27/03/13 1:37 - Τηλεόραση, χιούμορ και ερωτισμός!..

 

Τηλεόραση, χιούμορ και ερωτισμός!..

Με όλα όσα συμβαίνουν στην ελληνική τηλεόραση από τις Ελληνίδες τηλεπαρουσιάστριες, όπου, ούτε λίγο ούτε πολύ, επιδεικνύουν καθημερινά όλο και κάτι από τα φυσικά τους κάλλη (οι ειδικοί λένε ότι θ’ ακολουθήσουν πιο … τολμηρά ανοίγματα), ας κάνουμε κι εμείς την δική μας ιστορική ανασκόπηση – και όχι μόνο!.. Προφανώς έχει η ανοίξει η σελίδα της νέας τηλεόρασης, που βασίζεται στο τρίπτυχο ψυχαγωγία, χιούμορ και ερωτισμός!..

Δεν είναι ο Ταρζάν, δεν είναι ο Γκαούρ!... Είναι αυτός ο έρωτας, που λέει κι Αζναβούρ!.. (Στη φωτογραφία μας, που αλιεύθηκε από το περιοδικό «Λοιπόν», η πανέμορφη Ελληνίδα τηλεπαρουσιάστρια, Πετρούλα Κωστίδου, σε μία φωτογραφία με τον … Κίνγκ Κόνγκ, ως απομίμηση του πρώτου κινηματογραφικού έργου, που προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1933, σε ασπρόμαυρη ταινία, με μεγάλα αστέρια του Χόλιγουντ, όπως για παράδειγμα, Fay Wray, Robert Armstrong, Bruce Cabot, Frank Reicher, Sam Hardy, Merian C. Cooper και άλλους!..

Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, όπως και να το κάνουμε, έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Εκπομπές πάσης μορφής με ενημερωτικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα (κρατική τηλεόραση και κυρίως η ΕΤ3) και εκπομπές ψυχαγωγικού ή χιουμοριστικού χαρακτήρα με ολίγον (ή πολύ) ερωτισμό, που βλέπουμε συνήθως στις λεγόμενες μεσημεριανές ή μεσημβρινές τηλεοπτικές εκπομπές της ιδιωτικής κυρίως τηλεόρασης.

Παρακολουθώντας το χιουμοριστικό «Δελτίο Καιρού» που συνήθως κάνει η πανέμορφη και γοητευτική Ελληνίδα τηλεπαρουσιάστρια, Πετρούλα Κωστίδου, με τον δικό της σεξιστικό τρόπο, κάθισα και αναλογίσθηκα αν όντως έχουν δίκιο εκείνοι, που λένε ότι η ίδια τηλεόραση, ως φιλοσοφία, άλλαξε σελίδα στην εποχή της. Πως το ερωτικό στοιχείο είναι εκείνο που θα κυριαρχεί από δω και πέρα σε όλα σχεδόν τα ηλεκτρονικά μέσα. Ας ρίξουμε, λοιπόν, μια ματιά στο παρελθόν και ας παραμερίσουμε για λίγο την κουρτίνα του χρόνου για να δούμε ποιος ήταν ο λεγόμενος Έρως.

Λένε πως, σύμφωνα με το μύθο, η Αφροδίτη γέννησε τον Έρωτα. Ο Ζευς κατάλαβε τις φασαρίες που θα προκαλούσε στον Όλυμπο και στη γη και συμβούλεψε τη μητέρα του να μην τον αναθρέψει. Τότε η Αφροδίτη έκρυψε τον μικρό γιο της σ' ένα δάσος, όπου μεγάλωσε πίνοντας γάλα απ' τ' άγρια θηρία. Όταν μεγάλωσε, έφτιαξε ένα τόξο από κλαδί κυπαρισσιού κι άρχιζε να τοξεύει τα διάφορα ζώα.

Σύμφωνα μ' έναν άλλο μύθο, η Αφροδίτη κράτησε το γιο της στον Όλυμπο κι έγινε ένας όμορφος, φτερωτός και αστείος νέος που τον αγαπούσαν όλοι οι θεοί. Έβαζε όμως λόγια στους θεούς, με αποτέλεσμα να φιλονικούν μεταξύ τους, γι' αυτό τον έριξαν στη Γη και για να μην μπορέσει να ξανανέβει στον Όλυμπο του έκοψαν τα φτερά και τα έδωσαν στη Νίκη.

Διαβάζουμε ότι υπάρχουν κι άλλοι μύθοι για το θεό του Έρωτα που λατρεύτηκε πολύ στην Αρχαία Ελλάδα. Λατρευόταν επίσης και ως προστάτης της φιλίας, της αγάπης και της ομόνοιας στα γυμναστήρια και στις παλαίστρες. Ο Ιερός Λόχος των Θηβαίων, που τους συνέδεε η φιλία και που προτιμούσαν το θάνατο από μια ντροπιασμένη ζωή, ήταν αφιερωμένος στον Έρωτα. Στην είσοδο επίσης των γυμναστηρίων υπήρχε μαζί με το βωμό του Εναγωνίου Ερμή και του Ηρακλή και ο βωμός του Έρωτα.

Τον Έρωτα τον πήραν σαν θέμα τους πολλοί ποιητές και καλλιτέχνες της αρχαιότητας, όπως ο Αριστοφάνης στην κωμωδία του "Όρνιθες", ο Πλάτων στο "Συμπόσιό" του, η Σαπφώ, ο Σοφοκλής και ο Ευριπίδης που έγραψε τα περισσότερα για τον Έρωτα.

Ζωγράφοι και γλύπτες …

Να μη λησμονήσουμε να αναφέρουμε ότι οι ζωγράφοι και οι γλύπτες παριστάνουν τον Έρωτα με διάφορους τρόπους. Στην αρχή τον απεικόνιζαν σαν όμορφο παιδί ή έφηβος με φτερούγες κι έχοντας σύμβολα τη λύρα, το άνθος και τα δώρα που ανταλλάσσουν μεταξύ τους οι ερωτευμένοι. Πολλές φορές τον παριστάνουν μαζί με την Αφροδίτη. Περίφημος είναι ο "Έρωτας" του Πραξιτέλη που η Φρύνη τον αφιέρωσε στις Θεσπιές. Αργότερα στις απεικονίσεις του Έρωτα προσθέτουν σαν κύριο σύμβολό του το τόξο.

Ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας, ο Αριστοτέλης, οι Στωικοί, ο Πλούταρχος είδαν τον έρωτα από πνευματικότερη, θεωρητικότερη άποψη απ' ότι οι περισσότεροι απ' τους φιλοσόφους της ελληνορωμαϊκής αρχαιότητας, που έβλεπαν τον έρωτα κυρίως απ' τη φυσική του πλευρά.

Οι χριστιανοί, και ιδιαίτερα ο Παύλος, θ' αντιτάξουν στον έρωτα την αγάπη - φιλανθρωπία που, ενώ αποβλέπει στο Θεό, δεν ξεχνά τον πλησίον.

Μάρκος Αυρήλιος, Σπινόζα, Ντεκάρτ...

Οι ιστορικοί λένε πως με το πέρασμα των αιώνων διαμορφώνονται δύο κύριες αντιλήψεις για τον έρωτα. Οι κύριοι εκφραστές της πρώτης αντίληψης είναι ο Μάρκος Αυρήλιος, ο Σπινόζα, ο Ντεκάρτ κ.ά., όπου θεωρούν τον έρωτα πάθος και πρέπει πάντα το πάθος να κυριαρχείται απ' το λογικό. Στη δεύτερη αντίληψη, που τη συναντάμε στους μυστικούς, όπως ο Πλωτίνος, ο Άγιος Αυγουστίνος, ο Άγιος Ιωάννης του Πασκάλ, κάθε αγάπη διέπεται από την αγάπη του Θεού.

Κι όχι μόνον!.. Στις αρχές του 20ου αιώνα ο Φρόιντ επιχείρησε ν' αναλύσει τον έρωτα στα συστατικά του στοιχεία. Ο Φρόιντ, λοιπόν ορίζει "τον αληθινό έρωτα" σαν σύνθεση των καθαυτό σεξουαλικών ορμών και των "τρυφερών αισθημάτων" που εμφανίζονται ως συνέπεια της απώθησης των σεξουαλικών ορμών της πρώτης παιδικής ηλικίας. Έτσι, ο έρωτας είναι μία σύνθετη περίπλοκη και βασική κλίση της ανθρώπινης ύπαρξης που επιδρά στις ιδιότητες και ικανότητές μας, όπως κι αυτές με τη σειρά τους επιδρούν και αντιδρούν στην κλίση αυτή!

Έρωτας ήταν κι αυτός…

Ο Έρωτας, όπως ήδη αναφέραμε, ήταν μία θεότητα των αρχαίων Ελλήνων, γιος της Αφροδίτης και του Άρη. Κατά τον Ησίοδο ήταν ένα απ' τα τρία αρχέγονα στοιχεία της δημιουργίας του σύμπαντος. Στην Κοσμογονία του γράφει: "Πριν απ' όλα ήταν το Χάος, ύστερα η ευρύστερνη Γαία, αιώνιο και ακλόνητο στήριγμα όλων των πραγμάτων και ο Έρως, ο πιο ωραίος απ' τους αθανάτους, που με τη γλυκιά του αδυναμία διαπερνά και τους Θεούς και τους ανθρώπους, δαμάζει τις καρδιές τους και θριαμβεύει επί των φρονίμων λογισμών".

Αργότερα απ' την αφηρημένη αυτή ιδέα, η φαντασία των Ελλήνων δημιούργησε το φτερωτό Θεό με τη νεανική χάρη κι ομορφιά. Άλλες ονομασίες του ήταν: Φιλότης, Ίμερος και Πόθος!

Η πανέμορφη κι εκρηκτική, Πετρούλα Κωστίδου, με καλλιτεχνική αμφίεση, λίγο πριν ανάψουν τα τηλεοπτικά φώτα για το… πικάντικο πρόγραμμά της!..

Ο … τηλεοπτικός έρως!

Αν όμως για όλα τα ιστορικά δρώμενα ο «θείος έρως» διαδραμάτισε το δικό του παιχνίδι, στα ελληνικά τηλεοπτικά δρώμενα μπορεί το αγνό αίσθημα του έρωτα να μην έχει και τόση σημασία, όσο το ίδιο το ερωτικό στοιχείο, που έχει θεοποιηθεί παντού!

Όποια τηλεοπτική εκπομπή και αν δεις, θα παρατηρήσεις ότι κυρίαρχο στοιχείο σε κάθε μία εξ αυτών αποτελεί η ερωτική ζωή των καλλιτεχνών, των τηλεοπτικών προσώπων, των πολιτικών και, τελευταία, των ποδοσφαιριστών, που τα φτιάχνουν με καλλιτέχνιδες– και όχι μόνον… Ένα από τα δημοφιλή πρόσωπα που «κυνηγούν» τα τελευταία χρόνια όχι μόνο γνωστοί ή αναγνωρίσιμοι άνθρωποι, αλλά και απλοί άνθρωποι του λαού, είναι και η Ελληνίδα τηλεοπτική σταρ, η δημοφιλής Πετρούλα Κωστίδου!

Και δεν μπορούσε να γίνει διαφορετικά αφού το ερωτικό στοιχείο, με όλα όσα συμβαίνουν, έχει εξελιχθεί νομοτελειακά σε ένα .. ερωτικό ντόμινο, από το οποίο δεν λείπουν ποτέ οι πρωταγωνίστριες πολλών σέξι ιστοριών, όπως για παράδειγμα, η Ελένη Μενεγάκη, η Ελεονώρα Μελέτη, η Ρούλα Κορομηλά, η Φαίη Σκορδά, η Σταματίνα Τσιμτσιλή και τόσες άλλες.

Έρως, χιούμορ και τηλεόραση, λοιπόν, είναι το νέο τρίπτυχο, που καλλιεργεί η τηλεόραση με ό,τι αυτό σημαίνει στις ερμηνείες του καθενός μας; Είναι ένα ερώτημα!..

ΠΗΓΕΣ:

  1. Ιστορικό και Δημοσιογραφικό Αρχείο του γράφοντος
  2. Εγκυκλοπαίδειες «Δομή» και «Μαλλιάρης-παιδεία»,
  3. Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό «Ματζέντα»
  4. Βικιπαίδεια
  5. Φωτογραφικό άλμπουμ Πετρούλας Κωστίδου.