11/06/18 21:42 - Δαλιδά και Σαλώμη (Μέρος 4ον)

 

ΔΑΛΙΔΑ ΚΑΙ ΣΑΛΩΜΗ

Μια μυθιστορία μέσα στην οποία δύο Ελληνίδες κατάσκοποι έβαλαν σαν σκοπό της ζωής τους να αναζητήσουν τον θησαυρό των ναζί στην Ελλάδα!.. Το κείμενο του μυθιστορήματος είναι του Άγγελου Σακκέτου και στην οπτικοποίηση του ρόλου των Ελληνίδων κατασκόπων οι δημοφιλείς Ελληνίδες καλλιτέχνιδες Αννούλα Φλωρινιώτη (Δαλιδά) και Γωγώ Γαρυφάλλου (Σαλώμη).

Μέρος 4ον

α κορίτσια περιμένουν με αγωνία ν’ ακούσουν από το στόμα του Δόκτορα Γιέρμακ (Παναγιώτη Καραντινού) τη συνέχεια. Μια συνέχεια που είναι η αρχή του ξετυλίγματος του κουβαριού της ιστορίας μας.
Ο συνομιλητής τους βάζει ξανά το χέρι στην τσέπη, εκεί που το έβαλε προηγουμένως και του έπεσε η ταυτότητα, βγάζοντας έναν καθρέπτη. Τον γυρίζει ανάποδα και τα κορίτσια βλέπουν τον τάφο! Έναν τάφο αλλά με δυσδιάκριτα γράμματα:
--Εδώ είναι θαμμένος, λέει ο Δρ Γιέρμακ: Και τη φωτογραφία αυτή μου την έδωσε ο πραγματικός Δόκτωρ Γιέρμακ, αλλά πού βρίσκεται ο τάφος; Και πώς λέγεται ο άνθρωπος αυτός;
Τα κορίτσια μένουν άναυδα. Παρατηρούν μονάχα τον τάφο πώς είναι φιλοτεχνημένος και η Δαλιδά κάνει την πρώτη ερώτηση:
--Αυτόν τον τάφο πρέπει να βρούμε;
--Ασφαλώς! Αλλά, όπως καταλαβαίνετε, μέσα σε εκατομμύρια τάφους που υπάρχουν στην Ελλάδα, πώς μπορεί να τον βρει κανείς και να κάνει εύκολα την διασταύρωση με τη φωτογραφία;
--Άλλος τρόπος να οδηγηθούμε σ’ αυτόν δεν υπάρχει; Ρωτάει η Σαλώμη.
--Υπάρχει, εξηγεί ο Δρ Γιέρμακ, αλλά αυτό επαφίεται στην δική σας θέληση.
--Στη δική μας θέληση; Ποια θέληση;
--Να πάρετε πληροφορίες από τον γνωστό σας φίλο, τον δημοσιογράφο και ιστορικό ερευνητή, που γνώριζε κι αυτός τον πραγματικό Δόκτορα Γιέρμακ! Αυτός πρέπει να έχει τα στοιχεία του ανθρώπου αυτού, του «πρώτου αποστόλου», διότι ο πραγματικός Γιέρμακ, ο Νικολάϊ Δούλγερ Σεϊκίν, είχε δώσει το μισό αρχείο σε αυτόν και το άλλο μισό σε μένα, για πολλούς και διαφόρους λόγους, που είχαν να κάνουν με την διαφύλαξη και ασφάλεια του προσωπικού του αρχείου!
--Κι αφού τα έχει τα στοιχεία γιατί δεν του τα ζητάγατε τόσο καιρό;
--Με τον δημοσιογράφο είχαμε διαφωνήσει το 1985, ενώ ζούσε ο πραγματικός Γιέρμακ, και έκτοτε δεν έχουμε έρθει σε επαφή. Ελάτε, όμως, στη θέση μου όταν τον είδα πολλά χρόνια αργότερα στο κανάλι Alter να του κάνει ένα δημοσιογραφικό αφιέρωμα η γνωστή Ελληνίδα παρουσιάστρια, Φαίη Σκορδά!
--Η Φαίη Σκορδά; Λένε με ένα στόμα τα κορίτσια! Η γνωστή παρουσιάστρια;
--Ακριβώς!.. Πήρα το αυτοκίνητό μου και έτρεξα γρήγορα να τον προλάβω στο κανάλι, αλλά, όπως μου εξήγησαν οι υπεύθυνοι του σταθμού, η εκπομπή ήταν μαγνητοσκοπημένη! Τουλάχιστον αυτό μου είπε η Σταματίνα Τσιμτσιλή, συμπαρουσιάστρια της Φαίης Σκορδά! Εκεί έμαθα κι εγώ το πραγματικό όνομά του διότι μου είχε συστηθεί ως «Κένταυρος», ένα φιλολογικό ψευδώνυμο με το οποίο υπέγραφε πολλά άρθρα του στις εφημερίδες και τα περιοδικά, που εργαζόταν! Από τότε Κένταυρο τον ανέβαζα και Κένταυρο τον κατέβαζα οσάκις βλεπόμασταν στις εφημερίδες, διότι ήταν μεν γνωστός, αλλά δεν ήμασταν και κολλητοί φίλοι.Δεν κάναμε δηλαδή παρέα. Δεν είχαμε πιει ποτέ ένα ουζάκι μαζί.
--Κρίμα!... Και πώς γνωρίζετε ότι είναι φίλος μας ο δημοσιογράφος αυτός; Ρωτάει η Σαλώμη.
--Δεν είναι δα και τόσο δύσκολο να το αντιληφθεί κανένας όταν στην ιστοσελίδα του κάνει τόσες αναφορές και για σας, δεσποινίς Σαλώμη, αλλά και στην δεσποινίδα Δαλιδά, με τόσες συνεντεύξεις και άρθρα;
--Μάλιστα!.. Και ποιος είναι, λοιπόν, ο φίλος μας, που έχει τα στοιχεία αυτά για τον τάφο; Ρωτάει η Σαλώμη. Ξέρετε, εμείς έχουμε πολλούς φίλους δημοσιογράφους!
--Δείτε ποιος έχει γράψει τα περισσότερα άρθρα για σας και θα καταλάβετε!
Η Σαλώμη σκέπτεται για λίγο και στη συνέχεια βάζει το δεξί της χέρι στο μέτωπο και ρωτάει αιφνιδιασμένη:
--Καλέ, μήπως μιλάτε για τον κύριο Άγγελο; Τον κύριο Άγγελο Βεσινιώτη;
--Ακριβώς! Αυτός γνωρίζει για τον τάφο αυτό! Αυτός έχει το μισό αρχείο του πραγματικού Δόκτορα Γιέρμακ, του Νικολάί Δούλγερ Σεϊκίν!

Η Σαλώμη όπως ακριβώς εμφανίζεται στο νυχτερινό κέντρο διασκεδάσεως.

Η Σαλώμη κάνει σαν τρελή από χαρά. Αρχίζει και στριφογυρίζει γύρω από τον εαυτό της χορεύοντας ένα τσιφτετέλι, που αναγκάζει την Δαλιδά ν’ ανάψει τα φώτα, διότι στο μεταξύ είχε αρχίσει να νυχτώνει, όπως και τον Δρ Γιέρμακ (Παναγιώτη Καραντινό) να την χειροκροτούν όσο διαρκούσε ο χορός της!
--Μπράβο!... Λέει η Δαλιδά.
--Εξαίσιος χορός!.. Λέει και ο Δρ Γιέρμακ, που βάζει προς στιγμή το χέρι του στο μέσα μέρος του σακακιού του, για να βεβαιωθεί ότι η ταυτότητα και ο καθρέπτης είναι στη θέση τους! Χορός που μας θύμισε την πραγματική Σαλώμη!
--Ελάτε τώρα, υπερβάλετε, λέει η Σαλώμη, αλλά ο Δρ Γιέρμακ κάνει πως δεν άκουσε και συνεχίζει:
-- Εκείνη η Σαλώμη, με την προτροπή της μητέρας της χόρεψε μπροστά στο θείο της και δεύτερο σύζυγο τής μητέρας της, τον Ηρώδη Αντύπα. Γοητεύοντάς τον με τη χάρη της, του ζήτησε τον αποκεφαλισμό του Ιωάννη του Πρόδρομου στα 32 μ.Χ. Δεν είναι τυχαίο ότι η χριστιανική παράδοση υπογραμμίζει την επικίνδυνη θηλυκή σαγήνη της Σαλώμης, όπως για παράδειγμα ο ερωτικός χαρακτήρας του "Χορού των 7 πέπλων" και την αμυαλιά και ψυχρότητά της, που οδήγησαν στο θάνατο του Βαπτιστή!.. Εξαίσιος χορός, λοιπόν! Εξαίσιος!... Θα μιλήσετε, λοιπόν, στον κύριο Άγγελο Βεσινιώτη;
--Ασφαλώς και θα μιλήσουμε!.. Αν θέλετε και τώρα τον παίρνουμε τηλέφωνο!.. Πρόκειται για πολύ καλό μας φίλο!
--Ο κύριος Άγγελος Βεσινιώτης, λέει η Δαλιδά, είναι «εραστής του ωραίου»! Έτσι μας έλεγε κάποτε όταν τον είχαμε καλέσει να έρθει σε ένα σόου που χορεύαμε με τη Σαλώμη σε ένα νυχτερινό κέντρο!
--Του ωραίου φύλου, εννοείτε.., λέει με χιουμοριστική διάθεση ο Δρ Γιέρμακ.
--Πείτε το κι έτσι!.. Αφού να σκεφτείτε έχει στο αρχείο του όλα σχεδόν τα αποκόμματα των εφημερίδων της παλιάς εποχής, με όλα όσα έγραφαν οι κοσμικογράφοι του καιρού εκείνου! Δαιμόνιος ρεπόρτερ!
--Το πιστεύω. Άλλωστε συνεργαστήκαμε για λίγο διάστημα στον ίδιο χώρο, λέει ο Δρ Γιέρμακ ακουμπώντας και πάλι το χέρι του στη δεξιά τσέπη του σακακιού του για να βεβαιωθεί για την ταυτότητα και τον καθρέπτη! Το παν είναι να βρεθεί ο τάφος. Πού βρίσκεται ο τάφος αυτός. Διότι αν τον βρούμε, από εκεί και πέρα τα πράγματα παίρνουν τον δρόμο τους. Κι όπως λέει η παροιμία (κι αυτό ισχύει για σας, εκλεκτές δεσποινίδες μου) «βόηθα με να σε βοηθώ, ν’ ανεβούμε στο βουνό»!
--Αρκεί να μην γίνουν βουνό οι προσπάθειες μας, λέει η Δαλιδά κοιτάζοντας στα μάτια την Σαλώμη, που καταλαβαίνει τον λόγο και ρωτά:
--Να τον πάρω στο τηλέφωνο τώρα;
--Τώρα!.. Τι έχουμε να χάσουμε;

Η Δαλιδά, σε μια καλλιτεχνική εμφάνιση στο κέντρο ψυχαγωγίας, που τραγουδάει.

Η μέρα σκοτείνιασε για τα καλά. Έξω από το σπίτι δύο σκυλιά γαυγίζουν δυνατά. Σαν κάτι να προαισθάνονται. Τα κορίτσια είναι προληπτικά και κοιτάζονται μεταξύ τους σαν να αισθάνονται κι αυτές ένα προαίσθημα ότι κάτι κακό συμβαίνει. Αλλά ο Δρ Γιέρμακ κάνει την δική του προτροπή:
--Πάρτε τον τηλέφωνο, δεσποινίς Σαλώμη, αρκεί να μην του πείτε ότι είμαι εδώ. Κι αφού λέτε ότι τον γνωρίζετε, ίσως με ένα τηλεφώνημα να γεμίσετε με θησαυρούς των ναζί όχι μόνον εσείς και η δεσποινίς Δαλιδά, αλλά και όλοι οι συγγενείς και οι φίλοι σας!
Η Σαλώμη παίρνει θάρρος και σχηματίζει τον αριθμό του τηλεφώνου:
--Παρακαλώ, μου δίνετε για λίγο στο τηλέφωνο τον κύριο Άγγελο Βεσινιώτη; … Τι είπατε; Δεν είναι εκεί; .. Πού βρίσκεται αν άκουσα καλά; .. Στο νοσοκομείο; .. Από τι; .. Από οξύ πνευμονικό οίδημα και αυτή την ώρα τον έχουν στην εντατική;

Ο Δρ Γιέρμακ χάνει το χρώμα του και χτυπάει με δύναμη το μέτωπό του.

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ