17/04/12 16:23 - Η συνέντευξη του π. Γεωργίου Μεταλληνού για την ελληνικότητα ή μη του Ιησού Χριστού! (2)

Η συνέντευξη του π. Γεωργίου Μεταλληνού για την ελληνικότητα ή μη του Ιησού Χριστού! (2)

Διαβάστε τη απομαγνητοσκοπημένη συνέντευξη που παραχώρησε ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Μεταλληνός, Ομότιμος (σήμερα) Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, στον Άγγελο Π. Σακκέτο και συγκεκριμένα εις την εκπομπή : «Το Ντοκουμέντο της εβδομάδος» της 22ας Νοεμβρίου 1998 με θέμα : «Η ελληνικότητα ή μη του Ιησού Χριστού»!..

Συνέχεια από το προηγούμενο..

Α.Σ Αυτό που είδατε είναι ο Λάδωνας ποταμός και τελειώνοντας προσθέτω ότι ο Αθανάσιος ο Σταγειρίτης, φίλος του Καποδίστρια, συγγραφεύς ενός πεντάτομου καταπληκτικού έργου (ΩΓΥΓΙΑ ή ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ) ως ιστορικής πηγής, εντυπωσιακού και σήμερα, αναφέρει ότι ο πρώτος άνθρωπος γεννήθηκε εδώ στον Λάδωνα ποταμό. Εκτός των άλλων, που παραλείπω, μιλάει για την Δάφνη…
π.Γ.Μ. – Μου επιτρέπετε να σχολιάσω σ’ αυτό το σημείο; Πέρασε η εποχή εκείνη που τα ιερά βιβλία του Χριστιανισμού κάποιοι τα χρησιμοποιούσαν ως επιστημονικό όπλο, για να κονταροχτυπούν την επιστήμη.
Επειδή αναφέρατε τον Μέγα Φώτιο, αφήστε τον εκεί στο ύψος του που βρίσκεται. Ο παπα- Γιώργης (πατέρας Γ.Μ.) είναι νάνος «νανότατος» μπροστά στον Φώτιο.
Α.Σ. – Πατέρα Γεώργιε, δεν ανακαλώ αυτά που είπα…
π. Γ.Μ. – Ο Μέγας Φώτιος είναι ένας επιστήμονας για τον οποίο ο Ελληνισμός στην χριστιανική του διάσταση και ιστορία είναι υπερήφανος. Ως Έλληνες είμαστε υπερήφανοι. Δεχόμαστε και είμαστε υποχρεωμένοι να δεχθούμε όλα τα σοβαρά πορίσματα της επιστήμης και αφήνουμε τους επιστήμονες να καταλήξουν στα συμπεράσματά τους με το μεταξύ τους κονταροχτυπήματα που πρέπει να γίνεται.
Α.Σ. – Ακριβώς. Γι’ αυτό σας έδωσα αυτό το έντυπο για να δείτε τι ακριβώς συμβαίνει και πως η αρχαιολογική σκαπάνη ερευνά για να αποκαλύψει καινούρια στοιχεία.
π. Γ. Μ. – Δόξα τω Θεώ, εμείς δεν είχαμε κανένα Γαλιλαίο στην ιστορία μας. Ο Ανατολικός Χριστιανισμός δεν είχε ποτέ στην ιστορία του περίπτωση Γαλιλαίου.
Α.Σ. – Που δεν μετανόησε ή δεν αναθεώρησε τις απόψεις του;
π. Γ. Μ. – Οχι δεν είχαμε Γαλιλαίο, διότι δεν εδιώχθη ποτέ η επιστήμη ως επιστήμη.
Α.Σ. – Αν και εδώ, προσθέτω, ότι κατά την άποψη του Αλέξανδρου Λαγκαδά, το τηλεσκόπιο δεν το βρήκε ο Γαλιλαίος αλλά ένας Έλληνας.
π. Γ.Μ. – Εγώ ομιλώ για τον διωγμό του.
Α.Σ. – Ας φύγουμε από το θέμα, που σας έθεσα, για να πείτε την άποψή σας για το πού γεννήθηκε ο πρώτος άνθρωπος στον κόσμο, ώστε να πείτε ποιος ήταν ο Χριστός. Ποια ήταν η καταγωγή του Χριστού; Δεν θα έλθω στο θέμα των προφητειών που έχουμε στους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς, διανοητές, στοχαστές, φιλοσόφους παρά μόνο για ένα σχόλιό σας: Πιστεύετε ότι αυτοί είχαν προείπει ό,τι αφορά την θεία προέλευση του Θεανθρώπου;
π.Γ.Μ. – Στην Γένεση κεφ. 49 στ. 10 ο Αναμενόμενος Μεσσίας ονομάζεται «προσδοκία των εθνών» και αυτό είναι η ελληνική έκφραση του ελληνικού κειμένου της Γενέσεως. Ο καθηγητής μου, περίφημος γνωστός διεθνώς θρησκειολόγος, ο μακαρίτης Λεωνίδας Φιλιππίδης, εις το βιβλίο του: «Ιστορία της εποχής της Καινής Διαθήκης» (1958, περίπου 1.000 σελίδων) αφιερώνει 100 τόσες σελίδες σ’ αυτό το πρόβλημα. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι οι λαοί της Γης φαίνονται να προσδοκούν μια νέα κατάσταση, μια νέα τάξη πραγμάτων και το πρόσωπο εκείνο, που θα ηγηθεί αυτής της ανακαινίσεως. Οι άπω ανατολικοί λαοί στρέφονται προς την Δύση και οι άπω δυτικοί, για να το πω έτσι, μέχρι τα όρια της Ισπανίας, στρέφονται προς την Ανατολή. Κάθε δε λαός αναμένει τον Μεσσία με τον δικό του τρόπο, μέσα στο πλαίσιο της συλλογικής υπάρξεώς του. Ως σοφό και δίκαιο τον περιμένουν οι Έλληνες, ως ηγέτη με πυγμή τον περιμένουν οι Ρωμαίοι κ.ο.κ.
Α.Σ. – Οι προφητείες, όμως, πατέρα Γεώργιε, των αρχαίων είναι συγκεκριμένες όπως της Σιβύλλης της Κυμαίας.
π.Γ.Μ. – Και ο Αισχύλος στον Προμηθέα Δεσμώτη και στη συνομιλία του Ερμή με τον δέσμιο Προμηθέα του λέει: «τοιούδε μόχθου τέρμα μή τι προσδόκα, πριν αν θεών τις διάδοχος των σων πόνων φανή…» Τι να πι κανείς για την Απολογία του Σωκράτους όπου υπάρχει το: «καθεύδοντες διατελοίτε αν, ει μη τινα άλλον ο θεός υμίν επιπέμψειεν κηδόμενος υμών», έχουμε δηλαδή εδώ αυτή την προσδοκία.
Α.Σ. – Ο Σωκράτης λέει στον Αλκιβιάδη μιλώντας για τους Επικούρειους πως θα έρθει κάποια στιγμή κάποιος να διδάξει ημάς πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε και προς θεούς και προς ανθρώπους.
π.Γ.Μ. – Ποιος θα είναι; ρωτά ο Αλκιβιάδης. Ο Σωκράτης απαντά: «ω μέλλει και περί σου» - «Είναι εκείνος που ενδιαφέρεται και για σένα» ( ο προνοών Θεός). Όπου να ναι έρχεται αυτή η ημέρα. Σημαντικό επίσης είναι, ότι ο Κλήμης ο Αλεξανδρεύς, (το λέγω για κάποιο αγαπητό συνεργάτη της ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΩΡΑΣ, πως ήταν μάλλον ο Κλήμης, Αθηναίος στην καταγωγή, ούτε άγιος ούτε Πατέρας της Εκκλησίας, αλλά ένας σημαντικός χριστιανός συγγραφέας του 2ου – 3ου αιώνα) και έχοντας υπόψη ένα κείμενο του Πλάτωνα, μας αναφέρει από αυτό το εξής προφητικά: Ο δίκαιος θα συλληφθεί, θα δαρεί, «ανασκολοπισθήσεται», θα σταυρωθεί δηλαδή για την σωτηρία μας. Είναι δηλαδή ο Πλάτων ένας Ησαϊας, ο Χριστιανός Ησαΐας, ο Πλάτων…
Α.Σ. – Αφού μιλήσαμε μέχρις εδώ για το θέμα της γεννήσεως του πρώτου ανθρώπου στη γη, για το Βίβλο, για τον Λάδωνα ποταμό, που αναφέρει ο Αθανάσιος Σταγειρίτης, ένας πολύ μεγάλος, για μένα, Ορθόδοξος και Έλληνας, που μαζί με άλλα συγκλονιστικά θέματα θα ήθελα να παρουσιάσω κάποτε στην τηλεόραση, όπως και για την Δάφνη και τον Απόλλωνα που εικονογραφούνται περισσότερες φορές, το επισημαίνω, από ό,τι ο Αδάμ και η Εύα από μεγάλους καλλιτέχνες, θα ήθελα να πω πόσοι τόνοι μελάνης έχουν χυθεί κάτω από πόσους τόνους νερού για να ενταφιασθεί η όποια αλήθεια υπάρχει.
π.Γ.Μ. – Κοιτάξτε, κατά τη Βίβλο η καταγωγή όλων των ανθρώπων είναι εξ ενός ζεύγους. Το λέει ο Απόστολος Παύλος στους Αθηναίους στον Άρειο Πάγο: «εξ ενός αίματος εποίησεν ο Θεός παν γένος ανθρώπων». Αυτό μας ενδιαφέρει. Eάν η επιστήμη αποδείξει κάτι άλλο, ευχαρίστως να το αποδεχθούμε, αλίμονο…
Α.Σ. – Μάλιστα. Προς το παρόν μένουμε ότι τώρα ακριβώς δεν γνωρίζουμε…
π.Γ.Μ. – Γι’ αυτό και τα ονόματα Αδάμ που σημαίνει Χοϊκός και Εύα – Ζωή είναι συμβολικά και όχι σαν άλλα κοινά ονόματα που γνωρίζουμε καλά, Κώστας π.Χ., Μαρία κ.λ.π.
Α.Σ. – Πολύ ωραία, πατέρα Γεώργιε, θέλουμε να έλθουμε τώρα σε ένα πολύ κρίσιμο θέμα: Υπάρχει σχέση Ελληνισμού και Παλαιστίνης;
π.Γ.Μ. – Νομίζω ότι όλη η Παλαιστίνη με τα μνημεία που έχει βοά για την ελληνική εκεί παρουσία. Δεν μπορεί να εννοηθεί αυτός ο χώρος, η Εγγύς Ανατολή, χωρίς την παρουσία του ελληνικού στοιχείου.
Α.Σ. – Μάλιστα, ας δείξουμε εδώ και ένα χάρτη σχετικό που παρέλαβα από τον κ. Κων/νο Γεωργακόπουλο, καθηγητή της ιστορίας της επιστήμης, με στοιχεία που πρέπει να αποδεχθούμε, υιοθετήσουμε, ενστερνιστούμε, θα έλεγα, για την σοβαρότητα που έχουν στο θέμα που εξετάζουμε. Βλέπετε, πατέρα Γεώργιε, ότι εδώ στην Παλαιστίνη οι Εβραίοι όταν ήλθαν από την Αίγυπτο ακολούθησαν αυτήν την πορεία (βλέπε χάρτη) … δεν πήγαν από πάνω γιατί όλη αυτή η περιοχή ήταν ελληνική, έφυγαν κάτω, σ’ αυτήν την διαδρομή, γύρισαν πίσω και διασκορπίστηκαν μέσα στην Παλαιστίνη. Οι πόλεις που βλέπετε, τουλάχιστον 90 τον αριθμό, είναι ελληνικής προελεύσεως και καταγωγής και όταν ήλθαν εδώ οι Εβραίοι βρήκαν, π. Γεώργιε, ελληνικές πόλεις!..
π.Γ.Μ. – Το χειροκροτώ και το προσυπογράφω.
Α.Σ. – … και στην Ιουδαία επίσης, στην Σαμάρεια, στην Συρία, που έσυραν τα πλοία, στην Δεκάπολη, στην Γαλιλαία…
π. Γ.Μ. – Πράγματι και η Γαλιλαία ονομάζεται «Γαλιλαία των Εθνών», δηλαδή ελληνική Γαλιλαία και θα ήθελα όμως εδώ να συγχαρώ τον καθηγητή κ. Κων/νο Γεωργακόπουλο για την σημαντικότατη προσφορά του στην Ιστορία του Ελληνισμού.

Συνεχίζεται...