06/09/13 19:04 - «Έρως ανίκατε μάχαν»;

 «Έρως ανίκατε μάχαν»;

Λέγουν, ότι πίσω από ένα μεγάλο άνδρα της Ιστορίας κρύβεται πάντα μία μεγάλη γυναίκα. Αντιλαμβάνεσθε, λοιπόν, τι συμβαίνει όταν αυτά τα πρόσωπα είναι, πέραν των άλλων, και ερωτευμένα!.. Ωστόσο, ποιος μπορεί να λησμονήσει τον θυελλώδη έρωτα Πάριδος και Ωραίας Ελένης, που κατέληξε στον Τρωϊκό πόλεμο, ή ποιος λησμονεί, αλήθεια, τον θυελλώδη έρωτα Περικλέους και Ασπασίας, που, όπως γράφει ο Αριστοφάνης, οδήγησε στον Πελοποννησιακό Πόλεμο;

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ αμφιβολία, ότι ζούμε σε μία εποχή όπου το ερωτικό στοιχείο έχει λάβει πάρα πολλές και ποικίλες μορφές, που πολλάκις αγγίζουν όχι απλώς την χυδαιότητα, αλλά και την γελοιότητα. Σε καθημερινή σχεδόν βάση τα ιδιωτικά (ιδίως) κανάλια μας «βομβαρδίζουν» με κάθε λογής εικόνες, που σου δημιουργούν την εντύπωση, ότι τίποτε πλέον δεν μπορεί να προχωρήσει, εάν πρωτίστως δεν «βουτήξουμε» και λίγο στο πηγάδι της ακολασίας. Ακόμη και νεαρά κορίτσια, που δεν ξεπερνούν την ηλικία των 13 η 14 ετών, δεν διστάζουν να συμμετάσχουν (τη προτροπή μάλιστα και των ιδίων των μανάδων τους !!) σε κάτι περίεργους «διαγωνισμούς χορού», που μοναδικό στόχο έχουν την επίδειξη του σωματικού των κάλλους και όχι μόνον!… Κάνοντας το λεγόμενο «ζάπινγκ», έτυχε να παρακολουθήσω έναν εξ αυτών των λεγομένων «διαγωνισμών», όπου ένα κοριτσάκι, μη δυνάμενο να συνειδητοποιήσει τι ακριβώς έκανε εκείνη την στιγμή (προφανώς μιμούμενο κάποια σέξι καλλιτέχνιδα), γύρισε και έδειξε στους θεατές τον … πισινό του! Η πολύ γνωστή τηλεπαρουσιάστρια, έμπειρη ούσα και μη επιθυμούσα να πληγώσει το κοριτσάκι, το χειροκρότησε στη μέση του χορού και έτσι, μ’ έναν έξυπνο τρόπο, το απέσυρε εκ της τηλεοπτικής πίστας «ίνα μη κολασθούν, έτι περαιτέρω, οι βέβηλοι οφθαλμοί των παρευρισκομένων θεατών και των τηλεθεατών», προς κατάπληξιν, ασφαλώς, της παρευρισκομένης μητρός του» !!..
Το φαινόμενο αυτό δεν είναι το μοναδικό. Δεν υπάρχει τηλεοπτική διαφήμιση ή «σποτ» που να μη διαθέτη κάποια σέξι κοπέλα ή κάποιο γυμνό μοντέλο. Ακόμη και τα μηνύματα των διαφημίσεων περνούν με υπονοούμενα το σεξιστικό τους στοιχείο, με αποτέλεσμα να κυριαρχεί παντού η θηλυκή (εσχάτως και η ανδρική) σάρκα, έτσι ώστε ο γνωστός και μαχητικός Έλλην δημοσιογράφος και τηλεπαρουσιαστής κ. Μάκης Τριανταφυλλόπουλος να αναγκαστεί ν’ αποκαλέσει ένα τηλεοπτικό σταθμό, που μας «βομβαρδίζει» συνεχώς με γυναικείες σάρκες : «χαμαιτυπείο» και «κρεοπωλείο»!

ΤΙ ΕΣΤΙΝ ΕΡΩΣ ;

Όποιος θελήσει να διαβάσει το βιβλίο μας «Οι Ελληνίδες της Αρχαιότητος», θα διαπιστώσει ότι το ερωτικό στοιχείο στην αρχαιότητα δεν ήταν χυδαίο, παρά το γεγονός ότι οι Αρχαίοι μας πρόγονοι δεν είχαν γνωρίσει τον Χριστό, ώστε να καθορίσουν τα κοινωνικά τους πρότυπα σύμφωνα με τις χριστιανικές αρχές. Υπάρχουν, βεβαίως, αγγεία και διάφορα άλλα αρχαιολογικά ευρήματα με παραστάσεις ερωτικού στοιχείου πολύ τολμηρές, αλλά, όπως διατείνονται πολλοί ξένοι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, αυτό δεν αποτελούσε γενίκευση, παρά μονάχα εξαίρεση του κανόνα.
Οι αρχαίοι μας πρόγονοι είχαν συνειδητοποιήσει καλύτερα από κάθε άλλο λαό, που είχε θεοποιήσει το σεξ (Βαβυλώνιοι κλπ), ότι ο έρως δεν ήταν κάτι το χαμερπές , ώστε ν’ αποτελεί αντικείμενο των πάσης μορφής «χαμαιτυπείων». Ήταν κάτι ανώτερο και θεϊκό. Ήταν ένα ουράνιο δώρο!
Ο Έρως, σύμφωνα με τον Βίκτωρα Ουγκώ, είναι «ο ασπασμός των αγγέλων προς τ’ άστρα». Είναι, για όσους τον βιώνουν, το χαμόγελο των λουλουδιών, η δροσιά των ανθέων, η μυρωδιά της γης μετά από κάθε θεϊκή βροχή! Αυτός και ο λόγος, που οι θυελλώδεις έρωτες των μεγάλων ανδρών, άλλαξαν ριζικά τον ρουν της Ιστορίας των άνθρώπων!.. Πολλά τα παραδείγματα!.. Δεκάδες οι αναφορές!.. Εκατοντάδες τα στοιχεία!.. Μυριάδες οι περιπτώσεις!…
Λέγουν, ότι πίσω από κάθε μεγάλο άνδρα της Ιστορίας κρύβεται πάντα μία μεγάλη γυναίκα. Και δεν έχουν άδικο. Φαντασθείτε τώρα τι συμβαίνει όταν αυτοί οι άνθρωποι είναι, πέραν των άλλων, και ερωτευμένοι!
Εν τη γενέσει του ο άνθρωπος κατάλαβε ότι δεν μπορούσε να ζήσει μόνος. Ο Αδάμ ήταν ο πρώτος, που αντελήφθη την μεγάλη σημασία της συντρόφου, που ήταν γι’ αυτόν λίαν απαραίτητος. Αυτός και ο λόγος που δεν είπε τίποτε μόλις ο Θεός έκανε την «δευτέραν πλάσιν», βγάζοντας την σύζυγόν του μέσα από την ωμοπλάτην του. Τουναντίον μάλιστα.. Ευχαριστήθηκε τόσο πολύ, που ο ίδιος ωνόμασε την γυναίκα αυτή Εύα, δηλαδή Ζωή!..
« Και επέβαλεν, Κύριος ο Θεός έκστασιν επί τον Αδάμ, και εκοιμήθη και έλαβε μίαν εκ των πλευρών αυτού, και έκλεισε με σάρκα τον τόπον αυτής. Και κατεσκεύασεν Κύριος ο Θεός την πλευράν, την οποίαν έλαβεν από του Αδάμ, εις γυναίκα, και έφερεν αυτήν προς τον Αδάμ.
Και είπεν ο Αδάμ: Τούτο είναι τώρα οστούν εκ των οστέων μου, και σάρξ εκ της σαρκός μου αύτη θέλει ωνομασθή ανδρίς, διότι εκ του ανδρός αύτη ελήφθη» (Γέν. Β, 21-23).

Ο ΤΟΜ ΧΟΡΝΕΡ, σ’ ένα του βιβλίο σχετικώς με την ερωτική ζωή στην Βίβλο, γράφει μεταξύ άλλων και τά εξής:

«Η Βίβλος είναι ένας θησαυρός γνώσης. Παρουσιάζει τη ζωή, που είναι ωραία, εξαίσια και τρυφερή και μερικές φορές εντελώς κοινότυπη, άσχημη και βασανιστική. Ίσως μερικοί να πιστέψουν ότι δεν μπόρεσα να τοποθετήσω την ανθρώπινη αγάπη στο πλαίσιο της θεϊκής. Η απάντησή μου είναι ότι η θεϊκή αγάπη δεν αποτελεί το θέμα αυτού του βιβλίου. Ωστόσο, όποτε η Παλαιά Διαθήκη θέλει να αναφερθεί στην αγάπη του Θεού προς τον λαό του, χρησιμοποιεί το μεταφορικό σχήμα του «συζύγου» (Ωσηέ Β΄). Ο Θεός ήταν ο «σύζυγος», το Ισραήλ η «νύφη». Έτσι, ακόμα και η θεϊκή αγάπη στην Βίβλο απεικονίζεται σαν σαρκική…».

"ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ"...

Βεβαίως, η Αγία Γραφή και συγκεκριμένα η Παλαιά Διαθήκη περιλαμβάνει ένα από τα πλέον ερωτικά ποιήματα της παγκοσμίου λογοτεχνίας, που δεν είναι άλλο από το «Άσμα Ασμάτων». Ένα έργο, του οποίου ο συγγραφεύς φέρεται να είναι βαθύς γνώστης της ψυχολογίας του ατόμου, που «πλήττεται» από διακαή ερωτικό πόθο, παράλληλα με τον χείμαρρο των αισθημάτων του απέναντι στο άλλο φύλο..
Βεβαίως, σύμφωνα με την Βιβλική Εταιρεία, «η θέση ενός τέτοιου βιβλίου στήν Αγία Γραφή προκαλεί συχνά έκπληξη στον αναγνώστη. Παρ’ όλα αυτά ο έρωτας, όπως και όλα τα αγνά συναισθήματα, που συνδέουν τους ανθρώπους μεταξύ τους, συνιστούν δώρα του Θεού και από την άποψη αυτή η εξύμνησή τους δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από την Βίβλο. Από την άλλη μεριά η συζυγική αγάπη ανάμεσα σε έναν άντρα και μια γυναίκα απεικονίζει στα βιβλικά κείμενα την σχέση Θεού – Ισραήλ (Ωσ κεφ 1-3 Ιερ 2,2 Ιεζ κεφ 16) και Χριστού – Εκκλησίας (Εφ 5,25.31-32). Έτσι το περιεχόμενο του βιβλίου κατανοήθηκε τόσο από τους Ιουδαίους όσο και από τους χριστιανούς ως αλληγορική έκφραση των σχέσεων αυτών».
«Φιλησάτω με (λοιπόν) από φιλημάτων στόματος αυτού, ότι αγαθοί μαστοί σου υπέρ οίνον» (Άσμα Ασμάτων Α, 2).

ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΕΡΩΤΕΣ!..

Για ν’ αφήσουμε, όμως, την Αγία Γραφή και να πάμε λίγο στην Αρχαία, Βυζαντινή και Νεώτερη Ελληνική Ιστορία, θα πούμε ότι η Αρχαία Ελληνική Ιστορία βρίθει κυριολεκτικώς από θυελλώδεις ιστορικούς έρωτες. Έρωτες οι οποίοι, κατά κοινή ομολογία, άλλαξαν ριζικά τον ρουν της παγκοσμίου ιστορίας.
Ποιος μπορεί να λησμονήσει τον θυελλώδη έρωτα Πάριδος και Ωραίας Ελένης, που κατέληξε στον Τρωϊκό πόλεμο; Ποιος λησμονεί, αλήθεια, τον θυελλώδη έρωτα Περικλέους και Ασπασίας, που, όπως γράφει ο Αριστοφάνης, οδήγησε στον Πελοποννησιακό Πόλεμο;
Ίσως να είχε δίκιο ο καλός και καταξιωμένος Έλλην σκηνοθέτης κ Δημήτριος Κολλάτος, που έλεγε κάποτε στο θεατρικό κοινό του, πώς αν δεν είχε ερωτευθεί παράφορα ο Περικλής την Ασπασία, δεν θα είχαμε σήμερα τον Παρθενώνα! Έτσι, όπως θα πρέπει να σκεφθούμε και για τον θυελλώδη έρωτα μεταξύ Ιουστινιανού και Θεοδώρας, που έφτιαξαν την Αγία Σοφία, του Όθωνα και της Αμαλίας, που είχε σαν αποτέλεσμα το αγλάϊσμα της νεοκλασσικής Αθήνας ή το μεγάλο σκίρτημα της καρδιάς ενός Γεωργίου Παπανδρέου ο οποίος δεν δίστασε να κατασκευάσει το θέατρον Λυκαβηττού χάριν και μόνον των πανευμόρφων οφθαλμών μιάς γλυκυτάτης και μεγάλης Ελληνίδας τραγωδού, η οποία ζει σήμερα και δεν θα θέλαμε να «προδώσουμε» το όνομά της!..
Βεβαίως, η ίδια η ανθρωπότητα έζησε στους ρυθμούς μεγάλων και ιστορικών θυελλωδών ερώτων, όπως για παράδειγμα του Αντωνίου και της Κλεοπάτρας, που συγκλόνισε τον τότε γνωστό κόσμο. Ως γνωστό, ο Αντώνιος, για να ικανοποιήσει τις πνευματικές αναζητήσεις της μεγάλης ερωμένης του, της προσέφερε, ως δώρον, 200.000 τόμους από την Βιβλιοθήκη της Περγάμου (!!), ενώ αργότερα, στα χρόνια του Χριστού, ένας Ηρώδης θα κόψη την κεφαλήν του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου χάριν και μόνον της λάγνας ομορφιάς της θυγατρός της Ηρωδιάδος, της γνωστής σε όλους μας Σαλώμης!
Παρά ταύτα, το ερωτικό στοιχείο, ως αίσθημα θυελλώδες, έκανε τον Μέγα Ναπολέοντα να «χυμήξει» όχι μόνον προς την δόξα, αλλά και την αυτοκαταστροφή (Βατερλώ), ενώ ο Αδόλφος Χίτλερ, για τα μάτια της Εύας Μπράουν έστρεψε την μηχανή τού πολέμου κατά της Ευρώπης, αφήνοντας, διά περιστρόφου, την τελευταία του πνοή μαζί της στα υπόγεια καταφύγιά του, μόλις διαπίστωσε το τέλος της αυτοκρατορίας του!
-- Έρως ανίκατε μάχαν, λοιπόν, που λέει ο Σοφοκλής στην Αντιγόνη;
-- Έρως ανίκατε μάχαν!…