08/10/12 19:46 - Για ποιο λόγο θεοποιούνται διάφορες Ελληνίδες καλλιτέχνιδες;

Για ποιο λόγο θεοποιούνται διάφορες Ελληνίδες καλλιτέχνιδες;

Είναι γνωστό ότι από τα παμπάλαια χρόνια η κατασκευή ειδώλων είχε γίνει με χίλιους-μύριους τρόπους. Από τους φαραώ της Αιγύπτου όπου ο «θεός-φαραώ» ήταν το είδωλο-δυνάστης των υποταγμένων υπηκόων της απέραντης αυτοκρατορίας μέχρι τις κάθε λογής εταίρες πολλές εκ των οποίων ζούσαν στ’ ανάκτορα και προσέφεραν τις «υπηρεσίες» τους στους κάθε λογής αυλικούς και εραστές!.. Τι γίνεται, όμως, σήμερα στον καλλιτεχνικό χώρο;


Από τα πανάρχαια χρόνια οι γυναίκες-είδωλα ασκούσαν καταλυτική γοητεία στους άνδρες οι οποίοι πολλές φορές γίνονταν τα θύματά τους. Στην εικόνα μας η βασίλισσα Κλεοπάτρα παρακολουθεί την μεταφορά ενός εραστή της στα … άδυτα των αδύτων!

ΕΙΝΑΙ γνωστό, όπως έχουμε ξαναγράψει στο παρελθόν (1), ότι από τα παμπάλαια χρόνια η κατασκευή ειδώλων είχε γίνει με χίλιους-μύριους τρόπους. Από τους φαραώ της Αιγύπτου όπου ο «θεός-φαραώ» ήταν το είδωλο-δυνάστης των υποταγμένων υπηκόων της απέραντης αυτοκρατορίας μέχρι τις κάθε λογής εταίρες πολλές εκ των οποίων ζούσαν στ’ ανάκτορα και προσέφεραν τις «υπηρεσίες» τους στους κάθε λογής αυλικούς και εραστές!..

Στην αρχαία Ελλάδα τα πράγματα δεν ήσαν και τόσο διαφορετικά. Πολλές φορές, όμως, οι Εταίρες έκαναν πολύ πιο ενδιαφέροντα πράγματα, αν θυμηθούμε, για παράδειγμα, τη Φρύνη, η οποία δεν είχε γίνει απλώς ένα είδωλο της εποχής της, αλλά ήθελε κιόλας να οικοδομήσει εκ νέου τα τείχη των Θηβών μετά το γκρέμισμά τους από την οργή του Μεγάλου Αλεξάνδρου!


Ο Υπερείδης, για να πείσει τελικώς το δικαστήριο δεν δίστασε, να γυμνώσει τη Φρύνη προ των έκπληκτων οφθαλμών των δικαστών για το κάλλος του στήθους της και τότε.... κέρδισε τη δίκη θριαμβευτικά!

Ποια ήταν, όμως, η Φρύνη;

Η Φρύνη (4ος αι. π.Χ.) ήταν η περίφημη εταίρα της αρχαιότητας, που το πραγματικό της όνομα ήταν Μνησαρέτη· λέγεται ότι ονομάστηκε Φρύνη για την ωχρότητα του προσώπου της. Γεννήθηκε στις Θεσπιές, από πολύ φτωχούς γονείς. Πολύ γρήγορα όμως απέκτησε πλούτη και μεγάλη φήμη χάρη στην ομορφιά της. Όλοι οι μεγάλοι καλλιτέχνες και γενικά οι σπουδαίοι άντρες της εποχής επιδίωκαν τη συντροφιά της.

Όταν κάποτε ο άσημος ρήτορας Ευθίας την κατηγόρησε για ασέβεια, η Φρύνη ανέθεσε την υπεράσπισή της στον Υπερείδη. Εκείνος τελειώνοντας την αγόρευση του στο δικαστήριο, τράβηξε το χιτώνα που σκέπαζε το σώμα της Φρύνης και έδειξε στους δικαστές την ομορφιά του, αποκαλώντας την «αδελφή της Αφροδίτης». Οι δικαστές την αθώωσαν.

Λέγεται ότι η Φρύνη χρησιμοποιήθηκε ως μοντέλο για αγάλματα της Αφροδίτης από μεγάλους καλλιτέχνες, όπως ο Πραξιτέλης κ.ά.


Κλεοπάτρα η γόησσα!..

Η Κλεοπάτρα ήταν η τελευταία και θρυλική βασίλισσα της Αιγύπτου, κόρη του Πτολεμαίου ΙΒ΄ του αυλητή. Γεννήθηκε το 69 π.Χ. και ανέβηκε στον θρόνο το 51, αφού παντρεύτηκε τον αδελφό της Πτολεμαίο ΙΓ΄. Μετά τον θάνατο του το 47 π.Χ. παντρεύτηκε τον άλλο της αδελφό Πτολεμαίο ΙΔ΄ σύμφωνα με την θέληση του Καίσαρα, με τον οποίο είχε συνδεθεί και είχε γεννήσει ένα γιο, τον Καισαρίωνα.

Ο Πτολεμαίος ΙΔ΄ δολοφονήθηκε σχεδόν αμέσως και η Κλεοπάτρα ανακήρυξε τον Καισαρίωνα βασιλιά το 44, με το όνομα Πτολεμαίος ΙΕ΄. Η ίδια συνδέθηκε με τον Αντώνιο και μαζί του σχεδίασε την δημιουργία μιας μοναρχίας στην Ανατολή, ανεξάρτητης από την Ρώμη. Στα σχέδιά τους όμως έβαλε τέλος ο Οκταβιανός, που στην ναυμαχία του Άκτιου, το 31 νίκησε ενώ ο Πτολεμαίος ΙΕ΄ δολοφονήθηκε από ανθρώπους του Οκταβιανού. Η Αίγυπτος έγινε προσωπική περιουσία του τελευταίου, που εξουσιοδότησε ένα πραίτωρα ως κυβερνήτη της.

Τι γίνεται σήμερα;

Για να έλθουμε λίγο στο σήμερα, σε όλους σχεδόν τους Έλληνες γεννώνται ορισμένα ερωτήματα, όπως για παράδειγμα:

α) Για ποιο λόγο θεοποιούνται σήμερα διάφορες Ελληνίδες και μάλιστα καλλιτέχνιδες;
β) Ποιοι κρύβονται πίσω από αυτήν την προσπάθεια;
γ) Ποιοι εξ αυτών δηλώνουν ότι είναι …. εξωγήϊνοι, για να εξαπατήσουν τον άδολο και θρησκευόμενο ελληνικό λαό;

Στο πρώτο ερώτημα η απάντηση είναι απλή: Το θέμα είναι καθαρά εμπορικό. Όσο μεγαλύτερο «όνομα» κάνει μια καλλιτέχνιδα, που εκ της φύσεώς της προσελκύει περισσότερο κοινό, τόσο πιο μεγάλο είναι το οικονομικό όφελος στους διάφορους ιδιοκτήτες κέντρων διασκέδασης – και όχι μόνο. Αυτός και ο λόγος που η άλλη «θεά», η «θεά της διαφήμισης», παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο στην προώθηση αυτής της ιδέας.

Στο δεύτερο ερώτημα, εκείνοι που κρύβονται πίσω από την προσπάθεια αυτή είναι όχι μόνο οι ιδιοκτήτες διαφόρων καλλιτεχνικών γραφείων, κέντρων διασκεδάσεως κλπ. Υπάρχουν και εκείνοι οι οποίοι, «θεοποιώντας» τις Ελληνίδες καλλιτέχνιδες (αλλά και καλλιτέχνες πολλές φορές) επιχειρούν να περάσουν ένα υλιστικό πνεύμα, όπου το πνεύμα υποχωρεί και επιβάλλεται η ύλη. Εν προκειμένω η σάρκα.

Δεν είναι τυχαία η νέα μόδα που έχει επηρεάσει σχεδόν κάθε Ελληνίδα καλλιτέχνιδα η οποία, για να είναι μέσα στο πνεύμα των καιρών, χαράζει το δέρμα της με διάφορα τατουάζ, για να περάσει υλιστικά μηνύματα, συνήθως σεξιστικής μορφής, που πολλές φορές δεν συνάδουν καν με τη λεγόμενη απλή ηθική αντίληψη που είχαν αποκρυσταλλώσει ως βίωμα ή πράξη ζωής οι προηγούμενες γενιές! Και το θέμα αυτό παίρνει συνεχώς μεγαλύτερες διαστάσεις επηρεάζοντας όχι μόνον τον καλλιτεχνικό κόσμο, αλλά και τον απλό λαό.

Η πανέμορφη και εντυπωσιακή Ελληνίδα καλλονή, Όλγα Φαρμάκη, πάνω στη πίστα με τα τατουάζ στα χέρια.

Η φράση «αυτή η γυναίκα είναι θεά» κυλάει σχεδόν από στόμα σε στόμα, ενώ υπάρχουν ακόμη και άπειρα καλλιτεχνικά περιοδικά και εφημερίδες που τιτλοφορούν τα έντυπά τους με την λατινική λέξη «Diva», που σημαίνει θεά!! Διαβάζουμε, για παράδειγμα, τι αναφέρει ένα Λεξικό της Ελληνικής Μουσικής για μία όντως πολύ μεγάλη και αξεπέραστη στο είδος της Ελληνίδα καλλιτέχνιδα, τη Μαρία Κάλλας:

«Η σύγχρονη «θεά» (Diva) του Παγκόσμιου Λυρικού Θεάτρου, η Ελληνίδα «ολική» υψίφωνος (primadonna assoluta), η «Χρυσή φωνή» του 20ού αι. με το χαρακτηριστικό «τίμπρο» που μετέδιδε «ηλεκτρισμό υψηλής τάσης» στα απανταχού ακροατήρια, η μοναδική δραματική «κολορατούρα» που χάρη στα μοναδικά φωνητικά, μουσικά και υποκριτικά της προσόντα ανανέωσε (έως ανέστησε...) την όπερα και το ρεπερτόριό της (ιδιαιτέρως το ιταλικό «μπελ-κάντο», με προσφορά -σύμφωνα με τα λόγια του Φράνκο Τζεφιρέλλι- «εφάμιλλη του Βέρντι»!!), θα μείνει στην Ιστορία της Μουσικής ως κορυφή απλησίαστη…» (2).

Στο τρίτο ερώτημα, αντί άλλης απαντήσεως, θα αναφέρουμε ένα κείμενο (3) που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παρόν» της Κυριακής 7 Οκτωβρίου 2012, όπου κάποιοι, οι οποίοι παρουσιάζονται τελευταία ως «εθνοσωτήρες» και βάλλουν κατά του χριστιανισμού, ισχυρίζονται πως ο αρχηγός της 12μελούς ομάδας τους (πρόκειται για δωδεκαθεϊστές) είναι … εξωγήϊνος (!!).

Κατόπιν όλων αυτών «τι έτι χρείαν έχομεν μαρτύρων;»


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:

(1) Βλέπε άρθρο μας: «Βιομηχανίας ειδώλων, το ανάγνωσμα!..»
(2) Τάκης Καλογερόπουλος, Λεξικό της Ελληνικής μουσικής, εκδόσεις Γιαλλελή, 2001
(3) Το άρθρο το υπογράφει ο γνωστός Έλληνας δημοσιογράφος και παρουσιαστής κ. Γιάννης Μούτσος.