Κατηγορίες

Τι είπε η βουλευτής του Σύριζα κα Νίνα Κασιμάτη για τη λεγόμενη " Τουρκική Ένωση Ξάνθης"

Τι είπε η βουλευτής του Σύριζα κα Νίνα Κασιμάτη για τη λεγόμενη " Τουρκική Ένωση Ξάνθης" 

Λόγω του συνεχώς ηυξημένου ενδιαφέροντος των φίλων αναγνωστών της σελίδας μας για το θέμα της τροπολογίας που συζητήθηκε στη Βουλή για την λεγόμενη «Τουρκική Ένωση Ξάνθης», κι επειδή ορισμένοι ενδεχομένως νομίσουν ότι όσα λέμε τα γράφουμε για λόγους … ιμπεριαλιστικούς, σοβινιστικούς ή οτιδήποτε άλλο, θα καταχωρίσουμε αυτούσια την ομιλία της βουλευτού του Σύριζα κας Νίνας Κασιμάτη, έτσι όπως ακριβώς αναφέρθηκε μέσα στη Βουλή την Τρίτη 10 Οκτωβρίου 2017: 

«…ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Ευχαριστούμε, κύριε συνάδελφε.
Η συνάδελφος κ. Νίνα Κασιμάτη έχει τον λόγο.
ΝΙΝΑ ΚΑΣΙΜΑΤΗ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, κύριε Υπουργέ, θα ξεκινήσω από το ζήτημα της τροπολογίας περί Τουρκικής Ένωσης Ξάνθης, λέγεται και έτσι, της αλλαγής του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας.
Είχαμε ζητήσει το προηγούμενο διάστημα, όταν είχε αποσυρθεί η τροπολογία, να μην υπάρξει νέα νομοθετική τροπολογία, σχετικά με την τροποποίηση του άρθρου του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, όπως έχει προταθεί στην Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης, μέχρι να υπάρξει μια εκτενής και πολυμερής συζήτηση για τον βέλτιστο δυνατό χειρισμό των τριών αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου με διακριτικό τίτλο Bekir Ousta, το οποίο αφορά και τη λεγόμενη «Τουρκική Ένωση Ξάνθης», αλλά και άλλες αποφάσεις υπέρ άλλων σωματείων που δύνανται να επωφεληθούν από αυτή την τροποποίηση του Κώδικα, όπως είναι αυτή της Στέγης Μακεδονικού Πολιτισμού, που επίσης έχει δικαιωθεί στο ΕΔΔΑ και αναμένεται και από τις ελληνικές αρχές η ίδια νομική δίοδος, προκειμένου να εκτελεστούν στην εσωτερική έννομη τάξη. Θα επωφεληθεί από την ίδια ρύθμιση, αν ψηφιστεί.
Θα προσπαθήσω σε αυτό τον λίγο χρόνο που έχω για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα -που θα έπρεπε να έχει γίνει συζήτηση μόνο γι’ αυτό και στην Ολομέλεια, αλλά και στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή παρακολούθησης των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου- να σας θέσω επιγραμματικά κάποια ζητήματα.
Πρώτα από όλα, θα θέσω κάποια δεδομένα, γιατί θεωρώ ότι στον δημόσιο λόγο έχει επικρατήσει μια κυρίαρχη αντίληψη, ότι αυτό που πρέπει να γίνει είναι κάτι το αναπόδραστο. Η Συνθήκης της Λωζάννης για αυτές τις αποφάσεις δεν αποτελεί εφαρμοστέο δίκαιο για την εκδίκασή τους. Το ΕΔΔΑ έκρινε αυτό αναρμόδιο και προχώρησε άνευ άλλου.
Το δεύτερο είναι ότι υπάρχει μείζων λόγος να είμαστε διπλά και τριπλά προσεκτικοί, γιατί οι προτεινόμενες διατάξεις που θα επιτρέψουν την επανεξέταση αυτών των συγκεκριμένων αποφάσεων συνοδεύονται από την εξής ανάλυση της Επιτροπής Υπουργών και της Διεύθυνσης Εκτέλεσης των Αποφάσεων, όπου μεταξύ άλλων, αναφέρει και το εξής: «Περαιτέρω πρέπει να σημειωθεί ότι τα μέτρα γενικής φύσεως συνδέονται με τα ατομικά μέτρα σε αυτές τις υποθέσεις, καθώς αναμένεται ότι η επανεξέταση των δικαστικών υποθέσεων επί τη βάσει των αποφάσεων του ΕΔΔΑ, όπως προβλέπεται από το σχέδιο νόμου, θα έχει επίδραση στις αρχικές διαδικασίες σε παρόμοιες υποθέσεις.»
Επίσης, θα ήθελα να ληφθεί υπ’ όψιν ότι για την Ελλάδα, σύμφωνα με την τελευταία απόφαση της Επιτροπής Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης, έχει ήδη επισημανθεί από την τρέχουσα νομολογία της χώρας η συμμόρφωσή μας στο πνεύμα του ΕΔΔΑ στις διαδικασίες εγγραφής σωματείων.
Να καταθέσω εδώ ότι η χώρα μας έχει καταδικαστεί στις συγκεκριμένες αποφάσεις μόνο για την παραβίαση του δικαιώματος του συνεταιρίζεσθαι εν προκειμένω και όχι για το άρθρο εκείνο που λέει για φυλή, εθνική καταγωγή κ.λπ. Δεν αναγνωρίζει, δηλαδή, το δικαστήριο ότι έχει υπάρξει μια ρατσιστική, εν πάση περιπτώσει, μεροληπτική από την Ελλάδα στάση σε σχέση με αυτά τα σωματεία, αλλά ότι υπάρχει παραβίαση μόνο του συνεταιρίζεσθαι. Γι’ αυτό άλλωστε έχουν αδειοδοτηθεί από την Ελλάδα πενήντα ένα τέτοια σωματεία που πληρούν τις προϋποθέσεις του Αστικού Κώδικα και του Συντάγματος, αλλά και του ΕΔΔΑ.
Συνεπώς, οι αμετάκλητες αποφάσεις της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου για τα συγκεκριμένα σωματεία, όπως η λεγόμενη «Τουρκική Ένωση Ξάνθης», με τους λόγους που επικαλείται η Ολομέλεια του Αρείου Πάγου, δεν συνιστούν για τη χώρα γενική αρχή συμμόρφωσης.
Θα ήθελα, επίσης, να γνωρίζετε κάτι άλλο. Υπάρχει μια αντίληψη και στάση στο Συμβούλιο της Ευρώπης, σε σχέση με τη μουσουλμανική μειονότητα. Πολύ πρόσφατα τον Ιούνιο του 2017 πέρασε ψήφισμα το οποίο έχει τον τίτλο: «Προασπίζοντας τα θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας». Αυτό, ενώ έπρεπε να θεωρηθεί απαράδεκτο μέσα στο προεδρείο του Συμβουλίου της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης, παραπέμφθηκε, δυστυχώς, στην Επιτροπή Ισότητας.
ΙΩΑΝΝΕΤΑ (ΑΝΝΕΤΑ) ΚΑΒΒΑΔΙΑ: Δεν έχει περάσει.
ΝΙΝΑ ΚΑΣΙΜΑΤΗ: Μην με διακόπτετε παρακαλώ, γιατί έχω τα έγγραφα εδώ.
Δυστυχώς, το ψήφισμα αυτό παραπέμφθηκε στην Επιτροπή Ισότητας, για να ληφθεί υπ’ όψιν για την κατάρτιση ερωτηματολογίων σχετικά με τα δικαιώματα των εθνικών μειονοτήτων στις χώρες. Εάν θέλετε να επαναλάβω τον τίτλο του ψηφίσματος είναι: «Προασπίζοντας τα θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας στη δυτική Θράκη».
Η αξιολόγηση των σχετικών αποφάσεων όσο και ο χρόνος και ο τρόπος εκτέλεσής τους, πιστεύω ότι θα πρέπει να επιλέγονται με γνώμονα την προστασία των ατομικών δικαιωμάτων, όπως αυτά σταθμίζονται για όλους τους πολίτες ανεξαιρέτως υπό το πρίσμα του υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος του Συντάγματος των νόμων και των διεθνών συμβάσεων της χώρας. Εν προκειμένω, υπακούοντας σε μία ολοκληρωμένη και συνεκτική μειονοτική πολιτική στη Θράκη για την προάσπιση των δικαιωμάτων και των τριών συνιστωσών της μουσουλμανικής μειονότητας οι οποίες καταπιέζονται από την κυρίαρχη. Η δική μας κυρίαρχη πολιτική, που θα πρέπει να εμβαθύνει και θα πρέπει να υπαγορεύει τη διαχείριση των σχετικών αποφάσεών μας ενώπιον της Επιτροπής Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης, είναι αυτή που θα πρέπει να παίζει τον ρόλο της και όχι να συμβαίνει το αντίστροφο.
Θα ήθελα λίγο να μπω στην ίδια την τροπολογία. Κύριε Υπουργέ, θεωρώ ότι η τροπολογία, με την τροποποίηση που φέρατε, έχει γίνει ακόμη χειρότερη. Υπήρχε το επιχείρημα ότι πρέπει να αλλάξουμε τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, γιατί αυτό έχει συμβεί και στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και στον Κώδικα Διοικητικής Οικονομίας. Καμία αντίρρηση. Συμφωνούμε απόλυτα σε αυτό. Η Ελλάδα είναι πυλώνας και η ίδια του ευρωπαϊκού νομικού πολιτισμού, δεν αφίσταται, πόσω μάλλον. Όμως, εδώ πέρα υπάρχουν κάποια πράγματα, τα οποία δεν θα έπρεπε να είναι έτσι.
Κατ’ αρχάς, στο κύριο άρθρο έχει ενταχθεί η επιφύλαξη του περιορισμού του δικαιώματος, όπως αυτό περιγράφεται στο 11.2. Κατατίθεται, μπαίνει μέσα, γίνεται ουσιαστικό μέρος της διάταξης και με αυτόν τον τρόπο εξαιρούνται όλα τα υπόλοιπα. Στην προηγούμενη διάταξη αυτό δεν υπήρχε.
(Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Βουλευτού)
Μισό λεπτό, κύριε Πρόεδρε.
Επίσης, υπάρχει το ζήτημα της μεταβατικής διάταξης, στο οποίο ναι μεν επικαλούμαστε τις διεθνείς συνθήκες, αλλά τώρα το κάνουμε στο κύριο μέρος της διάταξης.
Επίσης, σε όλες τις προηγούμενες περιπτώσεις, όπου εισάχθηκε στις υπόλοιπες δικονομίες μας, δόθηκε η προθεσμία των ενενήντα ημερών. Εδώ δίδεται η προθεσμία των ενενήντα ημερών για όσες υποθέσεις έρθουν στο μέλλον, αλλά για τις υποθέσεις που αφορούν τώρα το δικαστήριο, που έχουν ληφθεί αποφάσεις, δίδεται και μία άδεια ενός χρόνου. Ο ένας χρόνος προθεσμία εμένα μου φαίνεται άπειρος, δηλαδή δεν ξέρω εάν μέσα στη νομική μας τάξη υπάρχει άλλη τέτοια προθεσμία ενός χρόνου.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Κυρία συνάδελφε, παρακαλώ ολοκληρώστε.
ΝΙΝΑ ΚΑΣΙΜΑΤΗ: Πιστεύω ότι θα μπορούσαν να γίνουν περαιτέρω διορθώσεις, εάν μη τι άλλο να αξιολογήσουμε από την αρχή την υπόθεση, να προχωρήσουμε στα ζητήματα της εναρμόνισης.
Παρ’ όλα αυτά να κρατηθεί στην άκρη η μεταβατική διάταξη που αφορά αυτές τις υποθέσεις, γιατί μπορούν να καταστούν κερκόπορτα. Και να μην αγνοούμε καθόλου -κλείνω με αυτό- ότι οι δικαστές μας, που έχουν βγάλει τις αμετάκλητες αποφάσεις τους, θα είναι υποχρεωμένοι να τις λάβουν υπ’ όψιν τους φυσικά και εν πάση περιπτώσει θα πειθαναγκάζονται με κάποιον τρόπο, αφού μόνο αυτό περιγράφεται, να δεχθούν την παραβίαση του δικαιώματος του συνεταιρίζεσθαι. Νομίζω ότι τους πετάμε το μπαλάκι για μία υπόθεση που είναι καθαρά πολιτική και δεν γίνονται ζητήματα τόσο μεγάλης εποπτείας, όπως έχουν περιγραφεί. Πάρα πολλές χώρες, για συγκεκριμένες αποφάσεις, είναι υπό τη λεγόμενη «επιτήρηση» για τις λεγόμενες αποφάσεις.
Γενικά η Ελλάδα έχει πολύ καλή επίδοση σε πάρα πολλά άρθρα. Εκεί που πάσχει είναι κυρίως στο μάκρος που κρατούν οι διαδικασίες. Εκεί πιστεύω ότι ως ελληνική πολιτεία μπορούμε να κάνουμε πάρα πολλά.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Κυρία συνάδελφε, παρακαλώ να τελειώσετε.
ΝΙΝΑ ΚΑΣΙΜΑΤΗ: Με αυτόν τον τρόπο να διορθώσουμε και τις επιδόσεις μας σε σχέση με τη συμμόρφωση με το Συμβούλιο της Ευρώπης.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Κι εγώ ευχαριστώ.
 

ΠΗΓΗ: Πρακτικά Βουλής των Ελλήνων, Τρίτη 10 Οκτωβρίου 2017

Αναρτήθηκε: 12/10/17 19:43

 
Ο Ελληνισμός και η Ορθοδοξία είναι δύο ράγες της Ιστορίας πάνω στις οποίες κινείται το όχημα του Ελληνο-Χριστιανικού Πολιτισμού σε μια ατέρμονη πορεία προς την αιωνιότητα!... Λαός που περιφρονεί τις πέτρες και τα χαρτιά του είναι καταδικασμένος ν’ αυτοκτονήσει!..
 
Συνεντεύξεις του Άγγελου Σακκέτου, ως καταστάλαγμα μιας δημοσιογραφικής πορείας 35 περίπου ετών!... Ένας αγώνας δρόμου για την αναζήτηση της αλήθειας και μόνον της αλήθειας.. Την "αληθινής αλήθειας", όπως μάθαμε να λέμε στην δική μας Ελληνική Δημοσιογραφία!..
 
Διαλέξεις και Ομιλίες, έτσι όπως ακριβώς εδόθησαν στο παρελθόν σε διάφορα Πνευματικά Κέντρα, Συλλόγους, Σωματεία και διάφορα Ιδρύματα των Αθηνών ή της Περιφέρειας, ιδίως για θέματα σχέσεων Ελληνισμού και Ορθοδοξίας!..
 
Θύμησες και αναμνήσεις!... Νοσταλγικές ιστορίες, που φαντάζουν σήμερα σαν παραμύθι!.. Εκπληκτικές εμπειρίες και διηγήματα ή αφηγήσεις από διάφορους ανθρώπους, που έζησα ή γνώρισα στο διάβα της ζωής μου!.. Όλα εκείνα τα γεγονότα, που πέρασαν από τη φτωχική μου ζωή, ιδίως στο χωριό μου!
Αναζήτηση
Search
Newsletter
Για να λαμβάνετε newsletter παρακαλώ στείλτε μας το email σας!

Είσοδος χρηστών