Διάφορα Άρθρα

Διάφορα Άρθρα

Διάφορα άρθρα του Άγγελου Σακκέτου, που έχουν να κάνουν με όλο το φάσμα των εθνικοθρησκευτικών και Ελληνοχριστιανικών θεμάτων, περιστρεφόμενα στον ευρύτερο επιστημονικό και κοινωνικό περίγυρο, τα οποία θα μπορούν όλοι οι φίλοι και οι φίλες της Ιστοσελίδας μας να αλιεύουν ανά πάσαν στιγμήν, χωρίς να έχουμε τη δέσμευση περιορισμού της ύλης, όπως ήθελαν ορισμένοι για να αιχμαλωτίσουν τη σκέψη μας!... Προχωράμε με γνώμονα την αγάπη μας στην  Ελλάδα και στον Χριστό!..

  • Πού είναι σήμερα ένας Σταύρος Καλλέργης;
    Την Πρωτομαγιά (1η Μαΐου) είθισται να γιορτάζεται η μέρα των εργατών. Είναι στην πραγματικότητα η καθιερωμένη γιορτή της εξέγερσης των εργατών του Σικάγου, η οποία αποτέλεσε μια από τις κορυφαίες στιγμές της πάλης των τάξεων στη νεότερη εποχή. Το Μάη του 1886 τα εργατικά συνδικάτα στο Σικάγο ξεσηκώθηκαν διεκδικώντας ωράριο εργασίας στις 8 ώρες και καλύτερες συνθήκες εργασίας. Εορτάζεται επίσης και σαν μέρα των λουλουδιών και της Άνοιξης. Η μέρα έχει θεσπιστεί ως εργατική απεργία και όλες οι υπηρεσίες και οι επιχειρήσεις παραμένουν κλειστές. Διαβάστε όμως τι έγινε και τι ακούγεται σήμερα στην Ελλάδα!..
  • Η ιστορία γράφεται από τους νικητές;
    Διαβάστε τι έγραφε στο οπισθόφυλλο ενός βιβλίου του αείμνηστος ιστορικός συγγραφέας Κυριάκος Σιμόπουλος!.. Ο συγγραφέας αυτού του βιβλίου επιχειρεί μια ανίχνευση στον σκοτεινό δρυμό της ελληνικής ιστορίας. Από τη ρωμαιοκρατία ως τη φραγκοκρατία, την τουρκοκρατία και τον λεγόμενο ελεύθερο εθνικό βίο. Για την αναζήτηση της ιστορικής αλήθειας που δύσκολα διαπερνά το φράγμα των ιερών και ανίερων μύθων. Το ψεύδος, έγραφε ο Μαξίμ Γκόρκυ, είναι η θρησκεία των σκλάβων και των αφεντικών, η αλήθεια ο Θεός των ελεύθερων ανθρώπων.
  • Ο Γεώργιος Σουρής και οι Ολυμπιακοί Αγώνες!..
    Επειδή σήμερα η Google αφιερώνει το λογότυπό της στην Αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 1896, που έγιναν στην Αθήνα, ας θυμηθούμε τι έγραφε, μεταξύ άλλων, ο Γεώργιος Σουρής, ο νέος Αριστοφάνης του Ελληνισμού!.. Πρόκειται για μια παλιότερη έρευνα του διακεκριμένου φιλολόγου και ιστορικού ερευνητή κ. Νίκου Σαραντάκου η οποία φέρει τον τίτλο: Οι Ολυμπιακοί αγώνες του 1896 μέσα από τις σελίδες του "Ρωμηού". Αξίζει τον κόπο να την διαβάσουμε!...
  • Ποιος μίλησε πρώτη φορά για το φάρμακο στην αρχαία Ελλάδα;
    Το γεγονός ότι κάποια φυτά ενώ ήταν δηλητηριώδη μπορούσαν να σώσουν ζωές, έκανε τον Όμηρο να πρωτοεμφανίσει στην ανθρωπότητα τη λέξη Φάρμακον. Η σημασία της λέξης αυτής των Ομηρικών επών σημαίνει φάρμακο και δηλητήριο ταυτόχρονα. Η αξία της λέξης Φάρμακον στον Όμηρο είναι τεράστια. Κι αυτό γιατί στον ομηρικό κόσμο, οι ήρωες δεν αρρωσταίνουν ποτέ. Ζουν ή πεθαίνουν.
  • Η γραφή της μάθησης και της δημοσιογραφίας!..
    Επιτρέψτε μου τη φράση, αλλά υπάρχουν δύο κατηγορίες δημοσιογραφίας: Αυτή που γράφεται με ήτα, η γνωστή δημοσιογραφία (δήμος+ γραφή), που έχει τους δικούς της κώδικες δεοντολογίας, και αυτή που γράφεται με έψιλον γιώτα (Δείμος+γραφή) αφού το αρχαίο όνομα Δείμος ήταν η προσωποποίηση του τρόμου. (Μαζί με τον αδελφό του Φόβο, που ήταν η προσωποποίηση του φόβου, συνόδευε τον πατέρα του στα πεδία των μαχών). Οι μορφές του στόλιζαν τις περίφημες ασπίδες των Αγαμέμνονα και Αχιλλέα!
  • Ζούμε για να τρώμε ή τρώμε για να ζούμε;
    Με την ευκαιρία των απεργιακών κινητοποιήσεων των αγροτών, θυμηθήκαμε ότι η εποχή από το 1940 ως σήμερα χαρακτηρίζεται από σημαντικά γεγονότα σε εθνική και παγκόσμια κλίμακα, που επέδρασαν ουσιαστικά επάνω στα οικονομικά μεγέθη της ελληνικής οικονομίας (πόλεμος, κατοχή, σχέδιο Μάρσαλ, εμφύλιος, δικτατορία, ένταξη στην ΕΕ κτλ.). Η εξέλιξη της ελληνικής γεωργίας μεταπολεμικά μπορεί, ίσως, να χωριστεί σε δύο περιόδους: α) στην περίοδο της εκτατικής ανάπτυξης που άρχισε μετά τον πόλεμο και κράτησε ως τα μέσα της δεκαετίας του 1960 και β) στην περίοδο της εντατικής (ποιοτικής) ανάπτυξης, από τα μέσα του 1960 ως σήμερα. Σε γενικές γραμμές η αγροτική πολιτική της περιόδου μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα μείγμα προστατευτικής παρεμβατικής πολιτικής, ελεύθερης αγοράς και ελέγχου τιμών. Διαβάστε το κείμενο που ακολουθεί!..
  • Ο σύγχρονος Ναός της Σκέψης και του Πολιτισμού!..
    Το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, όπως όλοι γνωρίζουν, αποτελεί τη μεγαλύτερη μεμονωμένη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, συνολικού ύψους €596 εκατομμυρίων. Στις νέες εγκαταστάσεις του θα φιλοξενήσει την Εθνική Λυρική Σκηνή, την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, καθώς και το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος!..Σχεδιασμένο από τον Renzo Piano, το έργο προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί κατασκευαστικά μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2016 και στη συνέχεια θα παραδοθεί ως δώρο στην Ελληνική Πολιτεία, η οποία θα είναι πλήρως υπεύθυνη για τη λειτουργία και διαχείρισή του!..
  • Υπήρχαν χαρέμια στην αρχαιότητα;
    Αν λάβουμε υπόψη μας ότι μία διεθνής αρχαιολογική ομάδα με έδρα το Πανεπιστήμιο του Liverpool τελεί επιφανειακή έρευνα στο χώρο όπου άνθισε το διάσημο χαρέμι του Miwer, στο Fayum της Αιγύπτου, καλό θα ήταν να διερευνήσουμε περισσότερο το θέμα!..Γραπτές πηγές, αλλά και εικονογραφικά τεκμήρια, κυρίως από το Νέο Βασίλειο (περ. 1650-1100 π.Χ.), διασώζουν την ιδέα του «χαρεμιού», βασιλικού ιδρύματος που είχε το διττό ρόλο του ιδιωτικού χώρου στέγασης της πολυπληθούς βασιλικής οικογένειας, αλλά και του μεγάλου ιδρύματος που λειτουργούσε ως οικονομικό, βιοτεχνικό και καλλιτεχνικό κέντρο!..
  • Η εξαφάνιση μιας αρχέγονης φυλής!..
    Επειδή σαν σήμερα το 1861 οι Απάτσι κήρυξαν τον πόλεμο στις ΗΠΑ, ας ρίξουμε μια ματιά σ’ αυτή τη φυλή, για να δούμε με ποιον τρόπο εξαφανίζονται κάποια στιγμή φυλές, λαοί και αρχέγονοι πολιτισμοί!.. Σήμερα, επειδή μιλάμε για τους Απάτσι, έχουν απομείνει περίπου 50.000 άνθρωποι, που ζουν στην Αριζόνα και στο Νιου Μέξικο, διατηρώντας αρκετές παραδοσιακές συνήθειές τους. Το 1995, μετά από έντονες διαβουλεύσεις, συμφώνησαν για τη δημιουργία μιας εγκατάστασης πυρηνικών αποβλήτων στις περιοχές τους στο Νιου Μέξικο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον και την ίδια την φυλή!..
  • Ποίος ο ρόλος της αφίσας μέσα στην ιστορία;
    Στην αρχαία Ελλάδα πληροφορούσαν το κοινό με ξύλινους πίνακες, που ήταν κρεμασμένοι σε άξονες και τοποθετημένοι σε δημόσιους χώρους. Οι άξονες αυτοί γνωστοποιούσαν τις αποφάσεις των αρχών, τις διάφορες συνθήκες, την έναρξη και τους όρους διεξαγωγής των δημόσιων αγώνων κ.ά. Οι αρχές μάλιστα είχαν πάρει μέτρα και προέβλεπαν ποινές για εκείνους που θα τους κατάστρεφαν. Τέλος, μη λησμονήσουμε το ρόλο της αφίσας στην νεότερη ελληνική ιστορία, ιδιαίτερα στους δύο παγκοσμίους πολέμους, την Κατοχή και τον Εμφύλιο πόλεμο, όπου οι αφίσες διαδραμάτιζαν πολύ σημαντικό ρόλο για τον επηρεασμό των πολιτών.
  • Το ελληνικό χρέος μέσα από ένα άλλο οπτικό πρίσμα!..
    Επειδή σαν σήμερα, το 1898, η Ελλάδα ετέθη υπό διεθνή οικονομικό έλεγχο, λόγω πτώχευσης, ολοκληρώθηκε το τεχνοκρατικό τμήμα της δουλειάς της διεθνούς επιτροπής ελέγχου, αποφασίστηκε ότι στη Διεθνή Οικονομική Επιτροπή θα εκχωρηθούν για την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους τα μονοπώλια (άλατος, πετρελαίου, σπίρτων, παιγνιόχαρτων κ.λπ.), ο φόρος καταναλώσεως καπνού, τα τέλη χαρτοσήμου, οι δασμοί του τελωνείου Πειραιά, ενώ η ΔΟΕ θα έχει επίσης την εποπτεία των δημοσίων υπηρεσιών που είναι αρμόδιες για την είσπραξη των δημόσιων εσόδων, ας ρίξουμε μία ματιά και σε μία άλλη οπτική γωνία μέσα από ην οποία βλέπει το ελληνικό χρέος ένας διακεκριμένος επιστήμονας, ο κ. Θωμάς Δασκάλου, Αρχιτέκτων-Μηχανικός, από την Τρίκκη.
  • Άλλοι ασπάζονται την ελληνική σημαία και άλλοι…
    Συγκλονιστικός ο πρόεδρος του Ελληνορθόδοξου Κόμματος του Λιβάνου, Ροντρὶγκ (Δημήτρης) Ἐλ Χούρι. Στην εκδήλωση που διοργάνωσε το “Ίδρυμα Προασπίσεως Ηθικών και Πνευματικών Αξιών” στο Πολεμικό Μουσείο (10/9/2014), ο Ελ Χούρι μίλησε για τους Ρωμιούς του Λιβάνου και της Μέσης Ανατολής, που σήμερα όσο ποτέ κινδυνεύουν με αφανισμό από τους Τζιχαντιστές. Διαβάστε ένα ρεπορτάζ, που είναι πολύ επίκαιρο και θα προβληματίσει πολλούς Έλληνες!..
  • Οι κλίμακες που "διαφέντεψαν" την ζωή των ανθρώπων!..
    Πολλές πραγματικές κλίμακες που αποκαλύφθηκαν σε διάφορα αρχαία κτίρια και μνημεία καθώς και απεικονίσεις, γραπτές ή γλυπτές, φανερώνουν ότι οι Έλληνες και Ρωμαίοι μεταχειρίζονταν και τα δύο είδη της κλίμακας και της φορητής (κινητής) και της χτιστής ή μονίμου. Οι φορητές, από ξύλο ή σχοινί, χρησίμευαν για αναρρίχηση στα τείχη των πόλεων για την εκπόρθησή τους, για επιβίβαση σε πλοία και αποβίβαση καθώς και για οικιακή χρήση. Παραστάσεις δείχνουν στρατιώτες να ανεβαίνουν με πολιορκητική κλίμακα στα τείχη, γυναίκες να ανεβαίνουν σε δένδρα για να κόψουν καρπούς, και διαπιστώνει κανείς πως οι φορητές κλίμακες δεν διέφεραν σημαντικά από εκείνες που υπάρχουν σήμερα!..
  • Ποια είναι η μεγάλη προσφορά του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος;
    Οι ψηφιακές υπηρεσίες αλληλεγγύης έδωσαν την ευκαιρία στις ομάδες πληθυσμού οι οποίες, λόγω της οικονομικής κρίσης, έχουν υποστεί σοβαρές εισοδηματικές απώλειες και κινδυνεύουν να καταστούν «ψηφιακά αναλφάβητες» να αποκτήσουν βασικές ψηφιακές δεξιότητες χρήσης Τεχνολογίας, Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) καθώς και την δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο. Η συγκεκριμένη δράση αφορούσε στις οκτώ (8) περιφέρειες αμιγούς σύγκλισης της χώρας, όπου συμπεριλαμβάνονται η Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, Ήπειρος, Θεσσαλία, Ιόνια Νησιά, Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησος, Βόρειο Αιγαίο, Κρήτη και πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ενός κουπονιού (voucher) «Ψηφιακής Αλληλεγγύης», το οποίο ανταλλάχθηκε από τους δικαιούχους στις επιχειρήσεις που ανέλαβαν την υλοποίηση της δράσης!..