25/10/11 19:40 - «Ήταν ο Σαίξπηρ απατεώνας;»

«Ήταν ο Σαίξπηρ απατεώνας;»

Όταν εδώ και πολλά χρόνια με σωρεία άρθρων μας αποκαλύπταμε σε εβδομαδιαία εφημερίδα, ότι ο Σαίξπηρ ήταν σφετεριστής του αρχαίου ελληνικού πνεύματος και πως πίσω απ’ αυτόν κρύβεται άλλο πρόσωπο, μας θεωρούσαν περίπου γραφικούς!.. Διαβάστε τι αποκαλύπτει σήμερα γνωστή τηλεφημερίδα!.

ΠΡΙΝ πάμε στο κυρίως θέμα μας που είναι αν ο Σαίξπηρ ήταν ή δεν ήταν … απατεώνας, ας δούμε πρώτα ποιος ήταν αυτός ο άνθρωπος:
Ο Ουίλλιαμ Σαίξπηρ ήταν Άγγλος θεατρικός συγγραφέας (1564 -1616). Θεωρείται ο μεγαλύτερος ποιητής των νεότερων χρόνων. Η φήμη και η δόξα του ξεπέρασε τα σύνορα της πατρίδας του, της Αγγλίας και μπορούμε να πούμε ότι είναι ο ποιητής όλου του κόσμου, ο περισσότερο διαβασμένος από όλους τους ανθρώπους, ο περισσότερο παιγμένος στα θέατρα όλων των χωρών. Γεννήθηκε στο Στράφορντ, έμαθε εκεί τα πρώτα γράμματα, δε σπούδασε, γιατί παντρεύτηκε μικρός (18 χρονών) και ρίχτηκε στη βιοπάλη. Πέρασε τη ζωή του μέσα στους θιάσους, που την εποχή εκείνη ταξίδευαν από πόλη σε πόλη και διασκέδαζαν την ανώτερη κοινωνία, είτε στα θέατρα είτε στα μέγαρα, ακόμη και στη βασιλική αυλή. Ο ίδιος έπαιζε θέατρο, μα, το μεγάλο του μεράκι ήταν το γράψιμο, και μ' αυτό ασχολούνταν τον ελεύθερο καιρό του. Έγραφε μικρά έργα για το θίασο που δούλευε, διασκεύαζε πολλά έργα, διοργάνωνε σατιρικές παραστάσεις και βαθμιαία άρχιζε να κατακτά με το οξύ και χιουμοριστικό αλλά και ανθρώπινο πνεύμα του το κοινό, που του χάριζε τη δόξα και το χρήμα.
Τα πρώτα του έργα είναι συναισθηματικού, ειδυλλιακού περιεχομένου, δροσερά κι ευχάριστα. Περίφημα είναι τα σονέτα του, 154 συνολικά, που έχουν τη σφραγίδα της λογοτεχνικής ιδιοφυΐας του ποιητή.
Εκείνο όμως που έκανε το Σαίξπηρ το μεγαλύτερο ποιητή της νεότερης εποχής, είναι τα μεγάλα θεατρικά του δραματικά έργα, μέσα στα οποία συνδυάζεται η εμπειρία της ζωής (που ο ποιητής γνώρισε έμπρακτα μέσα από τον κύκλο που έζησε), το σατιρικό ύφος, με τη βαθιά τραγικότητα της ανθρώπινης φύσης, το καλό και το μεγάλο με το σκοτεινό, το υποχθόνιο, το κακό, η καλοσύνη με την αδικία. Όλα τα ανθρώπινα πάθη δίνονται από τον ποιητή στην απόλυτη έξαρσή τους κι έτσι είναι αναπόφευκτες οι δραματικές μοιραίες συγκρούσεις των συναισθημάτων των ηρώων του, πράγμα που εκφράζεται μέσα από την έμπρακτη συμπεριφορά τους. Πολύ σωστά και ζωντανά απεικόνισε ο Σαίξπηρ μέσα στα έργα του την κοινωνική ζωή της ελισαβετιανής κοινωνίας, μα και του απλού λαού.
Μερικά από τα καλύτερα και γνωστότερα έργα του Σαίξπηρ είναι: "Το ημέρωμα της στρίγγλας", "Ρωμαίος και Ιουλιέττα", "Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας", "Ο έμπορος της Βενετίας", "Ερρίκος ο 4ος", "Πολύ Κακό για το τίποτα", "Ιούλιος Καίσαρας", "Δωδεκάτη νύχτα ή ό,τι θέλετε", "Άμλετ", "Οθέλλος", "Ο βασιλιάς Ληρ", "Μάκβεθ", "Αντώνιος και Κλεοπάτρα", "Τίμων ο Αθηναίος", "Περικλής, το βασιλόπουλο της Τύρου", "Το χειμωνιάτικο παραμύθι", "Η τρικυμία", "Ο βασιλιάς Ερρίκος ο 8ος" και πολλά άλλα.
Μέσα από αυτά του τα έργα, τις κωμωδίες του, τις τραγωδίες του, τα λυρικά σονέτα του, δεν ξέφυγε κανένας τύπος ανθρώπινου χαρακτήρα, είτε αυτός είναι καλός είτε είναι κακός. Έχει δοθεί μια πραγματική ανατομία της ανθρώπινης ψυχολογίας καλύτερα από ότι θα δινόταν από όλους του επιστήμονες σ' αυτόν τον τομέα.
Σήμερα, τα έργα του Σαίξπηρ είναι μεταφρασμένα σ' όλες τις γλώσσες του κόσμου. Παίζονται σε πολλά θέατρα σ' όλες τις χώρες από τους διασημότερους καλλιτέχνες των καιρών μας. Εξαιρετικές ερμηνείες έχουν δοθεί στα κυριότερα δράματά του: "Άμλετ", "Οθέλλος", "Βασιλιάς Ληρ", "Έμπορος της Βενετίας". Μα δεν ερμηνεύεται ο Σαίξπηρ μόνο στο θέατρο, αλλά και στον κινηματογράφο, πράγμα που βοήθησε στο να γίνουν περισσότερο προσιτά στον απλό κόσμο τα αριστουργήματα αυτά.
Επειδή, λοιπόν, στο παρελθόν με σωρεία άρθρων μας στην εβδομαδιαία εφημερίδα «Νέοι Άνθρωποι» είχαμε υποστηρίξει πως ο Σαίξπηρ ήταν σφετεριστής του αρχαίου ελληνικού πνεύματος και πως οι τραγωδίες του κατά βάση στηρίχθηκαν στις ελληνικές τραγωδίες, ιδίως σε ιστορίες, που αναφέρει ο Πλούταρχος, όπως και το γεγονός πως πίσω από τον Σαίξπηρ κρύβεται άλλο μεγάλο πρόσωπο (Φραγκίσκος Βάκων), ας δούμε τώρα τι δημοσιεύεται γι’ αυτόν, όπως τουλάχιστον διαβάζουμε στη γνωστή τηλεφημερίδα “enimerosi24.gr”:


«Ήταν ο Σαίξπηρ απατεώνας;»

«Δεν είναι κάτι καινούργιο η θεωρία ότι ο Γουίλιαμ Σαίξπηρ δεν έγραψε ο ίδιος τα μεγάλα έργα του, αλλά ήταν η «βιτρίνα» πίσω από την οποία κρυβόταν ο Έντουαρντ ντε Βερ, όμως μία ταινία που θα υποστηρίξει αυτήν τη θεωρία έχει ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών, ειδικά στην περιοχή όπου γεννήθηκε και έζησε ο Σαίξπηρ.
Τα μέλη ενός ιδρύματος στη γενέτειρα του Σαίξπηρ καλύπτουν ή σβήνουν το όνομά του από πινακίδες του Στράτφορντ απόν Έιβον σε ένδειξη διαμαρτυρίας, μια και η επίσημη πρεμιέρα της ταινίας «Anonymous» (με μόττο «Ήταν ο Σαίξπηρ απατεώνας;») γίνεται λαμβάνει χώρα σήμερα, 25 Οκτωβρίου, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου. Ο επικεφαλής του ερευνητικού τμήματος του ιδρύματος, Πολ Έντμοντσον, χαρακτηρίζει «θεωρία συνωμοσίας» την πιθανότητα να μην έγραψε ο ίδιος ο Σαίξπηρ τα έργα του και τονίζει ότι ο Σαίξπηρ «βρίσκεται στον πυρήνα του πολιτισμικού και ιστορικού DNA της Αγγλίας».
Σε πρόσφατη συνέντευξή της η ηθοποιός Βανέσα Ρέντγκρεϊβ, που πρωταγωνιστεί στην ταινία «Anonymous», υποστήριξε ότι υπάρχουν στοιχεία που υποστηρίζουν τη θεωρία της ταινίας και δήλωσε ενθουσιασμένη για τη συμμετοχή της σε αυτήν. Ιndexonline» (*)
--------------------
(*) enimerosi24.gr