18/04/12 18:46 - Η συνέντευξη του π. Γεωργίου Μεταλληνού για την ελληνικότητα ή μη του Ιησού Χριστού! (3)

Η συνέντευξη του π. Γεωργίου Μεταλληνού για την ελληνικότητα ή μη του Ιησού Χριστού! (3)

Διαβάστε τη απομαγνητοσκοπημένη συνέντευξη που παραχώρησε ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Μεταλληνός, Ομότιμος (σήμερα) Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, στον Άγγελο Π. Σακκέτο και συγκεκριμένα εις την εκπομπή : «Το Ντοκουμέντο της εβδομάδος» της 22ας Νοεμβρίου 1998 με θέμα : «Η ελληνικότητα ή μη του Ιησού Χριστού»!.

(Εικόνα: Η Γαλιλαία τον 1ο αιώνα μ. Χ.)


Συνέχεια από το προηγούμενο…


Α.Σ. – Είναι πράγματι στήριγμα για την ιστορική μας συνείδηση και με άλλα σημαντικά του βιβλία που μας έχει δώσει. Και όλα αυτά π. Γεώργιε, αποδεικνύουν ότι οι Έλληνες είχαν εισχωρήσει, διεισδύσει εις την γη αυτή της Παλαιστίνης πολύ πριν έρθουν οι Εβραίοι, μετά την έξοδό τους από την Αίγυπτο, στην Παλαιστίνη, όπου βρήκαν πόλεις να προϋπάρχουν οικοδομημένες, ιδρυμένες από Έλληνες.
π. Γ.Μ. – Όλοι οι λαοί βαίνουν παράλληλα μέσα στην ελληνική οικουμενικότητα.
Α. Σ. – Οι Έλληνες, όμως, προϋπήρξαν και ξέρετε γιατί το υπογραμμίζω αυτό; Όταν χθες επικοινώνησα με τον φίλο μου εκδότη των εκδόσεων ΚΑΚΤΟΣ κ. Οδυσσέα Χατζόπουλο…
π. Γ.Μ. – Εκλεκτός φίλος και άξιος επαίνου για το εκδοτικό του έργο των Ελλήνων συγγραφέων .
Α. Σ. - …Όταν λοιπόν τον ερώτησα, ευχαριστώντας τον για την τιμητική προσφορά του σε μένα της σειράς των Ελλήνων συγγραφέων των εκδόσεών του: «Μα πώς κ. Χατζόπουλε, έχετε συμπεριλάβει (στην σειρά των Εκδόσεων «ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ») και τον Ιώσηπο, ο οποίος δεν ανήκει στους Έλληνες ; …
π.Γ.Μ. – Παρόλο που «ελληνίζει»…
Α.Σ. – … Είχα την εντύπωση ότι ήτο εξελληνισθείς Ιουδαίος και δεν θα του εξέδιδε 15 τόμους ο κ. Χατζόπουλος ως μη Έλληνα, οπότε μου λέγει: «Ποιος σας είπε ότι δεν είναι Έλληνας;» Προβληματίστηκα σοβαρά αν είναι Έλληνας ή εξελληνισθείς Ιουδαίος, οπότε μου λέει κατηγορηματικά: «Είναι Έλληνας και σας δίνω το δικαίωμα να πείτε στην εκπομπή «ΤΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ» ότι από την στιγμή που ο Ιώσηπος εξεδόθη από τον εκδοτικό μου οίκο ΚΑΚΤΟΣ ουδείς Έλλην εβραϊκής καταγωγής ήρθε να αγοράσει τον Ιώσηπο»!
π. Γ.Μ. – Θα σας πω κάτι ακόμη, με βάση την κατάθεση της άποψης του Ισοκράτη, ο οποίος στήριξε τον Αλέξανδρο και το έργο του, νομίζω, και ας μην το πάρουμε φυλετικά, πιστεύω ότι είναι Έλληνας.
Α.Σ. – Έχουμε και Ιουδαϊκές μαρτυρίες γι’ αυτό.
π. Γ.Μ. – Εγώ δέχομαι και την καταγωγή του, αφού συμφωνούν σ’ αυτό και οι ειδικοί.
Α.Σ. – Μιλήσαμε και για τους Φιλισταίους και μην ξεχνάτε ότι όταν ήρθε στην Αθήνα ο Γιασέρ Αραφάτ του έδειξαν τον χάρτη της Παλαιστίνης με τους Φιλισταίους, τους Φοίνικες, που λένε ότι ήσαν και Έλληνες διότι οι Φιλισταίοι είναι Κρητικοί…
π.Γ.Μ. – Οι Παλαιστίνιοι, ναι, μολονότι δεν είμαι παλαιοδιαθηκολόγος.
Α.Σ. – (Δείχνοντας στον χάρτη) : Βλέπετε εδώ την Δεκάπολη και τόσες άλλες πόλεις… Θέλω, με την ευκαιρία, να ευχαριστήσω τον καθηγητή κ. Νικόλαο Μπρατσιώτη για τα βιβλία του που μου έστειλε: «Εισαγωγή εις την θεολογία της Παλαιάς Διαθήκης» και «Ανθρωπολογία της Παλαιάς Διαθήκης» μαζί με ένα εκπληκτικό άρθρο του πατέρα του Παναγιώτου Μπρατσιώτη, καθηγητού της Βιβλικής Ιστορίας με τίτλο: «Οι Φιλισταίοι και ο Αιγαιοκρητικός πολιτισμός εν Παλαιστίνη» που απηγγέλθη ως εναρκτήριο μάθημά του εις την αίθουσα τελετών του Πανεπιστημίου Αθηνών στις 8-2-1926.
π. Γ.Μ. – Ως φοιτητής το εδιάβασα και εγώ… προ αμνημονεύτων χρόνων. Ο Παναγιώτης Μπρατσιώτης υπήρξε καθηγητής μου εις την Θεολογική Σχολή
Α.Σ. – (συνεχίζοντας να δείχνη τον χάρτη): Αποδεικνύεται εδώ όλη η μεγάλη διείσδυση του Ελληνισμού μέσα στην γη της Παλαιστίνης.
π. Γ.Μ.- Ξέρετε ο Παναγιώτης Μπρατσιώτης, αιωνία η μνήμη του, έχει εκδώσει μια σημαντικότατη μελέτη του με τίτλο: «Παύλος και Μέγας Αλέξανδρος» και σας συνιστώ κάποτε να την παρουσιάσετε.
Α.Σ. – Βεβαίως. Ο Παν. Μπρατσιώτης, λοιπόν είχε πει ότι υπάρχει κοινή καταγωγή Φιλισταίων – Παλαιστίνιων, ήταν αυτοί απερίτμητοι και η Μετάφραση των Ο΄ τους θεωρεί αλλοφύλους, όπως και προφήτης Ησαΐας ισχυρίζεται το ίδιο και τους καθορίζει επακριβώς λέγοντας: «Συρίαν αφ’ ηλίου ανατολών και τους Έλληνας αφ’ ηλίου δυσμών, τους κατεσθίοντας το Ισραήλ όλω τω στόματι, επί πάσι τούτοις ουκ απεστράφη ο θυμός, αλλ’ έτι χειρ υψηλή». Και επιπροσθέτως αναφέρω εδώ δια το ίδιο θέμα τους: Ηρόδοτο, Ιώσηπο, Στράβωνα, Διόδωρο Σικελιώτη, Πτολεμαίο, Λουκιανό και τόσους άλλους, τους Γερμανούς αρχαιολόγους και φυσικά το βιβλίο του Μεθόδιου Φούγια για το ελληνικό υπόβαθρο του Χριστιανισμού.
π. Γ.Μ. – Πραγματικά χρήσιμο βιβλίο, αναφέρει πάρα πολλά πράγματα.
Α.Σ. – Πατέρα Γεώργιε, επειδή ομιλούμε για τον Ιησού Χριστό και αφού δεχθήκαμε την μεγάλη διείσδυση του Ελληνισμού στην Παλαιστίνη, πιστεύετε ή δεν πιστεύετε ότι ο Χριστός είχε μια καταγωγή (ελληνική ή μη) ή γιατί δεν πιστεύετε ότι ο Χριστός ήταν, ας πούμε, Έλληνας;
π. Γ.Μ. – Λοιπόν, εγώ δεν το θέτω έτσι το θέμα «γιατί πιστεύω ή δεν πιστεύω» ότι ο Χριστός είχε μια καταγωγή ελληνική ή μη. Το πρόσωπο του Χριστού είναι το μοναδικό θεανθρώπινο πρόσωπο μέσα στην ανθρώπινη ιστορία, η τομή της ανθρώπινης ιστορίας. Δεν είναι απλώς άνθρωπος, αλλά Θεάνθρωπος. Εάν αναζητούμε επίμονα την καταγωγή του Χριστού, τότε κινδυνεύουμε να πέσουμε στην πλάνη ότι και ο Χριστός ήταν «εκ σπέρματος ανδρός». Ο Χριστός όμως είναι «εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Παρθένου». Η μόνη καταγωγή που μπορούμε να αναφέρουμε είναι της Μαρίας, της Παναγίας. Γι’ αυτό λοιπόν μειώνουμε την θεότητα του Ιησού Χριστού και την θέση του, μέσα στην Ιστορία, ως εντελέχειας της Ιστορίας και απολύτου κέντρου όλης της Ιστορίας, εάν προσφύγουμε σε τέτοια προβλήματα και ζητούμε να βρούμε την λύση του προβλήματος της καταγωγής του Χριστού. Ο Χριστός έχει μέσα του όλο τον κόσμο, όλη την ανθρωπότητα. Είναι, μάλιστα, σημαντικό ότι, γενεαλογώντας ο Έλλην Λουκάς τον Χριστό, για να αποφύγει τον ιουδαϊκό εθνικισμό, ανάγει την καταγωγή του Χριστού προ του Αβραάμ στον Αδάμ και τελικά τον Θεό («του Αδάμ, του Θεού»)! Οι Πατέρες μας έτσι Τον ερμηνεύουν και Τον κατανοούν. Επομένως νομίζουμε ότι θα καταντήσουμε σε κάποιες, δεν το λέω για σας, ρατσιστικές εκδοχές, αν αρχίσουμε να μιλούμε για την καταγωγή ως ανθρώπου του Ιησού Χριστού. Λοιπόν έχουμε ένα Χριστό απάτορα, είναι αγενεαλόγητος κατά τον πατέρα.
Α.Σ. – Μάλιστα, είναι αγενεαλόγητος ο Χριστός ως απάτωρ υπό την ανθρωπολογική ή αιματολογική έννοια που θέτετε εις την επιστήμη. Κατά 50% είναι πατέρας δικός μου, δικός σας…
π. Γ.Μ.- Κατά 100%
Α.Σ. – Εγώ σας λέω κατά 50% ψάχνουμε να βρούμε το υπόλοιπο. Ο πατήρ Του είναι δικός τους και δικό μας να το πάρουμε έτσι. Τώρα εδώ η Βίβλος με το που αρχίζει η Καινή Διαθήκη αναφέρει το γενεαλογικό δέντρο του Ιησού Χριστού, πατέρα Γεώργιε…
π. Γ.Μ. – Σύμφωνοι.
Α.Σ. – Αναφέρει λοιπόν η Κ.Δ. Αβραάμ… Δαβίδ γενεές 14, μετοικεσία Βαβυλώνος άλλες 14 γενεές και φθάνει στον Ιωσήφ. Ο Ιωσήφ μνηστεύεται, παίρνει ως σύζυγο, χωρίς να έχη επαφή, χωρίς να νυμφευθή, την Μαρία από την οποία γεννιέται ο Ιησούς. Ερωτώ τώρα, τι σχέση έχει ο Ιησούς Χριστός μας με το γενεαλογικό δένδρο του Αβραάμ και του Δαβίδ;
π.Γ.Μ. – Θα σας απαντήσω. Ας μην ξεχνάμε ότι κάθε Εβραίος κατήρτιζε γενεαλογικό δένδρο, γιατί ανέμεναν όλοι έντονα τον Μεσσία. Καθένας περίμενε να δει από ποια οικογένεια θα προέλθει ο Μεσσίας. Ο Ευαγγελιστής Ματθαίος τον Ιωσήφ και τη Μαρία μας τους δίδει «κατά το ορώμενον» και «κατά το νοούμενον». Στα μάτια του κόσμου η Παναγία ήταν σύζυγος του Ιωσήφ και επομένως μπορούσε να τεκνοποιήσει. Ο Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος λέει: «γιατί να μνηστευθεί η Παναγία; ίνα λάθη τον Διάβολον» διότι μπέρδεψε κυριολεκτικά τον Διάβολον. Δεν μπορούσε να κάνει τίποτε εναντίον της Παναγίας, για να εμποδίσει τα πράγματα, την πορεία του τοκετού της. Προσέξτε να δείτε τώρα το «κατά το νοούμενον» και «κατά το ορώμενον» στον Ματθαίο, που δίδει αυτό το γενεαλογικό δένδρο – πίνακα. Δεν είναι ουσιαστικά, ο γενεαλογικός πίνακας του Ιησού Χριστού, αλλά είναι των άλλων προσώπων, τα οποία ήταν συνδεδεμένα συγγενικά με τον Ιησού Χριστό και μας δίνει τον Ιωσήφ ως τελευταίο σ’ αυτή την κλίμακα. Ξέρετε που δίνεται αυτή η απάντηση; Στο δεύτερο κεφάλαιο του Ματθαίου που έχει κάτι το καταπληκτικό.
Α.Σ. – Τι ακριβώς;
π. Γ.Μ. – Όταν ο Χριστός μας γυρίζει από την Αίγυπτο δύο χρόνια μετά, ο άγγελος 4 φορές λέγει στον Ιωσήφ: «Παρέλαβε το παιδίον και την μητέρα αυτού».Δεν του λέγει «πάρε τη γυναίκα σου»! Αν μου έλεγε κάποιος «πάρε τη μάνα των παιδιών σου και φύγε» θα του έλεγα: «εγώ τι είμαι, τι ρόλο παίζω;» Του λέγει «παρέλαβε το παιδίον και τη μητέρα αυτού». Αυτή είναι η χριστιανική τοποθέτηση στο πρόβλημα αυτό.
Α.Σ. – Απολύτως δεκτή με τη μόνη διαφορά ότι όπως είπατε δέχεσθε ότι 100% είναι απάτωρ ο Ιησούς, άρα δεν έχει καμία σχέση με τους Εβραίους και το γενεαλογικό του δέντρο είναι συμβολικό και θα έλεγα δεν έχει καμία σχέση με το γενεαλογικό δέντρο του Αβραάμ και του Δαβίδ.
π.Γ.Μ. – Την σάρκα, την ανθρωπότητα την παίρνει ο Χριστός ως άνθρωπος από την Παναγία την Παρθένο. Εάν μιλούμε για καταγωγή μπορούμε να μιλήσουμε μόνο για την Παναγία. Αυτά όμως χάνουν την σημασία τους, διότι εις τον Χριστιανισμόν δεν είναι το αίμα που συνιστά την πνευματική συγγένεια, αλλά το Πνεύμα, η χάρις του Θεού, η αδελφοσύνη.

Συνεχίζεται…