμράν, Αύγουστος 1947

«Μυθιστορηματική ήταν η ανεύρεση των χειρογράφων της Νεκρής Θάλασσας στο Κουμράν, τον Αύγουστο του 1947, στην έρημο της Παλαιστίνης. Να γυρίσουμε λίγο σε εκείνη την εποχή: το καλοκαίρι εκείνο, επιτροπή του ΟΗΕ επισκέφθηκε την περιοχή και στις 29 Νοεμβρίου 1947 η ολομέλειά του κατά πλειοψηφία αποφάσισε τον διαμελισμό της Παλαιστίνης, ενώ η περιοχή «έβραζε». Τότε κυριαρχούσε το λαθρεμπόριο στην περιοχή για οτιδήποτε και ο Βεδουίνος Εντ Ντιμπ είχε ως κρυψώνα των «εμπορευμάτων» του μια από τις σπηλιές του Κουμράν. Ψάχνοντας βρέθηκε μπροστά σε κλειστά πιθάρια. Πόσα ήταν; Δέκα ή σαράντα εννέα κατά διάφορες εκδοχές της ιστορίας. Σε ένα από αυτά, υπήρχαν τρεις χάλκινοι κύλινδροι περιτυλιγμένοι με μεγάλη φροντίδα. Ο κύλινδρος περιείχε τον Ησαϊα, το Σχόλιο του Αββακούμ και το Εγχειρίδιο Διδασκαλίας.
Ο Εντ Ντιμπ πήρε τους κυλίνδρους και τους έβαλε μέσα σε ένα πέτσινο σάκο και πήγε στη Βηθλεέμ να τους πουλήσει. Τους αγόρασε ένας Κάντο, σανδαλοποιός, για πέντε μόνο δολάρια. Ο Κάντο ήταν Συροορθόδοξος.
Ο Κάντο κάτι κατάλαβε για την αξία των χειρογράφων και πήγε και βρήκε τον Συροορθόδοξο Μητροπολίτη Σαμουήλ στο Μοναστήρι του Αγίου Μάρκου, στην Ιερουσαλήμ. Έπειτα από το σχετικό παζάρι, ο Σαμουήλ τα αγόρασε για 100 δολάρια και άρχισε να «διαφημίζει» τα χειρόγραφα, με μεγάλη, πάντως, προσοχή, αφού είχε ξεσπάσει ο πρώτος πόλεμος μεταξύ Ισραηλιτών και Αράβων.
Για να κερδίσει περισσότερα και με ασφάλεια, ο Σαμουήλ πήγε στις ΗΠΑ έχοντας μαζί του τα χειρόγραφα, αφού με μυθιστορηματικό τρόπο τα έβγαλε εκτός Παλαιστίνης. Τελικά, τα πούλησε στο ίδρυμα του Εβραίου Ροκφέλερ, αντί 250.000 δολαρίων. Τα χειρόγραφα βρίσκονται σήμερα στο Εθνικό Μουσείο του Ισραήλ. Σημειώνεται ότι ο αγοραστής βρέθηκε έπειτα από … μικρή αγγελία που γράφτηκε στα «διάφορα» της «Wall Street Journal» την 1η Ιουνίου του 1954! Ο Σαμουήλ, πάντως, έκανε την τύχη του: τα εκατό δολάρια που αυτός είχε δώσει, είχαν γίνει 250.000. Και να σκεφθεί κανείς πως είχαν ξεκινήσει από τον βεδουϊνο, αντί… πέντε δολαρίων. Σήμερα η αξία των χειρογράφων χαρακτηρίζεται ανυπολόγιστη».

Και τώρα η ανάλυσις του έγκριτου αρθρογράφου κ.Γ. Ν. Παπαθανασόπουλου:

«Πενήντα χρόνια πέρασαν από την τυχαία ανεύρεση των χειρογράφων της Νεκράς Θαλάσσης, κοντά στη θέση Κουμράν, 400 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Τώρα, λοιπόν, αποκάλυψαν τα μυστικά τους, που τόσο είχαν κεντρίσει τη φαντασία και είχαν προκαλέσει το παγκόσμιο ενδιαφέρον των ειδικών και όχι μόνο.
Τα χειρόγραφα, που χαρακτηρίσθηκαν από τα σημαντικότερα αρχαιολογικά κειμήλια όλων των εποχών, βρέθηκαν σε έντεκα σπηλιές του Κουμράν, που εχρησιμοποιούντο από τους Εσσαίους, κοινότητα ασκητών της ερήμου, που εμφανίστηκαν περί το 150 π.Χ. και έσβησαν ιστορικά το 68 μ.Χ. με την καταστροφή της Ιερουσαλήμ από τους Ρωμαίους. Στα ευρήματα περιλαμβάνονται πολύτιμα στοιχεία από τη ζωή τους: οι κανόνες που ρύθμιζαν τη ζωή των μελών της κοινότητας, λειτουργικοί ύμνοι για το Σάββατο και άλλες περιστάσεις, τυπικό εξορκισμού κ.α. Το σημαντικό είναι πως στα χειρόγραφα βρέθηκαν όλα τα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης, πλην αυτού της Εσθήρ. Είναι αξιοσημείωτο επίσης ότι βρέθηκαν και τα βιβλία του Τωβίτ, του εκκλησιαστή και του Ιερεμία (αυτό μάλιστα στα ελληνικά) και έτσι επιβεβαιώνεται η ακρίβεια της επιλογής των βιβλίων του Κανόνα της Παλαιάς Διαθήκης από την Ορθόδοξη Εκκλησία έναντι της Ρωμαιοκαθολικής, που τα συγκεκριμένα βιβλία τα έχει χαρακτηρίσει «δευτεροκανονικά».
Σημειώνουμε ότι η Παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας δέχεται ως «κανονικά» εκτός από τα 39 βιβλία της Εβραϊκής Βίβλου δέκα επιπλέον: Α΄ ΄Εσδρας, Τωβίτ, Ιουδίθ, Α΄- Β΄- Γ΄ Μακκαβαίων, Σοφία Σολομώντος, Σοφία Σειράχ, Βαρούχ και επιστολή Ιερεμία. Όσα βιβλία δεν συμπεριλαμβάνονται στον Κανόνα ονομάζονται «απόκρυφα». Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία δέχεται 46 βιβλία, τα 39 της Εβραϊκής Βίβλου ως «πρωτοκανονικά» και επτά, Τωβίτ Α΄ και Β΄ Μακκαβαίων, Ιουδίθ, Σοφία Σολομώντος, Σοφία Σειράχ και Βαρούχ ως «δευτεροκανονικά». Τέλος οι Προτεστάντες δέχονται μόνο τα 39 βιβλία της Εβραϊκής Βίβλου. Η ανεύρεση των χειρογράφων του Κουμράν, που γράφτηκαν μεταξύ του τέλους του 3ου π.Χ. αιώνα και του 68 μ.Χ. επαλήθευσαν τα γνωστά, ως την ανέρευσή τους, κείμενα της Παλαιάς Διαθήκης που ήταν: Η μετάφραση των Εβδομήκοντα, κείμενο που γράφτηκε από Εβραίους λόγιους περί τον 3ο αιώνα π.Χ. στην Αλεξάνδρεια, η Μασόρα, δηλαδή το εβραϊκό κείμενο της Παλαιάς Διαθήκης που κριτική έκδοσή του με φωνηεντισμό έκαναν τον 9ο αιώνα μ.Χ. οι Μασορίτες, λόγιοι Ιουδαίοι, (σ.σ.:η εβραϊκή γλώσσα γράφεται από δεξιά προς τα αριστερά και έχει 22 γράμματα, όλα σύμφωνα. Οι Μασορίτες επινόησαν ειδικά φωνηεντικά σημεία, για να μην υπάρχει κίνδυνος εσφαλμένης ανάγνωσης), η Πεντάτευχος σε σαμαριτική μετάφραση.
Επίσης, από τη μελέτη των χειρογράφων δεν απεκαλύφθη κανένα άγνωστο ή ανέκδοτο κείμενο της Αγίας Γραφής.
Κατά τον Puech το ότι ο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής και Πρόδρομος έζησε στην έρημο την ίδια εποχή με τους Εσσαίους δεν σημαίνει τίποτα. Η βάπτιση που επιτελούσε σε όσους μετάνιωναν προς άφεση των αμαρτιών τους δεν περιλαμβάνεται στους λειτουργικούς κανόνες των Εσσαίων. Επίσης, αν και είχε απομακρυνθεί από τον επίσημο Ιουδαϊσμό, ο Άγιος Ιωάννης δεν ήταν αντίθετος με το προσκύνημα του Ναού, όπου εξάλλου ο πατέρας του, Ζαχαρίας, υπήρξε ιερέας.
Τέλος, στα κείμενα των Εσσαίων, κανένα έστω απόσπασμα δεν βρέθηκε από την Καινή Διαθήκη και ειδικότερα από τα Ευαγγέλια. Ορισμένες υποθέσεις για αποσπάσματα κειμένων από τους Ευαγγελιστές Μάρκο και Ματθαίο δεν επαληθεύτηκαν. Το βέβαιο, πάντως, είναι πως οι Χριστιανοί με τα χειρόγραφα της Νεκράς Θαλάσσης έχουν πλέον μια ακόμη απόδειξη για την ακρίβεια των κειμένων της Παλαιάς Διαθήκης.

Αρχαιολογικά ευρήματα στο Κουμράν.

Οι Εσσαίοι και πώς ζούσαν

Συνεχίζει, λοιπόν, ο ως άνω αρθρογράφος, εστιάζοντας το ενδιαφέρον του και στους Εσσαίους, για τους οποίους αναφέρει τα εξής:

«Ποιοι ήταν οι Εσσαίοι;» είναι το φυσικό ερώτημα μετά την ανακάλυψη των χειρογράφων που βρέθηκαν στην κοινοτητά τους, στο Κουμράν, μέσα στην έρημο, κοντά στη Νεκρά Θάλασσα. Για τους Εσσαίους και την κοινότητά τους υπάρχουν αναφορές στα έργα του Φίλωνος του Αλεξανδρέα (40 π.Χ.) του Φλάβιου Ιώσηπου και του Πλίνιου του πρεσβύτερου (μετά το 70 μ.Χ.). Όλοι τους γράφουν για την κοινότητα αυτή που ζούσε στην έρημο της Ιουδαίας. Σύμφωνα με τα αρχαιολογικά στοιχεία που υπάρχουν, δεν πρέπει να ήταν συνολικά περισσότεροι από τέσσερις χιλιάδες. Η παρουσία τους σημειώνεται από το 150 π.Χ. ως το 68 μ.Χ.
Πρόκειται για μια κοινότητα ευσεβών ανθρώπων που ζούσαν κοινοβιακά. Τα αρχαιολογικά ευρήματα δεν δείχνουν ένα χωριό με πολλά σπίτια, που το καθένα έχει την αρχιτεκτονική του, τους χώρους του. Αντίθετα, δείχνουν κοινούς χώρους κουζίνας, τραπεζαρίας , συναθροίσεων, εργασίας. Στον χώρο της τραπεζαρίας βρέθηκαν 800 πιάτα. Η διδασκαλία τους μάλλον προέτρεπε στην αγαμία. Στο νεκροταφείο τους βρέθηκαν τάφοι δέκα γυναικών, στοιχείο που οδηγεί τους αρχαιολόγους στο συμπέρασμα πως οι γυναίκες δεν ξεπερνούσαν το 2,3% του πληθυσμού. Δεν βρέθηκαν καθόλου τάφοι παιδιών, γεγονός που ενισχύει την άποψη ότι οι Εσσαίοι, χωρίς να απαγορεύουν το γάμο, ευνοούσαν την αγαμία, σε αντίθεση προς τους Σαδδουκαίους και τους Φαρισαίους που ήταν υπέρ του γάμου και της τεκνογονίας. Σύμφωνα με τους κανόνες που εφήρμοζαν οι Εσσαίοι, μέλος της κοινότητάς τους γινόταν κάποιος ύστερα από τρία χρόνια δοκιμασίας και αφού έδινε όρκο να κρατήσει μυστική τη διδασκαλία της κοινότητας. Κάθε έσοδο από την εργασία τους (γεωγραφία, κτηνοτροφία, κεραμεική κ.λ.π.) έμπαινε σε κοινό ταμείο. Το ημερήσιο πρόγραμμά τους ήταν προσευχή κατά την ανατολή του ηλίου, εργασία ως το μεσημέρι, οπότε έπαιρναν το λουτρό τους και καθαροί και φορώντας λευκό ένδυμα πήγαιναν για φαγητό. Μετά έβγαζαν τα λευκά τους ρούχα και συνέχιζαν την εργασία τους ως τη δύση του ηλίου, οπότε επαναλάμβαναν την ιεροτελεστία του μεσημεριού για το φαγητό. Διάβαζαν πολύ τα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης και με θέρμη ανέμεναν τον Μεσσία. Γενικά ήταν υπέρ της ηθικής καθαρότητας και υπέρ της αδελφοσύνης, ενώ αποστρέφονταν τον πλούτο. Η προετοιμασία τους αυτή οδήγησε τους περισσότερους στον Χριστιανισμό».
Τίθεται, λοιπόν, το ερώτημα: Ποια η φιλοσοφική θεώρησις της ζωής των Εσσαίων εις σχέσιν με την ζωήν των Πυθαγορείων;

Συνεχίζεται…
 

Αναρτήθηκε: 14/05/11 19:00

 
Ο Ελληνισμός και η Ορθοδοξία είναι δύο ράγες της Ιστορίας πάνω στις οποίες κινείται το όχημα του Ελληνο-Χριστιανικού Πολιτισμού σε μια ατέρμονη πορεία προς την αιωνιότητα!... Λαός που περιφρονεί τις πέτρες και τα χαρτιά του είναι καταδικασμένος ν’ αυτοκτονήσει!..
 
Συνεντεύξεις του Άγγελου Σακκέτου, ως καταστάλαγμα μιας δημοσιογραφικής πορείας 35 περίπου ετών!... Ένας αγώνας δρόμου για την αναζήτηση της αλήθειας και μόνον της αλήθειας.. Την "αληθινής αλήθειας", όπως μάθαμε να λέμε στην δική μας Ελληνική Δημοσιογραφία!..
 
Διαλέξεις και Ομιλίες, έτσι όπως ακριβώς εδόθησαν στο παρελθόν σε διάφορα Πνευματικά Κέντρα, Συλλόγους, Σωματεία και διάφορα Ιδρύματα των Αθηνών ή της Περιφέρειας, ιδίως για θέματα σχέσεων Ελληνισμού και Ορθοδοξίας!..
 
Θύμησες και αναμνήσεις!... Νοσταλγικές ιστορίες, που φαντάζουν σήμερα σαν παραμύθι!.. Εκπληκτικές εμπειρίες και διηγήματα ή αφηγήσεις από διάφορους ανθρώπους, που έζησα ή γνώρισα στο διάβα της ζωής μου!.. Όλα εκείνα τα γεγονότα, που πέρασαν από τη φτωχική μου ζωή, ιδίως στο χωριό μου!
Αναζήτηση
Search
Newsletter
Για να λαμβάνετε newsletter παρακαλώ στείλτε μας το email σας!

Είσοδος χρηστών