Κατηγορίες

Όταν η Αθήνα χαμηλώνει τα φώτα!...

 

Όταν η Αθήνα χαμηλώνει τα φώτα!...

Όταν η Αθήνα χαμηλώνει τα φώτα, οι πραγματικοί ερμηνευτές έχουν τον πρώτο ρόλο πάνω στην πίστα όπου η φωνή τους είναι εκείνη που μαγεύει, δελεάζει και μαγνητίζει τους ακροατές ή τους θαμώνες ενός κέντρου ψυχαγωγίας. Εκεί που τραγουδούν κάθε λογής τραγούδια, είτε μικρασιάτικα είτε δημοτικά είτε λαϊκά είτε ελαφρά είτε μοντέρνα, για να εισπράττουν καθημερινά τον θαυμασμό και τα χιλιάδες λουλούδια που πέφτουν συνεχώς επάνω τους!.. 

ΕΝΕ πως το τραγούδι είναι ένα σύντομο λυρικό ή αφηγηματικό κείμενο γραμμένο για να εκτελείται από μία φωνή με ή χωρίς τη συνοδεία μουσικής. Η μουσική συχνά αναπαράγει τη διάθεση ή δίνει συναισθηματική έκφραση στα λόγια του τραγουδιού, τα οποία κάποιες φορές είναι ποιήματα.

Ο όρος τραγούδι (1) στη σύγχρονη χρήση του περιορίζεται σε συνθέσεις για μία ή δύο φωνές συνήθως συνοδευμένες από κάποιο μουσικό όργανο. Στη Δύση με τη λέξη τραγούδι εννοείται το προϊόν της ενσυνείδητης ικανότητας ενός εκπαιδευμένου μουσικού και συνίσταται στη μελωδία και τη μουσική συνοδεία δικής του έμπνευσης.

Τα πρώιμα λαϊκά τραγούδια είναι κυρίως ομαδικές συνθέσεις, δηλαδή ανώνυμες εκφράσεις του πολιτισμού που τις παράγει, μπορεί όμως η μελωδία ή τα λόγια ενός συγκεκριμένου τραγουδιού να έχουν τις ρίζες τους στην έμπνευση ενός μόνο δημιουργού, που συνήθως παραμένει άγνωστος.

Στο πέρασμα των αιώνων το μουσικό ύφος εξελίχθηκε, γεγονός που επηρέασε και την εξέλιξη του τραγουδιού. Στον 20ό αιώνα λίγες ήταν οι καινοτομίες στην τεχνική δημιουργίας τραγουδιών. Η πιο σημαντική εξέλιξη ήταν η εισαγωγή ενός νέου είδους φωνητικής παραγωγής, κάτι ανάμεσα στην εκφώνηση λόγου και το τραγούδισμα (Sprechstimme ή Sprechgesang), που οφείλεται στον Αυστριακό συνθέτη Άρνολντ Σένμπεργκ.

Μια άλλη καινοτομία της περιόδου αυτής στη σύνθεση τραγουδιών είναι η δημιουργία φωνητικών μελωδιών, που αποτελούνται από μια σειρά φωνητικών, αντί για τους συνηθισμένους ως τότε στίχους, ενώ παράλληλα αναβιώνουν και τα ασυνόδευτα από μουσική τραγούδια.

Οι σημερινοί Έλληνες ερμηνευτές

ι σημερινοί ερμηνευτές (με τη βοήθεια, ασφαλώς, και της τεχνολογίας) έχουν φθάσει σε υψηλά φωνητικά επίπεδα, αν και ένας τραγουδιστής (2) για να θεωρείται καλός ερμηνευτής πρέπει τουλάχιστον να διαθέτει πολύ καλή φωνή, να είναι δηλαδή καλλίφωνος ή καλλικέλαδος.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι υπάρχουν και άλλοι όροι που έχουν σχέση με τον τραγουδιστή, όπως ο όρος τραγουδιστικός (3) ή ο όρος τραγουδιστός (4). Οι πραγματικοί ερμηνευτές, όμως, έχουν τον πρώτο ρόλο πάνω στην πίστα όπου η φωνή τους είναι εκείνη που μαγεύει, δελεάζει και μαγνητίζει τους ακροατές ή τους θαμώνες (5) ενός κέντρου ψυχαγωγίας. Εκεί που τραγουδούν κάθε λογής τραγούδια, είτε μικρασιάτικα είτε δημοτικά είτε λαϊκά είτε ελαφρά είτε μοντέρνα, για να εισπράττουν τον θαυμασμό και τα χιλιάδες λουλούδια που πέφτουν συνεχώς επάνω τους!

Μάϊρα Ψιλοπούλου

ελευταία είδε τα φώτα της αθηναϊκής νύχτας και μια ανερχόμενη ερμηνεύτρια, η γνωστή και πανέμορφη Ελληνίδα ηθοποιός και τραγουδίστρια, Μάϊρα Ψιλοπούλου, η οποία ερμηνεύει δικά της τραγούδια και μάλιστα με εξαιρετική επιτυχία, αν κρίνουμε τουλάχιστον από τους χιλιάδες θαυμαστές, που έχει μέσα στην διαδικτυακή της σελίδα (facebook), που είναι κι αυτό ένα δείγμα καταξίωσης.

Δεν θα μιλήσουμε για τους επαγγελματικούς συναισθηματικούς δεσμούς που έχουμε με την εν λόγω καλλιτέχνιδα, όπως παλιά στην τηλεόραση της Τηλετώρα, όπου κάναμε πολλές εκπομπές μαζί, ούτε το γεγονός ότι διατηρούμε πολλά χρόνια πραγματικής φιλίας λόγω της σχέσης μας με την τηλεόραση και τον Τύπο .

Ένας άλλος –και πολύ ιδιαίτερος λόγος, είναι ότι γνώρισα τους γονείς της. Ιδιαίτερα τον πατέρα της, Παναγιώτη Ψιλόπουλο, επίσης καλλιτέχνη, με τον οποίο διατηρούσαμε πολύ καλή φιλία και τα λέγαμε μαζί στο τηλέφωνο επί ώρες, διότι εδώ και κάποια χρόνια έχει φύγει από κοντά μας για να ταξιδεύσει στον ουρανό και να συνοδεύει με τη γλυκύτατη μουσική του τη χορωδία των αγγέλων!.. Τουλάχιστον η Μαρία (Μάϊρα) συνεχίζει το έργο και την πολιτιστική ή μουσική κληρονομιά του!…

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:

(1) τραγούδι το, Ν· 1. μελοποιημένοι στίχοι ποιήματος που τραγουδιούνται, άσμα (α. «ελαφρό τραγούδι»· β. «λαϊκό τραγούδι»· γ. «έντεχνο τραγούδι»)· 2. ποίημα («τραγούδια τής ξενιτιάς»)· 3. (συνεκδ.) κελάηδημα πουλιού· 4. (φρ.) α) «δημοτικά τραγούδια»· βλ. δημοτικός· β) «κλέφτικα τραγούδια»· βλ. κλέφτικος· γ) «τα τραγούδια τού γάμου»· τραγούδια που συνοδεύουν τις παραδοσιακές γαμήλιες τελετές. [ΕΤΥΜΟΛ. Κατά μία άποψη, πρόκειται για υποχωρητ. σχηματισμό από το ρ. τραγουδώ*, ενώ, κατ' άλλη άποψη, η λ. τραγούδι προήλθε από τη λ. τραγωδία, μέσω ενός υποκορ. *τραγώδιον με τροπή τού -ω- σε -ου- κατ' επίδραση τού ρ. τραγουδώ].

(2) τραγουδιστής ο, θηλ. τραγουδίστρια Ν· αυτός που τραγουδά και, κυρίως, αυτός που είναι καλλίφωνος ή είναι επαγγελματίας αοιδός («να μάθει τον τραγουδιστή, ποιος είναι να κατέχει», Β. Κορνάρος).[ΕΤΥΜΟΛ. < τραγουδώ + κατάλ. -ιστής* (< ρ. σε -ίζω)].

(3) τραγουδιστικός -ή, -ό, Ν [τραγουδιστής]· ο σχετικός με το τραγούδι ή τον τραγουδιστή. Επίρρ. τραγουδιστικά Ν· με τραγουδιστικό τρόπο.

(4) τραγουδιστός -ή, -ό, Ν· 1. αυτός που άδεται, που ψάλλεται με μουσική («τραγουδιστό κείμενο»)· 2. αυτός που είναι σαν τραγούδι («τραγουδιστή φωνή»· μελωδική ή συρτή φωνή). Επίρρ. τραγουδιστά Ν· με τραγουδιστό τρόπο. [ΕΤΥΜΟΛ. < τραγουδώ + κατάλ. -ιστός (< ρ. σε -ίζω)]

(5) θαμώνας ο· 1. αυτός που συχνάζει, που επισκέπτεται συχνά έναν τόπο («θαμώνας καφενείου»)· 2. πελάτης καταστήματος («θαμώνας παντοπωλείου»). [ΕΤΥΜΟΛ. Πρόκειται για λόγια λέξη η οποία πλάστηκε αρχικά (1846) με τον τ. θαμώνης από τον Ιω. Ισ. Σκυλίτση, για να αντικαταστήσει το τουρκ. μουστερής αλλά και το ελλ. πελάτης, το οποίο δεν είχε ακόμη επιβληθεί. Η λ. θαμώνης < θαμά + -ώνης (< ωνούμαι «αγοράζω»), πρβλ. οπωρ-ώνης, τελ-ώνης. Αργότερα (1880), από τον Ιω. Καμπούρογλου μαρτυρείται και ως τριτόκλιτο θαμών, -ώνος]. (Πάπυρος, Μέγα Λεξικό της Ελληνικής Γλώσσας].

Αναρτήθηκε: 15/12/13 1:50

 
Ο Ελληνισμός και η Ορθοδοξία είναι δύο ράγες της Ιστορίας πάνω στις οποίες κινείται το όχημα του Ελληνο-Χριστιανικού Πολιτισμού σε μια ατέρμονη πορεία προς την αιωνιότητα!... Λαός που περιφρονεί τις πέτρες και τα χαρτιά του είναι καταδικασμένος ν’ αυτοκτονήσει!..
 
Συνεντεύξεις του Άγγελου Σακκέτου, ως καταστάλαγμα μιας δημοσιογραφικής πορείας 35 περίπου ετών!... Ένας αγώνας δρόμου για την αναζήτηση της αλήθειας και μόνον της αλήθειας.. Την "αληθινής αλήθειας", όπως μάθαμε να λέμε στην δική μας Ελληνική Δημοσιογραφία!..
 
Διαλέξεις και Ομιλίες, έτσι όπως ακριβώς εδόθησαν στο παρελθόν σε διάφορα Πνευματικά Κέντρα, Συλλόγους, Σωματεία και διάφορα Ιδρύματα των Αθηνών ή της Περιφέρειας, ιδίως για θέματα σχέσεων Ελληνισμού και Ορθοδοξίας!..
 
Θύμησες και αναμνήσεις!... Νοσταλγικές ιστορίες, που φαντάζουν σήμερα σαν παραμύθι!.. Εκπληκτικές εμπειρίες και διηγήματα ή αφηγήσεις από διάφορους ανθρώπους, που έζησα ή γνώρισα στο διάβα της ζωής μου!.. Όλα εκείνα τα γεγονότα, που πέρασαν από τη φτωχική μου ζωή, ιδίως στο χωριό μου!
Αναζήτηση
Search
Newsletter
Για να λαμβάνετε newsletter παρακαλώ στείλτε μας το email σας!

Είσοδος χρηστών