12/09/12 16:57 - Τόσο συγκλονιστικός πλέον και ο θάνατος αυτών των αρχαίων;

Τόσο συγκλονιστικός πλέον και ο θάνατος αυτών των αρχαίων;

Διαβάστε στην Ελληνική Μυθολογία πώς ο Ακάμας πέθανε με φοβερό τρόπο, πέφτοντας από το άλογο του πά­νω στο ίδιο του το σπαθί (!!), έστω και αν ο μύθος αυτός αποδίδεται στον αδελφό του Δημοφώντα!..

Η πανέμορφη Ελληνίδα ηθοποιός και τραγουδίστρια, Μάϊρα Ψιλοπούλου, στον ρόλο της περιπαθούς Λαοδίκης. Η Λαοδίκη, κόρη του Πριά­μου, μόλις είδε το Ακάμαντα τον ερωτεύτηκε αμέσως!..

ΕΙΝΑΙ γνωστό, ότι με το όνομα Ακάμας (Άκάμας, αντος) στην αρχαία ελληνική ιστορία συναντάμε τρία ονόματα:

1. Ένας από αυτούς είναι Τρώας, γιος του Αντήνορα και της Θεανώς, που έπαιξε ένα ρόλο ιδιαίτερα λαμπρό στην επίθεση εναντίον του ελ­ληνικού στρατοπέδου. Σκοτώθηκε από τον Μηριόνη.

2. Ένας άλλος Ακάμαντας, θείος του Κύζικου, και αυτός πολεμιστής από τη μεριά των Τρώων, ήταν ο αρχηγός ενός σώματος Θρακών. Σκοτώθηκε από τον Αίαντα, το γιο του Τελαμώνα.

3. Ο πιο γνωστός από τους ήρωες, που έχουν αυτό το όνομα, είναι ο γιος του Θησέα και της Φαίδρας, επώνυμος της Αττικής φυλής των Ακαμαντιδών. Ο Ακάμαντας αυτός δε φαίνεται πουθενά στο ομηρικό έπος, παρόλο που αφηγή­σεις μεταγενέστερες της Ιλιάδας του αποδίδουν, όπως και στον αδελφό του Δημοφώντα, ένα ρό­λο στην άλωση της Τροίας. Ο Ακάμαντας, λένε, πήγε με τον Διομήδη απεσταλμένος στην Τροία, προτού αρχίσει ο πόλεμος, για να ζητήσει την Ελένη. Εκεί τον είδε η Λαοδίκη, κόρη του Πρία­μου, και τον ερωτεύτηκε. Η κοπέλα εμπιστεύτη­κε το πάθος της στη γυναίκα του Περσέα, τη Φιλόβια.

Η Φιλόβια αμέσως αποφάσισε να βοηθή­σει τη Λαοδίκη. Έπεισε τον άντρα της, που ήταν βασιλιάς στην πόλη Δάρδανο της Τρωάδας, να καλέσει χωριστά τους δύο νέους σε συ­μπόσιο και να τους βάλει να καθίσουν τον ένα δίπλα στον άλλο. Η Λαοδίκη θα εμφανιζόταν για αυλική του γυναικωνίτη του Πρίαμου. Στο τέλος του συμποσίου η Λαοδίκη είχε γίνει γυ­ναίκα του Ακάμαντα.

Από την ένωση τους γεν­νήθηκε ένας γιος, ο Μούνιτος, που ανατράφηκε στο σπίτι του Πρίαμου από την ίδια την προγιαγιά του, την Αίθρα, τη μητέρα του Θησέα, αιχ­μάλωτη της Ελένης. Ύστερα από την άλωση της Τροίας, ο Μούνιτος γύρισε στον πατέρα του, που τον οδήγησε πίσω στην Αττική μαζί με την Αίθρα, η οποία επιτέλους ελευθερώθηκε. Κατά το γυρισμό ο Μούνιτος, καθώς κυνηγούσε στην Όλυνθο, πέθανε από τσίμπημα φιδιού.

Στην άλωση της Τροίας ο Ακάμαντας, λένε, βρισκόταν μέσα στον Δούρειο ίππο. Πήρε για μερίδιο από τα λάφυρα την αιχμάλωτη Κλυμένη. Κατά την επιστροφή του σταμάτησε στη Θράκη, όπου για την αγάπη της Φυλλίδας έμει­νε πολύ καιρό. Έπειτα πήγε στην Κύπρο και ίδρυσε αποικία. Διηγούνται πως εκεί πέθανε με φοβερό τρόπο, πέφτοντας από το άλογο του πά­νω στο ίδιο του το σπαθί. Ο μύθος αυτός ωστό­σο αποδίδεται στον αδελφό του Δημοφώντα.

Σύμφωνα με άλλους μύθους, ο Ακάμαντας πή­ρε μέρος στην άλωση της Τροίας με τον αδελφό του Δημοφώντα και έπειτα γύρισε πίσω στην Αττική με τη γιαγιά του την Αίθρα· εκεί πήρε πάλι την εξουσία και βασίλευσε ειρηνικά.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ:

Oμ., Β 819-823, Μ 99-100, Ξ 476-486, Π 342-344. Όμ., Β 844, Ζ 5-11. 3) Σοφ., Φιλ. 562. Ευρ., Εκ., 125 κ.ε. Πλούτ., θησ. 35. Παρθέν., Ερωτ. Παθ. 16.Βιργ., Αιν. 2, 262. Υγϊν., Fab. 108. Απολλόδ., Επιτ. 1,18. 1, 23. 5, 22. Παυσ. 1, 5, 2. 10, 10, 1. 10, 26, 2. Πρβ.Σχόλ. στο 1, 5, 2. Τζέτζ., Σχόλ. στον Λυκόφρ. 496.