23/09/12 22:16 - Μίρκα Καλατζοπούλου: Ένα σύμβολο της Ομορφιάς και της Τέχνης!..

Μίρκα Καλατζοπούλου: Ένα σύμβολο της Ομορφιάς και της Τέχνης!..

Μια γυναίκα που έπαιξε δίπλα σε ένα άλλο σύμβολο του ελληνικού θεάτρου, όπως  η Άννα Συνοδινού!..  Μια γυναίκα που η ομορφιά της είχε κάνει τους Έλληνες σαν στέκονται επί ώρες στα εκδοτήρια των εισιτηρίων για να τη δουν στη μεγάλη οθόνη ή στη θεατρική σκηνή!.. Μια γυναίκα-θρύλος στα μάτια της δικής μας ψυχής, πώς να μη τη θαυμάσεις και να μην την τιμάς με όλα όσα γράφεις; 

ΗΤΑΝ –αν θυμάμαι καλά- το 1960. Ο γράφων ήταν δέκα ετών (γεννήθηκε το 1950) και στους ελληνικούς κινηματογράφους φάνταζε η εντυπωσιακή εικόνα της μικρής, αλλά πολύ όμορφης και αστραφτερής Ελληνίδας ηθοποιού Μίρκας Καλατζοπούλου! Την ταινία αυτή μπορείς να τη δεις άνετα και σήμερα, με τα παιδιά και τα εγγόνια σου, αλλά τον καιρό εκείνο –και ιδίως στην επαρχία- παρόμοιες ταινίες με … προκλητικούς τίτλους («άκου-λέει: «Ερωτικά Παιχνίδια»…», ήταν η συνήθης έκφραση των δασκάλων και μισόκλειναν τα μάτια μεταξύ τους) ήταν αδύνατο όχι μόνο να τη δεις, αλλά θα έτρωγες σίγουρα και αποβολή από το σχολείο!
Ήδη η Μίρκα Καλατζοπούλου είχε κάνει τα πρώτα της βήματα πέντε χρόνια νωρίτερα μαζί με τον αδελφό της Γιάννη Καλατζόπουλο. Και μιλάμε ασφαλώς για την πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση στην ταινία της Μ. Πλυτά: «Η Δούκισσα της Πλακεντίας», αλλά εμείς εκείνο που βλέπαμε μπροστά μας ήταν η συναρπαστική εικόνα της, που είχε γίνει δεκάδες φορές εξώφυλλο στα πάσης φύσεως περιοδικά της εποχής εκείνης, που δεν ήσαν αμιγώς καλλιτεχνικά, όπως για παράδειγμα οι «Εικόνες», η «Γυναίκα» και τόσα άλλα!

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945 και από πολύ μικρή ηλικία ξεκίνησε μαθήματα κλασικού χορού.
Όπως είπαμε στα μέσα της δεκαετίας του ΄50 άρχισε τις εμφανίσεις στο παιδικό θέατρο με τον αδελφό της και το 1955 έκανε την πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση στην ταινία της Μ. Πλυτά «Η Δούκισσα της Πλακεντίας», ενώ ο πρώτος πρωταγωνιστικός ρόλος της ήρθε το 1960 με την ταινία του Γ. Θεοδοσιάδη «Ερωτικά Παιχνίδια» - η ταινία … σκάνδαλο, που μιλήσαμε προηγουμένως και δεν μας άφηναν εμάς τα παιδιά να πάμε να τη δούμε!
Σίγουρα υπήρξε συνέχεια!.. Ακολούθησαν οι συμμετοχές της Μίρκας Κλατζοπούλου και σε άλλες ταινίες όπως το «Πατέρα κάτσε φρόνιμα» (1967), «Αν όλες οι γυναίκες του κόσμου» (1967), καθώς και σε πολλά μελοδράματα, ενώ η πόρτα του Ελληνικού Θεάτρου άνοιγε εντυπωσιακά την πόρτα του στη Μίρκα Καλατζοπούλου!

Όλοι τα γράφουν!.. Και όλοι τα έχουν διαβάσει: Το 1965 η Μίρκα Καλατζοπούλου έπαιξε για πρώτη φορά στο θέατρο και μάλιστα στο έργο «Εκκλησιάζουσες», δίπλα στο «ιερόν τέρας» της υποκριτικής τέχνης και της αρχαίας τραγωδίας, Άννα Συνοδινού, ενώ το 1967 παντρεύτηκε έναν Γερμανό-Αμερικανό επιχειρηματία και λίγο αργότερα μετέβη στις ΗΠΑ όπου ξεκίνησε καριέρα στη τηλεόραση συμμετέχοντας σε διάφορες εκπομπές!.. Παράλληλα είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει μαθήματα υποκριτικής στη Σχολή της Columbia, καθώς και μαθήματα Business Administration στο πανεπιστήμιο UCLA.
Το 1978 επέστρεψε στην Ελλάδα και άρχισε να παίρνει μέρος σε παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου, όπου η παρουσία τα γοήτεψε όχι μόνο τους θεατρανθρώπους γύρω της, αλλά και το «δύσκολο» κοινό, που παρακολουθούσε παραστάσεις της Εθνικής μας Σκηνής! Η Μίρκα σε κάθε σκηνική εμφάνιση, όπως και να το κάνουμε, ασκούσε μια εκπληκτική γοητεία!
Στον Ελληνικό κινηματογράφο επανεμφανίστηκε το 1980 στην ταινία «Ο Άνθρωπος με το Γαρύφαλλο» του Ν. Τζίμα και το 1986 βραβεύτηκε για την ερμηνεία στην ταινία «Καραβάν Σαράι» του Τ. Ψαρρά!
Μέχρι σήμερα έχει λάβει μέρος σε δεκάδες ταινίες, που ξεπερνούν τις 40 (!!), και όλες σχεδόν οι ταινίες διακρίνονται για την ποιότητα και το ήθος, που διακρίνει πρωτίστως την φλογερή Ελληνίδα ηθοποιό μας!
Μη λησμονούμε ότι οι καλλιτέχνες, όπως η Μίρκα Καλατζοπούλου, είναι πάντα πρωτοπόροι σε πολλούς τομείς της ζωής μας, που δεν είναι απαραίτητα καλλιτεχνικοί, αφού ανέκαθεν άνοιγαν μια νέα πολιτιστική δίοδο στα κοινωνικά και πολιτιστικά δρώμενα των καιρών.

Σήμερα η Μίρκα Καλατζοπούλου είναι διαδικτυακή μας φίλη. Και ο γράφων το χαίρεται πολύ. Ακόμη περισσότερο για να … εκδικηθεί το χρόνο, όταν εδώ και μισό αιώνα περίπου μού είχαν απαγορεύσει να πάω να δω ένα φλογερό κορίτσι στο σινεμά, το οποίο στη συνέχεια θαύμαζαν Έλληνες και Ξένοι!
Και κάτι παρασκηνιακό: Την τριετία 1978-1980 ο γράφων έκανε μια πολύ μεγάλη έρευνα για το ελληνικό θέατρο και οδηγήθηκε εκ των πραγμάτων στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών. Όταν συστήθηκε με τον Γιάννη Καλατζόπουλο, αδελφό της Μίρκας, ο γράφων έμεινε επί αρκετή ώρα εκστατικός και άφωνος, διότι δεν μπορούσε να συνειδητοποιήσει ότι εκείνη τη στιγμή είχε μια άμεση επαφή με το παρελθόν, αφού σαν εικόνες κινηματογραφικής ταινίας «περνούσαν» μπροστά στα μάτια του οι σκηνές με τις ταινίες και τα έργα της Μίρκας Καλατζοπούλου, αλλά και του αδελφού της, που θαυμάζαμε από παιδιά, δεδομένου ότι τον καιρό εκείνο τον Γιάννη τον χαρακτήριζαν «παιδί θαύμα». (Αργότερα έγινε και Πρόεδρος του ΣΕΗ 1990-1992)!..
Μίρκα, αυτά προς το παρόν και να ξέρεις ότι σε αγαπάμε πολύ και σε λατρεύουμε ακόμη περισσότερο!..