Διάφορα Άρθρα

Διάφορα Άρθρα

Διάφορα άρθρα του Άγγελου Σακκέτου, που έχουν να κάνουν με όλο το φάσμα των εθνικοθρησκευτικών και Ελληνοχριστιανικών θεμάτων, περιστρεφόμενα στον ευρύτερο επιστημονικό και κοινωνικό περίγυρο, τα οποία θα μπορούν όλοι οι φίλοι και οι φίλες της Ιστοσελίδας μας να αλιεύουν ανά πάσαν στιγμήν, χωρίς να έχουμε τη δέσμευση περιορισμού της ύλης, όπως ήθελαν ορισμένοι για να αιχμαλωτίσουν τη σκέψη μας!... Προχωράμε με γνώμονα την αγάπη μας στην  Ελλάδα και στον Χριστό!..

  • Ποιος ήταν ο ρόλος της αφίσας στα παλαιότερα χρόνια;
    Στην αρχαία Ελλάδα πληροφορούσαν το κοινό με ξύλινους πίνακες, που ήταν κρεμασμένοι σε άξονες και τοποθετημένοι σε δημόσιους χώρους. Οι άξονες αυτοί γνωστοποιούσαν τις αποφάσεις των αρχών, τις διάφορες συνθήκες, την έναρξη και τους όρους διεξαγωγής των δημόσιων αγώνων κ.ά. Οι αρχές μάλιστα είχαν πάρει μέτρα και προέβλεπαν ποινές για εκείνους που θα τους κατέστρεφαν!..
  • Τι είναι εκείνο που κρατάει τον Παρθενώνα όρθιο επί 25 αιώνες;
    «Πόσα Ρίχτερ αντέχει η Ακρόπολη; Το ερώτημα έχει απασχολήσει και εξακολουθεί να απασχολεί την Επιστήμη, που αναζητεί το μυστικό της άψογης σεισμικής συμπεριφοράς του Παρθενώνα και του Βράχου της Ακρόπολης, σε μία ιστορία 25 αιώνων σεισμικών δονήσεων. Αν κάτι μπορεί να ειπωθεί με βεβαιότητα, είναι πως πρόκειται για ένα τεχνικό έργο με ιδιοφυή αντισεισμικό σχεδιασμό»!..
  • Άλλο κλέφτες και αμαρτωλοί και άλλο ... κλέφτες και αρματολοί!
    Επειδή τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες δέχτηκαν μια σκαιότατη επίθεση από διάφορους παράγοντες στο εσωτερικό της Χώρας, αλλά και το εξωτερικό, όπου ούτε λίγο ούτε πολύ ορισμένοι Ευρωπαίοι ηγέτες χαρακτήρισαν τους Έλληνες «διεφθαρμένους», «τεμπέληδες», ακόμη και … «κλέφτες», ας δούμε εδώ τι σημαίνουν οι όροι αυτοί. Άλλο κλέφτες και αμαρτωλοί και άλλο ... κλέφτες και αρματολοί, που ήταν η υπερηφάνεια του Γένους μας!.. Διαβάστε το κείμενο που ακολουθεί!.
  • Από πότε εορτάζουν οι Έλληνες τα γενέθλιά τους;
    Επειδή ορισμένοι Νεοέλληνες πιστεύουν ότι τα γενέθλια που εορτάζουν πολλοί εκ των συνανθρώπων μας είναι μια συνήθεια των νεότερων χρόνων, ας ρίξουμε μια ματιά για να δούμε τι έκαναν οι αρχαίοι Έλληνες και ποια εορτή είχαν για το συγκεκριμένο θέμα!.. Ένα μονάχα: Γενέσια, στην αρχαιότητα, ήταν η επέτειος της γεννήσεως των νεκρών!.. Γενέσια των μεγάλων δασκάλων (Πλάτωνα, Σωκράτη, Επίκουρου κ.λπ.) τελούσαν οι μαθητές τους, και των μεγάλων ανδρών οι πολιτείες!.. Υπήρχε και ορισμένη μέρα, η 5η Βοηδρομιώνος, κατά την οποία εορτάζονταν στην Αθήνα όλοι οι νεκροί!..
  • Ποιος θεατρικός συγγραφέας έγραψε 27 έργα μυστηρίου;
    Μυστήρια στην εκκλησιαστική γλώσσα είναι όλα όσα έγιναν κατά την ένσαρκη οικονομία του Υιού του Θεού, δηλαδή η Γέννηση, η Διδασκαλία, η Σταύρωση και τέλος η Ανάστασή του. Μυστήρια είναι επίσης και όλα όσα αναφέρονται στις θείες αποκαλύψεις, εμπνεύσεις, θεοπνευστίες, προφητείες και γενικά τα θαυμαστά γεγονότα που έγιναν για τη σωτηρία των ανθρώπων. Τα αρχαία μυστήρια ήσαν μυστικές λατρείες, απόκρυφες ιεροτελεστίες, τελετουργίες προσιτές μόνο στους μυημένους, με τις οποίες θεωρείται ότι ο πιστός έρχεται σε άμεση επικοινωνία με τη θεότητα που λατρεύει.
  • Πώς έγινε η απόβαση στη Νορμανδία;
    Επειδή σαν σήμερα το 1944 πραγματοποιήθηκε η απόβαση των Συμμάχων στη Νορμανδία και απελευθερώθηκε η Γαλλία, ας ρίξουμε μια σύντομη ματιά στα ιστορικά εκείνα γεγονότα, τα οποία ήταν οριστικά για την καταστροφή της «κρεατομηχανής» που έστησε εναντίον της ανθρωπότητας ένας παρανοϊκός δικτάτορας της Ευρώπης!..
  • Ποιο ήταν άραγε το λάθος του Samuel Huntington;
    «Εν κατακλείδι, η σχέση μεταξύ Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης και Ορθοδοξίας είναι μια σχέση αμοιβαίας εποικοδομητικής συνύπαρξης και ταύτισης ηθικών αξιών. Στα πλαίσια αυτής της σχέσης απόψεις για σύγκρουση πολιτισμών δεν ευσταθούν. Η ιδεολογική και θεσμική δομή της ΕΕ είναι τέτοια που δεν αφήνει περιθώρια ανάπτυξης τέτοιων φαινομένων. Αντιθέτως η Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση αναδεικνύεται σε πεδίο συνάντησης συνεργασίας και ειρηνικής συνύπαρξης πολιτισμών και ανθρώπων.»
  • Πόσο αρχαίο είναι το ηλιακό ωρολόγιο;
    Ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι οι Έλληνες έμαθαν από τους Βαβυλώνιους τη χρήση του ηλιακού ωρολογίου, αλλά επειδή είχαν κάνει μεγάλες προόδους στη γεωμετρία μπόρεσαν να κατασκευάσουν αργότερα τελειότερα και πολύ πιο περίπλοκα όργανα. Αυτά τα όργανα τα χρησιμοποίησαν αργότερα και οι Ρωμαίοι!.. Διαβάστε το κείμενο που ακολουθεί!..
  • Η δουλεία από την εποχή του Ομήρου μέχρι την κατάργησή της!...
    Την κλασική εποχή, η θέση των δούλων στην Αθήνα δεν ήταν τόσο σκληρή όσο αλλού. Τους προστάτευαν ειδικοί νόμοι και η μεταχείρισή τους ήταν σχετικά καλή. Όπως φαίνεται από τις κωμωδίες που διασώθηκαν, ζούσαν σε οικειότητα με τους κυρίους τους. Ένας διάσημος δούλος, που έγινε απελεύθερος, ήταν ο Αίσωπος, που, ακόμη και όταν ήταν δούλος, διασκέδαζε τους συνδαιτυμόνες του κυρίου του με τις ευφυολογίες του. Όμως, φαίνεται πως τους βασάνιζαν στις δίκες όπου τους έφερναν για μάρτυρες, για να τους αναγκάσουν να πουν όσα ήξεραν!..
  • «Οι κονκισταδόρες των Βρυξελλών!..»
    Μπορεί οι Ισπανοί κατακτητές του 16ου αιώνα να εξερεύνησαν και αποίκισαν την αμερικανική ήπειρο, εγκαθιδρύοντας την ισπανική αποικιακή αυτοκρατορία, ωστόσο κάποιοι σημερινοί Ευρωπαίοι ηγέτες επιθυμούν να γίνουν οι κονκισταδόρες των Βρυξελλών! Με μία διαφορά: Οι περισσότεροι κονκισταδόρες ήταν άνθρωποι που είχαν εντυπωσιαστεί από τις ανακαλύψεις του Χρ. Κολόμβου και ήταν γεμάτοι δίψα για καινούριες ανακαλύψεις. Οι σημερινοί κονκισταδόρες αποκρούουν κάθε παρόμοια δραστηριότητα, ιδιαίτερα της Ελλάδας, και οδηγούν την Ευρώπη στον μαρασμό!
  • Τι γράφεται για τις λεγόμενες Λαϊκές Βιβλιοθήκες του Εξωτερικού;
    Για τους Αγγλοσάξονες, για παράδειγμα, η λαϊκή βιβλιοθήκη είναι ένας οργανισμός που γεννιέται από το δημόσιο χρήμα: ο πολίτης πληρώνει για τη δημιουργία της βιβλιοθήκης του και θέλει να βρει σε αυτή τα βιβλία που του χρειάζονται. Στη Μεγάλη Βρετανία, όπως και στην Αμερική, τις βιβλιοθήκες αυτές έχουν αναλάβει οι τοπικές αρχές.
  • Η περί ταλάντων θεωρία!..
    Ταλαντούχος ή πολυτάλαντος άνθρωπος δεν είναι μονάχα αυτός που μας δείχνει το «γυαλί», αλλά ο κάθε άνθρωπος, ακόμη και ο πιο ασήμαντος, αρκεί αυτό που κάνει να είναι καλό και χρήσιμο και για τον εαυτό του και για την κοινωνία. Κατά συνέπεια ταλαντούχος ή πολυτάλαντος καλλιτέχνης (ακόμη και χαρισματικός) δεν είναι μονάχα αυτός, που μας «σερβίρουν» τα κανάλια, αλλά αυτός που η τέχνη του βασίζεται πρωτίστως στην αγάπη, την καλοσύνη, την ευγένεια, το χαμόγελο και την ανθρωπιά! Αυτός, που διακρίνεται για την ανθρώπινη ευαισθησία του και που σκορπίζει απλόχερα την ομορφιά της ψυχής και το άδολο χαμόγελό του!..
  • Ήταν μια κοινωνική ή αυτοκρατορική η προτίμηση στο πορφυρό χρώμα;
    «Μόνο ο αυτοκράτορας υπέγραφε με πορφυρό μελάνι, καθόταν επάνω σε πορφυρό θρόνο και έφερε πορφυρά υποδήματα. Στη θεία λατρεία είχε πορφυρό χρώμα το ευαγγέλιο της αγίας Τράπεζας. Κατά τον ΣΤ’ αιώνα οι καλλιτέχνες της βυζαντινής πρωτεύουσας φιλοτέχνησαν σειρά χειρογράφων σε πορφυρή περγαμηνή, όπως είναι οι πορφυροί κώδικες Γένεση, στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Βιέννης, τα ευαγγέλια Σινώπης, στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Παρισιού, του Rossano, στο επισκοπικό μουσείο της ομώνυμης κωμόπολης της Καλαβρίας στην Ιταλία, του Rabula, στη Λαυρεντιαντή Βιβλιοθήκη της Φλωρεντίας. Η Γ’ Οικουμενική Σύνοδος στην Έφεσο το 431 επέτρεψε, ως ένδειξη υψίστης τιμής και οφειλόμενου σεβασμού προς τη Θεοτόκο, τη χρήση από τους ζωγράφους πορφυρών ενδυμάτων για τη Θεομήτορα και την αγία Άννα.»!.. Διαβάστε το κείμενο που ακολουθεί!..
  • Ένα άγνωστο ιστορικό για τους … «μπατακτσήδες»!
    «Υπάρχει, γενικώς, μια «ανοχή» σε ό,τι αφορά τους καθ' οιονδήποτε τρόπο μη συνεπείς φορολογουμένους: για τους «μπατακτσήδες», αυτούς δηλαδή που δεν φοροκλέπτουν αλλά... καθυστερούν με χίλιους δυο τρόπους την καταβολή των όσων οφείλουν, υπάρχει το απαράδεκτο (και κάθε τόσο επαναλαμβανόμενο - πάντα με τη «διευκρίνιση» ότι γίνεται «για τελευταία φορά!») καθεστώς των... «ρυθμίσεων», με προκλητικά ευνοϊκούς όρους, που το μόνο «θετικό» τους αποτέλεσμα (γιατί η πείρα έχει δείξει ότι δεν λειτουργεί ως κίνητρο για την καταβολή των οφειλομένων!) είναι να δημιουργεί στους συνεπείς φορολογουμένους την αίσθηση, που μετατρέπεται σε... πεποίθηση, ότι... απλώς είναι ηλίθιοι και πιάνονται κορόιδα»!.. (Θάνος Οικονομόπουλος)