16/04/12 18:22 - Η συνέντευξη του π. Γεωργίου Μεταλληνού για την ελληνικότητα ή μη του Ιησού Χριστού!

Η συνέντευξη του π. Γεωργίου Μεταλληνού προς τον Άγγελο Π. Σακκέτο για την ελληνικότητα ή μη του Ιησού Χριστού!

Διαβάστε τη απομαγνητοσκοπημένη συνέντευξη που παραχώρησε ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Μεταλληνός, Ομότιμος (σήμερα) Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, στον Άγγελο Π. Σακκέτο και συγκεκριμένα εις την εκπομπή : «Το Ντοκουμέντο της εβδομάδος» της 22ας Νοεμβρίου 1998 με θέμα : «Η ελληνικότητα ή μη του Ιησού Χριστού»!..

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΙΣ ΤΟΥ π. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΓΓΕΛΟ ΣΑΚΚΕΤΟ

« ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΑΚΚΕΤΟΣ.: - «Ερευνάτε τας γραφάς και η αλήθεια ελευθερώσι υμάς».

Αξιότιμοι Κυρίες και κύριοι, φίλοι και φίλες της ΤΗΛΕΤΩΡΑ,

Η θεόπνευστος Βίβλος μας προτρέπει:«Ερεύνησον και ίδε».
Μέσα στο πέρασμα των αιώνων «Τύχη Αγαθή» έφερε και τον ομιλούντα έμπροσθεν των θυρών της ερεύνης όχι μόνον για να ικανοποιήσει κάποια περιέργεια του, αλλά κυρίως για να αναζητήσει την από αιώνων ενταφιασθείσαν αλήθειαν επί πολλών θεμάτων και ασφαλώς, για να ανταποκριθεί εις την σφοδράν επιθυμίαν των αναγνωστών των εφημερίδων του δημοσιογραφικού συγκροτήματος Γρ. Μιχαλόπουλου και πολλών τηλεθεατών του «ΤΗΛΕΤΩΡΑ». Αυτοί ζητούσαν στοιχεία από τον ομιλούντα για την καταγωγή, την γλώσσα και την γραφή του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, μετά από σχετικές με το θέμα τηλεοπτικές εκπομπές, όπως ακόμη και μετά από μία συνέντευξη με τον αγαπητό μου φίλο και πανάξιο Έλληνα δημοσιογράφο κ. Θεόδωρο Χατζηγώγο. Αυτή δημοσιεύθηκε στην «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ» (21 και 22-9-1998) στην εφημερίδα «ΝΕΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ» ,στο περιοδικό «ΕΛΛΟΠΙΑ» (τεύχος Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου 1998) σε άρθρο μου ακόμη στην εφημερίδα «Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ» (30-10-1998).
Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας θα τεθούν προ των οφθαλμών των τηλεθεατών αυτής της εκπομπής προς κρίσιν και απαρχήν παρομοίων συζητήσεων για την αναζήτηση της αλήθειας και την ασφαλή τεκμηρίωσή της, αφού επί αιώνες έμεινε στα συρτάρια μαζί με ορισμένα άλλα σχετικά θέματα κρυμμένη και άγνωστη.
Έχομε απόψε ως προσκεκλημένο έναν από τους πιο φωτισμένους ιερωμένους του τόπου μας, για τον οποίο πιστεύω ότι οι ιστορικοί του μέλλοντος θα τον χαρακτηρίσουν «Φώτιο του 20ου αιώνα». Είμαι ευτυχής, το επαναλαμβάνω, που ζω στον ίδιο με αυτόν αιώνα, με ένα ογκόλιθο της θεολογικής σκέψης, ίσως με τον πιο διαβασμένο άνθρωπο του τόπου μας, τον κοσμαγάπητο πατέρα Γιώργο Μεταλληνό.
Τρία πράγματα επισημαίνω εξ αρχής από την μέχρι σήμερα έρευνά μου: 
Πρώτον: Το μελαγχολικό συμπέρασμα από την αδήριτη ανάγκη που πρέπει να φέρει γύρω από ένα τραπέζι όλους τους επιστήμονες του τόπου, για να λάβουν επιτέλους αποφάσεις με πνεύμα νηφάλιο, ήπιο και πράο, ενόψει των κοσμογονικών εξελίξεων, λόγω της αλματώδους ανάπτυξης της Τεχνολογίας. Να λάβουν νέες αποφάσεις «ουχί κατά μόνας». Δεν μπορούν, επί παραδείγματι, οι θεολόγοι να βγάζουν θεολογικά συμπεράσματα χωρίς να λαμβάνουν υπόψη των τις αρχαιολογικές έρευνες, γιατί οδηγούνται έτσι όχι σε τραγικά αλλά σε κωμικά αδιέξοδα. Το ίδιο ισχύει και για όλους τους άλλους επιστήμονες.
Δεύτερον: Η σιωπή των αιώνων, είτε το θέλουμε, είτε δεν το θέλουμε, πολύ σύντομα θα αποτελεί παρελθόν.Η ηλεκτρονική διαδικτύωση των νέων ανθρώπων μέσω της λεωφόρου της Πληροφορικής, όπως είναι το ΙΝΤΕRΝΕΤ, τους παρέχει το δικαίωμα να έχουν πληθώρα συγκλονιστικών στοιχείων προ της οθόνης των υπολογιστών έτσι, ώστε οι όποιες, ας μου επιτραπεί, αντιφάσεις της Βίβλου να μη μένουν πλέον αναπάντητες.
Εμείς που στηρίζουμε τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία και ενώ το καράβι της ιστορικής μας πορείας ταξιδεύει μέσα στο πέλαγος των αιώνων, κάπου αντιλαμβανόμεθα αυτό που λέει ο λαός ότι «το πλοίο μπάζει νερά» γι’ αυτό δεν έχουμε δικαίωμα στον εφησυχασμό. Ναυαγοσώστες δεν μπορούμε να γίνουμε, διότι θα μας παρασύρουν τα κύματα. Το λιγότερο, λοιπόν, που μπορούμε να κάνουμε είναι να κλείσουμε τις τρύπες…«Προφητείαν ελάλησα, αμαρτίαν ουκ έχω».
Και τρίτον: Δεν υιοθετώ κατ’ ανάγκην τα όσα λέγουν οι διάφοροι ιστορικοί και ερευνητές περί καταγωγής, γλώσσης και γραφής του Ιησού Χριστού. Όμως λόγοι καθαρά δημοσιογραφικής συνειδήσεως με αναγκάζουν απόψε να υποβάλλω τις ερωτήσεις μου προς τον κοσμαγάπητο πατέρα Γεώργιο Μεταλληνό, με την βεβαιότητα ότι δεν έχω μπροστά μου ένα «ιεροεξεταστή» που θα με στείλει στην πυρά, αλλά ένα φωτισμένο άνθρωπο, που πραγματικά τον φώτισε ο Θεός, για να καθοδηγεί και εμάς τα «άκακα αρνία».
Πατέρα Γεώργιε Μεταλληνέ, με μεγάλη χαρά και συγκίνηση, σας υποδέχομαι στην εκπομπή «ΤΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ».
π. Γ. Μ. – Κύριε Σακκέτο, θα ήθελα να πω και εγώ ότι είναι εξίσου μεγάλη χαρά μου και τιμή. Πραγματικά πιστέψτε με, είσαστε ένα από τα λίγα πρόσωπα σε μία από τις εκπομπές εκείνες που μου περιποιούν ιδιαίτερη τιμή, όταν με προσκαλούν για να συζητήσω, να καταθέσω και εγώ κάποιο λόγο θεολογικό.
Σας ευχαριστώ πολύ και εύχομαι να συνεχίσετε αυτή την ωραία προσπάθεια. Δεν πρόκειται όμως, περί «ιεράς εξετάσεως», «άπαγε της βλασφημίας» θα έλεγα, και επί πλέον αισθάνομαι την ανάγκη να το πω:
Θα πρέπει σε όσα είπατε για το πρόσωπό μου να εφαρμόσουμε εκείνη τη συμβολαιογραφική αρχή: «διαγράφονται λέξεις τόσαι…» Έτσι θα είμαστε μέσα στα πράγματα. Εσείς τα είδατε μέσα από την αγάπη σας, η οποία αγάπη πάντα υπερβάλλει, αλλά εγώ ξέρω ποιος είμαι και τι μπορώ να κάνω και τι κάνω με τη χάρη του Θεού.
Α.Σ. – Επειδή θα θέλατε να διορθώσω, εγώ θα επαναλάβω: είμαι ευτυχής που ζω στον αιώνα του πατρός Γεωργίου Μεταλληνού.
π.Γ.Μ. – Αυτό ισχύει και για μένα ως προς το πρόσωπο σας.
Α.Σ. Πατέρα Γεώργιε, αν και ονομάζομαι «Άγγελος» ας μου επιτραπεί να κάνω «τον συνήγορο του διαβόλου» και να σας κάνω μια ερωτησούλα: Γιατί πιστεύετε ότι ο άνθρωπος Ιησούς γεννήθηκε στην Εγγύς Ανατολή με λίγα λόγια εκεί που βρίσκονται σήμερα οι Ιουδαίοι; Πως το σχολιάζετε αυτό;
π.Γ.Μ. – Δεν είμαι ειδικός παλαιοδιαθηκολόγος ούτε ειδικός καινοδιαθηκολόγος, αλλά επειδή ασχολούμεθα, θέλοντας και μη, με το έργο της Απολογητικής, με την έννοια όχι ενός ξηρού απολογητισμού, αλλά στην προσπάθεια «δούναι λόγον παντί τω αιτούντι», μελετώ και εγώ συχνά – πυκνά τα θέματα αυτά και θα ήθελα ευθύς εξ’ αρχής να παραπέμψω σε ένα καταπληκτικό βιβλίο, το οποίο μελετά με πολλή επιστημοσύνη τα προβλήματα. Αυτό, γιατί είπατε ότι «δεν λαμβάνουμε εμείς οι θεολόγοι υπόψη» αφού υπάρχουν και θεολόγοι, οι οποίοι λαμβάνουν υπόψη, τα δεδομένα των άλλων επιστημών.
Α.Σ. – Υπάρχουν, βέβαια, εξαιρέσεις στον κανόνα.
π. Γ. Μ. – Αναφέρομαι επ’ αυτού στο βιβλίο του Νικολάου Βαμβακίδη για την Αρχαιολογία της Παλαιάς Διαθήκης, ένα ογκώδες βιβλίο με σαφείς απαντήσεις τεκμηριωμένες επιστημονικά. Από ότι ξέρω, αν και ένας παλαιοδιαθηκολόγος θα χειριζόταν καλύτερα το θέμα, όταν λέμε ότι η ζωή ενεφανίσθη και, οι πρώτες ανθρώπινες κοινωνίες αναπτύχθηκαν στη Μέση Ανατολή, δεν εννοούμε συγκεκριμένα τον χώρο του Ισραήλ ή τον χώρο των Εβραίων. Οι Εβραίοι έχουν και αυτοί την ιστορία τους. Ξεκινούν κάποια στιγμή από την πόλη Ουρ της Μεσοποταμίας, αλλά δεν είναι ο μοναδικός λαός που μπορεί να διεκδικήσει τα δεδομένα αυτά.
Α.Σ. – Εδώ μας λένε ότι ο κόσμος έχει ζωή 5.759 ετών, κάποιοι σε περιοδικά τους, που γνωρίζετε πατέρα Γεώργιε, και δεν ξέρω αν συμφωνείτε μαζί τους όταν λέγουν ο κόσμος έχει ζωή 5.759 ετών.
π.Γ.Μ. – Κοιτάξτε στην αρχαία πατερική γραμματεία οι υπολογισμοί που γίνονται βάσει του κειμένου της Μεταφράσεως των εβδομήκοντα, του ελληνικού, δηλαδή, κειμένου της Παλαιάς Διαθήκης, για την γέννηση του Χριστού μας δίνουν το έτος 5508 από κτίσεως κόσμου. Αυτά όμως όλα είναι συμβατικά και όχι αυστηρά επιστημονικά.
Α.Σ. – Μάλιστα, συμβατικά.
π. Γ.Μ. – Οι Εβραίοι στο εβραϊκό κείμενο δέχονται 4.000 τόσα χρόνια, αλλά εγώ απλώς επαναλαμβάνω: Αυτό έχει συμβατικό μόνο χαρακτήρα.
Α.Σ – Αυτά όλα γιατί ξέρουμε ότι ο Αδάμ έζησε 930 χρόνια και στην αρχή της Βίβλου, στην Γένεση, βλέπουμε ότι ο Θεός κάνει πρώτα δύο ανθρώπους, τον Αδάμ και την Εύα και μετά τους τοποθετεί στον Παράδεισο. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι αυτά τα 930 χρόνια είναι μια χιλιετία, πατέρα Γεώργιε, πάντοτε με βάση την Βίβλο, δεν ξέρουμε από πού έφυγε τελικά ο Αδάμ και αν πήγε στον Παράδεισο αυτόν που εννοούν οι Εβραίοι ή αυτά που εννοούν οι θεολόγοι μέσα στα βιβλικά κείμενα.
π. Γ. Μ.- Την ημέρα της Τυρινής, έχουμε την μνήμη της εξώσεως από τον Παράδεισο και αυτό που παρουσιάζουμε είναι: Το ζεύγος των Πρωτοπλάστων να θρηνεί έξω από του Παραδείσου. Πάντως δεν είναι της παρούσης στιγμής να εξετάσουμε τι είναι παράδεισος, δηλαδή κάποιος τόπος. Είναι τρόπος ζωής.
Α.Σ. – Δεν ξέρουμε όμως από πού έφυγε ο πρώτος άνθρωπος και αν πήγε σ’ αυτόν τον Παράδεισο ή τουλάχιστον αν γεννήθηκε μέσα στη γη του Ισραήλ. Γιατί το λέγω αυτό; Υπάρχουν ανθρωπολόγοι, υπάρχουν παλαιοντολόγοι, υπάρχουν αρχαιολόγοι, με λίγα λόγια υπάρχει η αρχαιολογική σκαπάνη και ας αναφερθούμε μόνον στον Άρη Πουλιανό που μας έχει μιλήσει για τον άνθρωπο της Τρίγλιας Χαλκιδικής ηλικίας 750.000 χρόνων ή 250.000 κατ’ άλλους επιστήμονες, όχι όμως και 5.000 χρόνων, που μας λένε οι Εβραίοι.
π.Γ.Μ. – Μα σας είπα για τα επιστημονικά θέματα είναι συμβατικό βιβλίο η Αγία Γραφή.
Α.Σ. – Αλλού θέλω να καταλήξω, πατέρα Γεώργιε… σε συνδυασμό με το γεγονός ότι κάποιοι λέγουν, ότι κάπου αλλού γεννήθηκε ο πρώτος άνθρωπος, σας παραθέτω ένα έντυπο που μόλις προχθές έλαβα από την κοινότητα Κάψια, κοντά στην Τρίπολη, όπου βρέθηκε και σπήλαιο με δείγματα ανθρώπινης παρουσίας και το Πανεπιστήμιο Αθηνών ανακοίνωσε ότι θα μελετηθεί, θα ερευνηθεί, για να δούμε τι συμβαίνει εκεί συγκεκριμένα…
π. Γ. Μ. – Ευλογία Θεού!
Α.Σ. – Παράλληλα θα δούμε και σχετική βιντεοσκόπηση του μέρους που λέγουν ότι γεννήθηκε ο πρώτος άνθρωπος και σας παρακαλώ να το σχολιάσετε (ΠΡΟΒΟΛΗ ΒΙΝΤΕΟ).

Συνεχίζεται..