29/12/13 22:55 - Η Επιστήμη σε σχέση με την Π. Διαθήκη και την Ελληνική Μυθολογία!..

 

Η Επιστήμη σε σχέση με την Π. Διαθήκη και την Ελληνική Μυθολογία!..

Απάντηση σε ορισμένα ερωτήματα που έχουν να κάνουν με την απομυθοποίηση ορισμένων στοιχείων όχι μόνο της Παλαιάς Διαθήκης, αλλά και της Ελληνικής Μυθολογίας, όπως για παράδειγμα των θέμα των Γιγάντων – και όχι μόνο!..Τον Θεό που είναι Δημιουργός του Κόσμου, δεν μπορεί να υποκαταστήσει ή να αντικαταστήσει η Επιστήμη. Η Επιστήμη ερευνά επιστημονικά τα έργα του Κυρίου και πολλές φορές ερμηνεύει τα Δημιουργήματά Του. Το ότι έρχεται ένας βοτανολόγος, για παράδειγμα, και μας αναλύει από τι συντίθεται ένα απλό λουλούδι του αγρού, αυτό δεν σημαίνει ότι ο βοτανολόγος μπορεί να δημιουργήσει κι αυτός ένα λουλούδι!..

ΕΡΩΤΗΣΗ:

«Καλησπέρα σας.

Μελετώ αυτές τις μέρες το βιβλίο σας "ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΞΩΓΗΙΝΑ ΟΝΤΑ" αλλά ομολογώ πως μου δημιουργεί κάποιες απορίες.

α. Στο θέμα των γιγάντων και της πάθησης του γιγαντισμού. Εννοείται πως υπάρχει διαμαρτία της φύσης που μπορεί να προκαλεί το συγκεκριμένο φαινόμενο αλλά δεν είναι λίγο απίθανο να συνέβη αυτή η πάθηση σε ολόκληρη φυλή? Η Αγία Γραφή όταν αναφέρεται σε γίγαντες μιλάει συνήθως για μεγάλο πλήθος ,μερικές φορές και ολόκληρο στράτευμα.

β. Επίσης στο θέμα του οράματος του Ιεζεκιήλ με μπερδέψατε αρκετά γιατί τη μία αναφέρετε πως όντως ήταν κάποιο όραμα εκ Θεού αυτό που είδε, και την άλλη λέτε πως ο προφήτης είδε το σέλας και μάλιστα ήταν από τις πρώτες θεάσεις που αναφέρονται για το φαινόμενο. Σας πειράζει να με διαφωτίσετε επί του θέματος;

γ. Επίσης με μπέρδεψε η αναφορά σας στα θέματα αναπαραγωγής των δεινοσαύρων με επέμβαση στο DNA τους κτλ. και ο συνειρμός με το όραμα της αναζωογόνησης των νεκρών οστών. Εκεί ο Κύριός μας νομίζω πως εξήγησε καθαρά το τί σημαίνει αυτό. Οπότε και ο συσχετισμός με το ιαπωνικό ρομπότ νομίζω πως είναι λιγάκι άστοχος. Με όλο το σεβασμό, αν θέλετε να με διευκολύνετε γιατί ίσως δεν κατάλαβα καλά.

Ευχαριστώ.

ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ Φ.»

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

α. Είναι αλήθεια ότι όλα αυτά, που μνημονεύει η παραπάνω επιστολογράφος, είτε στην Π. Διαθήκη είτε στην Ελληνική Μυθολογία, για αιώνες πολλούς φαίνονταν μύθοι (εν προκείμενο παραμύθια). Έρχεται, όμως, η Επιστήμη και δειλά-δειλά δίνει της εξηγήσεις της επαληθεύοντας, εν τω μέτρω των δυνατοτήτων της, τους λεγόμενους "μύθους".

Αναντίρρητα η Επιστήμη, παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις, που φαντάζουν στα μάτια μας ως μα γιγαντιαία προσπάθεια, στο βάθος του χρόνου όλες αυτές οι εξελίξεις θα είναι σχεδόν μηδενικές μπροστά στα όσα θα δει το μάτι του ανθρώπου!

Είμαστε, λοιπόν, στην αρχή. Η κλωνοποίηση, για παράδειγμα, θα μπορεί να φτιάξει στο μέλλον αναρίθμητες στρατιές πανομοιότυπων γιγάντων και φυλών, ενώ η Γενετική Επιστήμη κατά πάσα πιθανότητα (αν δεν το έχει πράξει ήδη) θα έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί και αλλαγές στο γενετικό υλικό του ανθρώπου. Άλλωστε αυτό δεν είναι γνώμη του γράφοντος, αλλά όλων εκείνων που ασχολούνται με ιατρικά θέματα όπου  –παρά τα ηθικά διλήμματα που τίθενται - οι επιστήμονες θα έχουν μελλοντικά όλες αυτές τις τεράστιες δυνατότητες.

Μη λησμονούμε ότι αυτή τη στιγμή που μιλάμε στις ιατρικές πανεπιστημιακές σχολές της Ελλάδος (πολλώ δε μάλλον του Εξωτερικού) οι φοιτητές εξοπλίζουν το επιστημονικό οπλοστάσιό τους με απίστευτες γνώσεις για να έχουν:
1. ισχυρό επιστημονικό υπόβαθρο στη Γενετική του Ανθρώπου (Μοριακή Γενετική, Κυτταρογενετική, Μοριακή Κυτταρογενετική, Βιοχημική Γενετική, Γενετική του καρκίνου, Φαρμακογενετική, Αρχέγονα βλαστικά κύτταρα, γενετική βάση μονογονιδακών και πολυπαραγοντικών νοσημάτων)
2. γνώσεις των σύγχρονων τεχνολογιών για την μελέτη και διάγνωση των γενετικών νοσημάτων
3. ικανότητα αξιολόγησης της συνεχούς ενημέρωσης από τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της συναφούς έρευνας κα εξέλιξης 
4. απαραίτητες γνώσεις για τη στελέχωση Ακαδημαϊκών και Ερευνητικών Ιδρυμάτων, ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων και του Εθνικού Συστήματος Υγείας
5. το απαιτούμενο επιστημονικό υπόβαθρο για να συνεχίσουν περαιτέρω τις σπουδές τους ως υποψήφιοι διδάκτορες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Αντιλαμβάνεται κανείς πού βαδίζουμε. Κατά συνέπεια δεν μιλάμε για μια μεμονωμένη διαμαρτία (1) της φύσης, αλλά για μια θεαματική γενετική αλλαγή της οποίας το εύρος σε πληθυσμιακό επίπεδο δεν θα μπορούμε πλέον ούτε  να το υπολογίσουμε!

β. Ως προς το θέμα του οράματος του Ιεζεκιήλ, ασφαλώς και ο προφήτης είδε όραμα, έτσι όπως περιγράφεται μέσα στη Βίβλο. Και περί αυτού ουδεμία αντίρρηση.
Το ότι αναφερόμεθα, όμως, στο σέλας, αυτό είναι μια ανθρώπινη προσπάθεια ερμηνευτικής προσέγγισης για ένα θέμα στο οποίο ο καθείς μπορεί να δώσει τις όποιες ερμηνείες του. Ειδικά, όμως, στο βιβλίο μας δεν καταχωρούμε τις δικές μας απόψεις, αλλά τις απόψεις διαφόρων επιστημόνων, που διερευνούν το βιβλικό φαινόμενο του οράματος του Ιεζεκιήλ: Θυμίζουμε το συγκεκριμένο απόσπασμα!

[«Μερικοί ερευνητές πιστεύουν ότι κάποιες από τις προϊστορικές βραχογραφίες που έχουν βρεθεί μέσα σε σπήλαια γύρω από τη Μεσόγειο , αποτελούν αναπαραστάσεις του Βορείου σέλαος. Το ακόλουθο απόσπασμα από το βιβλίο του Ιεζεκιήλ στην Παλαιά Διαθήκη, πιθανόν είναι μια περιγραφή του σε πλήρη ενεργοποίηση: 
«Και είδα, και να, ένας ανεμοστρόβιλος ερχόταν από το Βορρά, ένα μεγάλο σύννεφο, και φωτιά περιστρεφόμενη΄ και ολόγυρά του μια λάμψη, κι από μέσα απ΄ αυτό φαινόταν σαν όψη ηλέκτρου, μέσα στη φωτιά. Και μέσα απ΄ αυτό φαινόταν ένα ομοίωμα τεσσάρων ζώων…και κάθε ένα είχε τέσσερα πρόσωπα, και κάθε ένα είχε τέσσερις φτερούγες. Και τα πόδια τους ήσαν πόδια όρθια΄ και το πέλμα του ποδιού τους ήταν όμοιο με πέλμα ποδιού μοσχαριού΄ και σπινθηροβολούσαν σαν όψη χαλκού γυαλισμένου… Και το ομοίωμα του στερεώματος που ήταν πιο ψηλά από το κεφάλι των ζώων, ήταν σαν όψη φοβερού κρυστάλλου, απλωμένου πάνω από τα κεφάλια τους…Όπως η θέα του τόξου, που γίνεται στο σύννεφο κατά την ημέρα της βροχής, έτσι ήταν η θέα του ομοιώματος και της λάμψης, ολόγυρα.» 
Μια αρκετά ποιητική περιγραφή ενός φαινομένου που κάλλιστα θα μπορούσε αν είναι ένα πολύ ενεργό Βόρειο σέλας, γύρω στα 600 π.Χ. Στην Παλαιά Διαθήκη υπάρχουν πολλά ακόμη αποσπάσματα που θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι αποτελούν ερμηνείες του Βορείου σέλαος. Ιερεμίας (1,13), Ζαχαρίας (1,8) και άλλες, αλλά καμιά από αυτές δεν είναι τόσο πειστική όσο του Ιεζεκιήλ.»]

γ. Η ευγενέστατη κυρία είπε πως «την μπέρδεψε η αναφορά μας στα θέματα αναπαραγωγής των δεινοσαύρων με επέμβαση στο DNA τους κτλ. και ο συνειρμός με το όραμα της αναζωογόνησης των νεκρών οστών», ενδεχομένως να μην ήταν και τόσο ιδανικός. «Εκεί ο Κύριός μας νομίζω πως εξήγησε καθαρά το τι σημαίνει αυτό. Οπότε και ο συσχετισμός με το ιαπωνικό ρομπότ νομίζω πως είναι λιγάκι άστοχος».

Ας δούμε, λοιπόν, σε νεοελληνική απόδοση τι λέει η Γραφή για την αναζωογόνηση των νεκρών οστών και τι γράψαμε εμείς στο βιβλίο μας:

«ΙΕΖΕΚΙΗΛ 37
Ιεζ. 37,1 Ο Κύριος εθεσε το χέρι του επάνω μου και δια του Πνεύματός του με έβγαλε και με έθεσεν ωσάν εν μέσω μιας πεδιάδος. Αυτή δε η πεδιάς ήτο γεμάτη από ανθρώπινα οστά.
Ιεζ. 37,2 Ο Κύριος με πεοιέφερεν ολόγυρα από τα οστά αυτά και ιδού, είδα ότι αυτά ήσαν πάρα πολλά εις όλην εκείνην την πεδιάδα, ξηρά δε πολύ.
Ιεζ. 37,3 Ο Κύριος είπε προς εμέ• “υιέ ανθρώπου, είναι δυνατόν να αποκτήσουν ζωήν τα οστά αυτά;” Και εγώ είπα• “Κύριε Κύριε, συ γνωρίζεις τι μπορεί να συμβή με αυτά”.
Ιεζ. 37,4 Ο Κύριος μου ειπέ• “προφήτευσε δια τα οστά αυτά και ειπέ τα εξής• Τα οστά τα ξηρά ακούσατε τον λόγον του Κυρίου.
Ιεζ. 37,5 Αυτά λέγει ο Κύριος εις αυτά τα ξηρά οστά• ιδού, εγώ φέρω εις σας πνεύμα ζωής,
Ιεζ. 37,6 θα δώσω εις σας νεύρα, θα σας καλύψω με σάρκας, θα απλώσω επάνω εις σας δέρμα και θα δώσω το Πνεύμα μου εις σας. Θα αποκτήσετε ζωήν και θα ζήσετε. Ετσι δε θα μάθετε, ότι εγώ είμαι ο Κύριος”.
Ιεζ. 37,7 Εγώ επροφήτευσα σύμφωνα με την εντολήν του Κυρίου. Όταν εγώ επροφήτευσα ιδού, έγινε σεισμός, ο οποίος έφέρε τα οστά το καθένα εις την φυσικήν του θέσιν και το ενηρμόνισε προς τα αλλά οστά, ώστε να αποτελεσθούν ολόκληροι σκελετοί. Και με κατάπληξίν μου
Ιεζ. 37,8 είδον και ιδού, ότι εφύτρωσαν επάνω εις αυτά νεύρα και σάρκες. Επάνω δε εις τας σάρκας και τα νεύρα, ηπλώθη δέρμα, αλλά πνοή ζωής δεν υπήρχεν ακόμη εις αυτά τα σώματα.
Ιεζ. 37,9 Ο Κύριος είπε τότε προς εμέ• “προφήτευσον προς το Πνεύμα• υιέ ανθρώπου, προφήτευσε και ειπέ στο ζωογόνον Πνεύμα• αυτά λέγει ο Κύριος• από τους τέσσαρας ανέμους, από όλα τα σημεία του ορίζοντος, συ Πνεύμα, πανταχού παρόν, έλα εδώ και εμφύσησε εις τα νεκρά αυτά σώματα, δια να λάβουν ζωήν και ζήσουν”.
Ιεζ. 37,10 Επροφήτευσα, όπως ο Κύριος με διέταξε, και εισήλθε πράγματι εις αυτά το Πνεύμα της ζωής και έζησαν και εστάθησαν όρθια επάνω στους πόδας των, λαός πάρα πολύς.
Ιεζ. 37,11 Ο Κύριος ωμίλησε πάλιν προς εμέ και είπεν• “υιέ ανθρώπου, αυτά τα οστά υποδηλώνουν τον ισραηλιτικόν λαόν, διότι οι Ισραηλίται λέγουν, ο καθένας δια τον εαυτόν του και δι' ολόκληρον τον λαόν, ότι τα οστά μας έγιναν κατάξηρα, εχάθη πλέον κάθε ελπίς δι' ημάς• έχομεν οριστικώς χαθή.
Ιεζ. 37,12 Δια τούτο προφήτευσε και είπε προς αυτούς• αυτά λέγει ο Κύριος• Ιδού εγώ θα ανοίξω τους τάφους σας και θα σας βγάλω μέσα από τα μνήματά σας και θα σας επαναφέρω εις την χώραν του Ισραήλ.
Ιεζ. 37,13 Και τότε θα μάθετε, ότι εγώ είμαι ο Κύριος, όταν θα ανοίξω τους τάφους σας και θα βγάλω τον λαόν μου μέσα από τα μνήματα του. (…)»

«ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ ΡΟΜΠΟΤ – ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Για όσους πιστεύουν ακόμη ότι ο Ιεζεκιήλ είχε σχέση μόνον με … εξωγήϊνους και όχι με τον ίδιο τον Θεό, που του έδωσε το προφητικό χάρισμα, ας διαβάσουμε μία είδηση, που δημοσίευσε η ηλεκτρονική εφημερίδα «Ζούγκλα» του κ Μάκη Τριανταφυλλόπουλου την 7ην Οκτωβρίου 2008 και ώρα 16:41΄, με τίτλο: «Το τέλειο ρομπότ-άνθρωπος», όπου μεταξύ άλλων λέει τα εξής:
«Με την πρώτη ματιά, νομίζουμε ότι είναι ένα μικρό παιδί. Και όμως, πρόκειται για το τελειότερο ρομπότ που έχει φτιαχτεί μέχρι σήμερα. Το όνομά του είναι Ρέπλι Ρ-1 και οι δημιουργοί του είχαν ως πρότυπο για την κατασκευή του, ένα συνηθισμένο 5χρονο κορίτσι από την Ιαπωνία. Η εντύπωση ζωντάνιας που δίνει επιτεύχθηκε χάριν στους 50 ενσωματωμένους αισθητήρες και μία σειρά μηχανισμών, που το βοηθούν να κινείται ακριβώς, όπως ένας άνθρωπος. Οι Γιαπωνέζοι κατασκευαστές του από το πανεπιστήμιο Τσουκούμπα της Οσάκα, έφτιαξαν το σώμα του από ευλύγιστη σιλικόνη. Ωστόσο, αν και το ρομπότ μοιάζει απίστευτα με έναν κανονικό άνθρωπο, οι ειδικοί λένε ότι η όψη του χρειάζεται λίγη παραπάνω δουλειά, αφού είναι ιδιαίτερα τρομαχτική, ειδικά για τα μικρά παιδιά.» (!!)

Το τέλειο ρομπότ – άνθρωπος, που κατασκεύασαν Ιάπωνες επιστήμονες, επαληθεύοντας εις το ακέραιον τον προφήτη Ιεζεκιήλ: «καὶ εἶδον καὶ ἰδοὺ ἐπ᾿ αὐτὰ νεῦρα καὶ σάρκες ἐφύοντο, καὶ ἀνέβαινεν ἐπ᾿ αὐτὰ δέρμα ἐπάνω, καὶ πνεῦμα οὐκ ἦν ἐπ᾿ αὐτοῖς.» (Ιεζ. 37, 8). Αλλά και ο Ησίοδος διηγείται το μύθο των πέντε ανθρώπινων γενεών: της χρυσής, της αργυρής, της χάλκινης, της ηρωικής και της σιδηράς, στην οποία ανήκει και ο ίδιος. Στην εποχή του έχει επικρατήσει η αδικία και η ύβρις, γι' αυτό η γενιά του θα παρακμάσει και θα εξαφανιστεί...»

ΕΥΘΥΣ εξ αρχής λέμε ότι ο Ιεζεκιήλ έβλεπε όραμα («καὶ ἠνοίχθησαν οἱ οὐρανοί, καὶ εἶδον ὁράσεις Θεοῦ.», Ιεζ. 1,1). Τα υπόλοιπα είναι ερμηνείες διαφόρων ερευνητών και επιστημόνων.

Για να έρθουμε, λοιπόν, και στα νεκρά οστά, θα λέγαμε ότι ο Θεός έδειξε τα νεκρά οστά στον Ιεζεκιήλ για ν’ αποδείξει ότι «εγώ ειμί Κύριος» [«καὶ γνώσεσθε ὅτι ἐγώ εἰμι Κύριος.» (Ιεζ. 37,6)]. Τα όσα αναφέρει για να υποδηλώσει ορισμένα πράγματα στον ισραηλιτικό λαό, κατά την ταπεινή μας άποψη, το κάμνει όπως ακριβώς και στην Καινή Διαθήκη όπου ο Κύριος (Ιησούς Χριστός) μιλά με παραβολές για να Τον κατανοούν καλύτερα όχι μόνον οι Μαθητές, αλλά και το πλήθος που συνέρρεε για να Τον ακούσει. Είναι, ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς Χριστός, ο οποίος μέσα στην Καινή Διαθήκη και συγκεκριμένα στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο προτρέπει τους μελετητές της Γραφής: «Ερευνάτε τας γραφάς» (Ιω. 5,39), «Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς» (Ιω. 8,32)! Κατά συνέπεια όχι μόνο δεν αρνείται, αλλά προτρέπει τους ανθρώπους στην έρευνα, όπως τουλάχιστον την γνωρίζουμε σήμερα.

Η αναπαραγωγή, λοιπόν, των δεινοσαύρων με επέμβαση στο DNA, όπως και το ντοκουμέντο που αναφέραμε στο βιβλίο μας, με το ιαπωνικό ρομπότ, αν μη τι άλλο, τουλάχιστον μας δείχνει πώς θα είναι στο μέλλον ο κόσμος μέσω της Επιστήμης της Γενετικής, της Κλωνοποίησης κλπ., αφού, όπως είπαμε, η Επιστήμη παρά τις εκπληκτικές εξελίξεις της, μπροστά στους αιώνες που έρχονται βρίσκεται ακόμη σε εμβρυώδη μορφή και θα αναπτύσσεται συνεχώς, κάτι που σημαίνει ότι στο μέλλον ο άνθρωπος θα βλέπει απίστευτες εικόνες!

Ό,τι και να συμβεί, όμως, ένα είναι γεγονός:

Τον Θεό, που είναι Δημιουργός του Κόσμου, δεν μπορεί να υποκαταστήσει ή να αντικαταστήσει η Επιστήμη. Η Επιστήμη ερευνά επιστημονικά τα έργα του Κυρίου και πολλές φορές ερμηνεύει τα Δημιουργήματά Του. Το ότι έρχεται ένας βοτανολόγος, για παράδειγμα, και μας αναλύει από τι συντίθεται ένα απλό λουλούδι του αγρού, αυτό δεν σημαίνει ότι ο βοτανολόγος μπορεί να δημιουργήσει κι αυτός ένα λουλούδι!

Να είστε πάντα καλά και καλή Πρωτοχρονιά!...

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:

(1) διαμαρτία η (Α διαμαρτία) [διαμαρτάνω]· ανώμαλη διάπλαση μέλους ή οργάνου νεογνού στην ενδομήτρια ζωή· || (αρχ.) 1. αποτυχία, σφάλμα· 2. λαθεμένος υπολογισμός χρονικής περιόδου.

(2) κλωνοποίηση είναι η διαδικασία δημιουργίας ενός ή περισσοτέρων ακριβών αντιγράφων από ένα πρότυπο. Στο χώρο της Βιολογίαςαυτό το πρότυπο μπορεί να αντιπροσωπεύει ένα μόριο (π.χ. DNA ή RNA) ή ένα γονίδιο,ένα κύτταρο (π.χ. βακτήριο, λεμφοκύτταρο), ή ακόμη και ένα πολυκύτταρο οργανισμό. Με τη μοριακή κλωνοποίηση επιδιώκεται η αντιγραφή μορίων ή γονιδίων με σκοπό την ευχερέστερη μελέτη τους ή εκμετάλλευσή τους. Με την κλωνοποίηση μικροοργανισμών επιδιώκεται η παραγωγή πολλαπλών αντιγράφων ενός μικροοργανισμού, στον οποίο έχει εισαχθεί ένα ευνοϊκό για τα προϊόντα του γονίδιο.Η κλωνοποίηση πολυκύτταρων οργανισμών στους οποίους έχουν εισαχθεί με τη μεθόδο του ανασυνδυασμένου DNA ανθρώπινα γονίδια (όπως η περίπτωση της Dolly), πέραν του επιστημονικού ενδιαφέροντος μπορεί να αποβεί μια πολύτιμη πηγή φαρμακευτικών πρωτεϊνών, όπως η ινσουλίνη. Η εφαρμογή της διαδικασίας αυτής στον άνθρωπο (αναπαραγωγική κλωνοποίηση) αντιμετωπίζει προβλήματα ηθικής, ωστόσο είναι επιτρεπτή για θεραπευτικούς σκοπούς. Αν και με τον όρο κλωνοποίηση αναφερόμαστε συνήθως στην τεχνητή διαδικασία παραγωγής αντιγράφων, η ίδια διαδικασία συναντάται και στη φύση πολύ συχνά στους μονογονικά αναπαραγόμενους μικροοργανισμούς (δημιουργία πανομοιότυπων μεταξύ τους μικροοργανισμών που έχουν προκύψει από τον ίδιο αρχικό) και αρκετά σπανιότερα στους πολυκύτταρους οργανισμούς που αναπαράγονται αμφιγονικά. (Βικιπαίδεια)