Διάφορα Άρθρα

Διάφορα Άρθρα

Διάφορα άρθρα του Άγγελου Σακκέτου, που έχουν να κάνουν με όλο το φάσμα των εθνικοθρησκευτικών και Ελληνοχριστιανικών θεμάτων, περιστρεφόμενα στον ευρύτερο επιστημονικό και κοινωνικό περίγυρο, τα οποία θα μπορούν όλοι οι φίλοι και οι φίλες της Ιστοσελίδας μας να αλιεύουν ανά πάσαν στιγμήν, χωρίς να έχουμε τη δέσμευση περιορισμού της ύλης, όπως ήθελαν ορισμένοι για να αιχμαλωτίσουν τη σκέψη μας!... Προχωράμε με γνώμονα την αγάπη μας στην  Ελλάδα και στον Χριστό!..

  • Η περί ταλάντων θεωρία!..
    Ταλαντούχος ή πολυτάλαντος άνθρωπος δεν είναι μονάχα αυτός που μας δείχνει το «γυαλί», αλλά ο κάθε άνθρωπος, ακόμη και ο πιο ασήμαντος, αρκεί αυτό που κάνει να είναι καλό και χρήσιμο και για τον εαυτό του και για την κοινωνία. Κατά συνέπεια ταλαντούχος ή πολυτάλαντος καλλιτέχνης (ακόμη και χαρισματικός) δεν είναι μονάχα αυτός, που μας «σερβίρουν» τα κανάλια, αλλά αυτός που η τέχνη του βασίζεται πρωτίστως στην αγάπη, την καλοσύνη, την ευγένεια, το χαμόγελο και την ανθρωπιά! Αυτός, που διακρίνεται για την ανθρώπινη ευαισθησία του και που σκορπίζει απλόχερα την ομορφιά της ψυχής και το άδολο χαμόγελό του!..
  • Ήταν μια κοινωνική ή αυτοκρατορική η προτίμηση στο πορφυρό χρώμα;
    «Μόνο ο αυτοκράτορας υπέγραφε με πορφυρό μελάνι, καθόταν επάνω σε πορφυρό θρόνο και έφερε πορφυρά υποδήματα. Στη θεία λατρεία είχε πορφυρό χρώμα το ευαγγέλιο της αγίας Τράπεζας. Κατά τον ΣΤ’ αιώνα οι καλλιτέχνες της βυζαντινής πρωτεύουσας φιλοτέχνησαν σειρά χειρογράφων σε πορφυρή περγαμηνή, όπως είναι οι πορφυροί κώδικες Γένεση, στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Βιέννης, τα ευαγγέλια Σινώπης, στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Παρισιού, του Rossano, στο επισκοπικό μουσείο της ομώνυμης κωμόπολης της Καλαβρίας στην Ιταλία, του Rabula, στη Λαυρεντιαντή Βιβλιοθήκη της Φλωρεντίας. Η Γ’ Οικουμενική Σύνοδος στην Έφεσο το 431 επέτρεψε, ως ένδειξη υψίστης τιμής και οφειλόμενου σεβασμού προς τη Θεοτόκο, τη χρήση από τους ζωγράφους πορφυρών ενδυμάτων για τη Θεομήτορα και την αγία Άννα.»!.. Διαβάστε το κείμενο που ακολουθεί!..
  • Ένα άγνωστο ιστορικό για τους … «μπατακτσήδες»!
    «Υπάρχει, γενικώς, μια «ανοχή» σε ό,τι αφορά τους καθ' οιονδήποτε τρόπο μη συνεπείς φορολογουμένους: για τους «μπατακτσήδες», αυτούς δηλαδή που δεν φοροκλέπτουν αλλά... καθυστερούν με χίλιους δυο τρόπους την καταβολή των όσων οφείλουν, υπάρχει το απαράδεκτο (και κάθε τόσο επαναλαμβανόμενο - πάντα με τη «διευκρίνιση» ότι γίνεται «για τελευταία φορά!») καθεστώς των... «ρυθμίσεων», με προκλητικά ευνοϊκούς όρους, που το μόνο «θετικό» τους αποτέλεσμα (γιατί η πείρα έχει δείξει ότι δεν λειτουργεί ως κίνητρο για την καταβολή των οφειλομένων!) είναι να δημιουργεί στους συνεπείς φορολογουμένους την αίσθηση, που μετατρέπεται σε... πεποίθηση, ότι... απλώς είναι ηλίθιοι και πιάνονται κορόιδα»!.. (Θάνος Οικονομόπουλος)
  • Εκτός από ... «δημιουργικές ασάφειες» έχουμε και δημιουργικά σεμινάρια!
    «Καθένας μας προσεγγίζει τα κείμενα των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων μέσα απ΄ τις εκδόσεις, τις μεταφράσεις και το σχολιασμό τους. Ποια είναι, ωστόσο, η μέθοδος που οδηγεί στη δημιουργία μιας έκδοσης; Ποιος ο ρόλος του εκδότη και κριτικού των κειμένων; Είναι, πραγματικά «διά χειρός» του αρχαίου συγγραφέα το κείμενο της έκδοσης που έχουμε μπροστά μας; Πώς διαβάζουμε μια κριτική έκδοση; Kαι κυρίως, πώς παράγεται η κριτική έκδοση ενός αρχαίου κειμένου;». Διαβάστε το άρθρο που ακολουθεί!..
  • Πόσο παλιά είναι η φράση «καίω τα καράβια μου»;
    «Ο Ηρακλείδης, αρχιτέκτων από τον Τάραντα, του είχε τάξει πως θα έκαιγε ο ίδιος το στόλο των Ροδίων. Προξένησε στον εαυτό του διάφορα τραύματα και, φτάνοντας στη Ρόδο, είπε: «Καταφεύγω σε σας, επειδή εσείς είστε η αιτία που ο Φιλιππος με κακομεταχειρήστηκε και με καταδίωξε. Επιθυμούσε να κάνει πόλεμο εναντίον σας, ενώ εγώ μοχθούσα να τον εμποδίσω. Και για να σας αποδείξω πως λέω την αλήθεια, ιδού τα γράμματα που έστελνε στους Κρήτες για να τους ξεσηκώσει να σας επιτεθούν από κοινού μαζί του». Οι Ρόδιοι πείστηκαν από τα γράμματα και έδωσαν καταφύγιο στον Ηρακλείδη. Μια νύχτα με δυνατό άνεμο εκείνος έβαλε φωτιά στους ναυστάθμους και στα εργαστήρια των Ροδίων, τα οποία κάηκαν ολοσχερώς μαζί με τις γαλέρες που βρίσκονταν εκεί». Με τον τρόπο αυτό καταστράφηκαν τριάντα πλοία» ( Πολύαινος, 5.17, Brulé, «La Piraterie crétoise hellénistique», σελ. 45]
  • Τι γράφουν για την ιστορία της εξέλιξης των φιδιών;
    Το βέβαιο είναι ότι η διαδικασία της απώλειας των άκρων των φιδιών άρχισε κατά το μεσοζωικό αιώνα, πριν από περίπου 200 εκατομμύρια χρόνια. Από τότε τα φίδια πέρασαν από πολλά μεταβατικά στάδια και προσαρμόστηκαν θαυμάσια στην εδαφόβια, δενδρόβια και υδρόβια διαβίωση. Σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 2.000 είδη φιδιών!.. Διαβάστε τι λέει η Γραφή και μία σημαντική επιστημονική έρευνα!..
  • Τι είναι άραγε το Μουσείο Σχολικής Ζωής;
    Στεγάζεται στο ανακαινισμένο παλαιό Δημοτικό Σχολείο Νεροκούρου που βρίσκεται στο ομώνυμο δημοτικό διαμέρισμα Νεροκούρου Χανίων 4χλμ Ν.Α από την πόλη των Χανίων Η διοίκηση του Μουσείου έχει ανατεθεί σήμερα από το Δήμο Χανίων στην Επιτροπή Οργάνωσης και Διοίκησης η οποία μεριμνά για το σχεδιασμό , οργάνωση και επίβλεψη της λειτουργίας του , με την εποπτεία του Δήμου Χανίων και συγκεκριμένα του τμήματος Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης σε συνεργασία με ανθρώπους της εκπαίδευσης, του πνεύματος και του πολιτισμού.
  • Ώστε εντοπίστηκε στην Τουρκία μαρμάρινη κεφαλή του Ερμή ηλικίας 2.000 ετών;
    Μεγάλος αριθμός αρχαιοτήτων, μεταξύ των οποίων και μια μαρμάρινη κεφαλή ηλικίας 2.000 ετών που απεικονίζει το θεό Ερμή, εντοπίστηκε και κατασχέθηκε στην Τουρκία, στη διάρκεια επιχείρησης των αστυνομικών αρχών της επαρχίας Σίβας (Σεβάστεια) για την εξάρθρωση κυκλώματος αρχαιοκαπηλίας. Διαβάστε το κείμενο που ακολουθεί!..
  • Ποιες ήσαν οι 7 σημαντικότερες αρχαιολογικές αποκαλύψεις του 2014;
    Διαβάστε τις επτά ελληνικές αποκαλύψεις που άλλαξαν τον αρχαιολογικό κόσμο το 2014 σύμφωνα με μία ανασκόπηση που έκανε το ηλεκτρονικό περιοδικό «Αρχαιολογία»!.. Τα παρακάτω αποτελούν τις πλέον προβεβλημένες περιπτώσεις ευρημάτων. Οι θέσεις όπου διενεργούνται έρευνες με σημαντικά μεν, αδημοσίευτα δε αποτελέσματα είναι εκατοντάδες. Αν και μας είναι αδύνατον να τις απαριθμήσουμε, αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους τους ακούραστους αρχαιολόγους που εργάζονται με πενιχρά μέσα, ενίοτε ανυπέρβλητα γραφειοκρατικά εμπόδια και αβέβαιη εξέλιξη για να αναδείξουν τον ανυπολόγιστο πολιτιστικό πλούτο της χώρας μας.
  • Ποία η διαφορά της Μάχης του Βερντέν από τον … Πελοποννησιακό Πόλεμο;
    Οι σύγχρονοι ιστορικοί εκπλήσσονται για την Μάχη του Βερτνέν της οποίας η χρονική διάρκεια κράτησε περίπου δέκα μήνες και έληξε σαν σήμερα (18 Δεκεμβρίου 1916)! Φανταστείτε να «μάθουν» ορισμένοι, ότι ο δικός μας Πελοποννησιακός Πόλεμος διήρκεσε όχι δέκα μήνες, αλλά ... 27 ολόκληρα χρόνια!!.. (Σε ποιον να το πούμε και να το πιστέψουν με το πάθος μας να αλληλοσκοτωνόμαστε μεταξύ μας!..)
  • «Η οβίδα και η γραφίδα είναι από το ίδιο μέταλλο»;
    Εάν θυμηθούμε τι έλεγε κάποτε ο Μέγας Ναπολέων, ότι: «Η οβίδα και η γραφίδα είναι από το ίδιο μέταλλο», τότε η Έκθεση «100 χρόνια ΕΣΗΕΑ 1914-2014» στρέφει το βλέμμα μας στο παρελθόν του Ελληνικού Τύπου και γενικότερα της Ελληνικής Δημοσιογραφίας!.. «Στα 100 χρόνια παρουσίας της βρέθηκε πάντα στην πρώτη γραμμή των αγώνων που δίνουν οι λειτουργοί του Τύπου για ανεξάρτητη δημοσιογραφία, τη δημοκρατία και τον πολιτισμό, αλλά και την προσπάθεια που κάνουν να αφυπνίσουν συνειδήσεις», τόνισε στο χαιρετισμό που απέστειλε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας. Διαβάστε το κείμενο!..
  • Τι αναφέρει ένα δημοσίευμα για τους περιβόητους stratioti;
    "Για τους Έλληνες η λήξη του πολέμου έκλεισε μια δεκαπενταετή περίοδο γεμάτη σφαγές, αιχμαλωσίες και καταστροφές. Σε ορισμένες περιοχές ο πληθυσμός αραίωσε, άλλοτε εξ αιτίας των σφαγών και του λοιμού, άλλοτε εξαιτίας των ομαδικών εκπατρισμών, από τους οποίους αρκετοί έγιναν χωρίς την θέληση των κατοίκων. [.] όπως κυρίως η μετανάστευση πολλών οικογενειών Πελοποννησίων «στρατιωτών» προς τα Επτάνησα, προπάντων προς τη Ζάκυνθο (1464, 1485 κ.ε.), την Κύπρο (1473-1474), την Κρήτη (1479), την Ιστρία και Δαλματία (μετά το 1479) και την ίδια τη Βενετία (από το 1479 κ.ε.)". Διαβάστε ένα συναρπαστικό κείμενο αλιευμένο από το Γενικό Επιτελείο Στρατού!..
  • Πέντε χρόνια πνευματικής δημιουργίας και προσφοράς!...
    Κλείνοντας αυτό το μικρό και ταπεινό επετειακό αφιέρωμα για τα πέντε χρόνια της ιστοσελίδας μας, δεν θα μπορούσα παρά να εκφράσω μέσα από την καρδιά μου σε όλους τους Φίλους και τις Φίλες, που αγάπησαν αυτή τη σελίδα και μας έδωσαν κουράγιο να συνεχίσουμε, ένα μεγάλο, μα πολύ Μεγάλο Ευχαριστώ! Κι αυτό το «Μεγάλο Ευχαριστώ» θα πρέπει να το πω και σε όλους εκείνους που με την καλοπροαίρετη κριτική τους μάς φώτισαν το δρόμο για ένα καλύτερο μονοπάτι!.. Για μια καλύτερη οδοιπορία ή συνοδοιπορία!.. Και πάλι ένα Μεγάλο Ευχαριστώ με την υπόσχεση να συνεχίσουμε όπως ακριβώς αρχίσαμε: Για την Ελλάδα και τον Χριστό, για τον Ελληνικό Πολιτισμό και ό,τι άλλο Όμορφο και Αληθινό κουβαλά επί αιώνες αυτή η υπέροχη φυλή!..
  • Η συμπεριφορά διαφόρων ξένων προς τους Έλληνες!..
    Μια ερμηνεία που δίδεται από τον γνωστό φιλόλογο καθηγητή και ιστορικό κ. Αντώνη Αντωνάκο, ο οποίος αναλύει με τον δικό του τρόπο τα αίτια μιας όχι και τόσο κομψής συμπεριφοράς διαφόρων ξένων προς τους Έλληνες μέσα στους αιώνες!... Η επανάσταση -γράφει- που επέφερε ο ελληνισμός στα αυστηρά ρωμαϊκά ήθη τρόμαξε τους πατρικίους και προκάλεσε την αντίδρασή τους, πρωτοστατούντος τού Κάτωνος τού τιμητού και των ομοφρόνων του. Έτσι το 161 π.Χ. η Σύγκλητος ψήφισε νόμο που απαγόρευε την εγκατάσταση ρητόρων και φιλοσόφων (δηλαδή Ελλήνων λογίων) στην Ρώμη. Όμως η προέλαση του Ελληνικού Πνεύματος δεν ήταν δυνατόν να ανακοπεί. Γι’ αυτό ο Οράτιος αναγκάζεται τελικά να παραδεχθεί (Epistolarum, II,1,156) ότι: "Graecia capta ferum victorem cepit et artes intulit agresti Latio", που σημαίνει: "Η Ελλάς ηττηθείσα κατέκτησε τον νικητή και εισήγαγε τις τέχνες (δηλαδή την παιδεία) στο αγροίκο Λάτιο."