Κατηγορίες

Το Σχόλιο της Ημέρας

Το Σχόλιο της Ημέρας

Επίκαιρα σχόλια και ανεξάρτητη κριτική πάνω σε θέματα καθημερινότητας, αρχής γενομένης από την πολιτική ζωή του τόπου και καταλήγοντας –αν χρειαστεί- στην αυτοκριτική, για να μη βγάζει κανείς τον εαυτό του απ’ έξω!.. «Μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε» έλεγε ο Χριστός (Ματθ. 7,1).

 

  • Τι είπε στην Τρίπολη για την επέτειο της Αλωσης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας;
    Τι είπε στην Τρίπολη για την επέτειο της Αλωσης ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας;
    Σχετικά με τη σημερινή 196η επέτειο της Άλωσης της Τριπoλιτσάς, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος είπε ότι «επιβάλλει σε καθέναν μας, ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις, ν' αναγνωρίζει τον καθοριστικό ρόλο της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας και στην ευόδωση των Εθνικών μας Αγώνων»!..
  •   Δεν είναι ντροπή να μιλάς για την Ελλάδα και τον Χριστό!..
    Δεν είναι ντροπή να μιλάς για την Ελλάδα και τον Χριστό!..
    Απέναντι σ’ αυτήν την παγκόσμια λαίλαπα, που δεν επιθυμεί ανθρώπους με αισθήματα, αλλά ανθρώπους –αριθμούς, γράψαμε τα επίκαιρα δοκίμια που ακολουθούν, με την ελπίδα ότι οι (καλοπροαίρετοι, υποθέτω) πολέμιοι ή αυστηροί κριτές του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας θα αντιληφθούν κάποια στιγμή, ότι ο Έλληνας ζει με τον Χριστό και οι άνθρωποι χωρίς τον Ιησού πορεύονται προς το σκοτάδι και την ανυπαρξία. Δηλαδή στο μηδέν!
  •  Ποιο θέμα θίγει ο Πλάτωνας στο δαχτυλίδι του Γύγη;
    Ποιο θέμα θίγει ο Πλάτωνας στο δαχτυλίδι του Γύγη;
    Οι πολλοί (και αδύνατοι) που δεν μπορούν να διαπράξουν την αδικία, χωρίς να υποστούν τις συνέπειες της αδικοπραγίας τους, έχουν πείσει την κοινή γνώμη, από ωφελιμιστικά και μόνο κίνητρα, πως είναι προτιμότερο να μη διαπράττει κανείς το άδικο. Έτσι, κατορθώνουν να μην αδικούνται οι ίδιοι από τους λίγους και ισχυρούς. Το κοινωνικό συμβόλαιο λοιπόν επιτάσσει ούτε να αδικεί κανείς ούτε να αδικείται.
  • Στη γη που περπάτησε ο Ιησούς!..
    Στη γη που περπάτησε ο Ιησούς!..
    Βέβαια, υπήρχαν τα πιο πυκνοκατοικημένα Ελληνικά μέρη, όπως η γη των Φιλισταίων, οι ακτές της Μεσογείου, η Δεκάπολις , η Γαλιλαία. Για πολλούς αιώνες η Ελληνική γλώσσα ήταν η πιο διαδεδομένη, όχι μόνο η «κοινή» του λαού, αλλά και εκείνη των διανοουμένων, που όλοι σχεδόν έγραψαν στα Ελληνικά, ακόμη κι αυτοί που δεν είχαν Ελληνική καταγωγή.
  • Τι μας έχει μείνει από τον Ίακχο, τον «τρίτο Διόνυσο»;
    Τι μας έχει μείνει από τον Ίακχο, τον «τρίτο Διόνυσο»;
    Τον Ίακχο τον αναφέρει πρώτος ο Ηρόδοτος, περιγράφοντας το όραμα του εξόριστου βασιλιά των Σπαρτιατών Δημαράτου και του Αθηναίου Φικαίου, που βρίσκονταν στο Θριάσιο πεδίο, πριν από τη ναυμαχία της Σαλαμίνας. Οι δύο άνδρες είδαν ένα φάντασμα και το άκουσαν να φωνάζει χαρμόσυνα: «Ίακχε, Ίακχε!», προλέγοντας έτσι τη νίκη!..
  • Δεν χάνεται η πίστη ούτε στις ξερολιθιές και τ’ αγκωνάρια!..
    Δεν χάνεται η πίστη ούτε στις ξερολιθιές και τ’ αγκωνάρια!..
    Ο Έλληνας δεν χάνει την πίστη του όσα εμπόδια κι αν επιχειρούν ορισμένοι να του βάλουν εμπρός του!.. Τον Θεό του δεν μπορεί κανείς να τον ξεριζώσει από την καρδιά του!.. Ακόμη κι αν ορισμένοι νομίζουν ότι θα Τον γκρεμίσουν από τα σύννεφα, ο Έλληνας θα ψάξει να Τον βρει ακόμη και μέσα στις πέτρες ή τις ξερολιθιές, τα λιθάρια ή τ’ αγκωνάρια, όπου χτίζει τα ξωκλήσια του!.. Είναι το μέρος αυτό όπου ο Έλληνας θέλει ν’ ακουμπήσει την ίδια την αποσταμένη ψυχή του!..
  • Πού είναι σήμερα ταινίες σαν την Ωραία των Αθηνών;
    Πού είναι σήμερα ταινίες σαν την Ωραία των Αθηνών;
    Ακόμη και η Σπεράντζα Βρανά (η πανέμορφη αυτή Ελληνίδα ηθοποιός της εποχής), παρά το γεγονός ότι σε όλες σχεδόν τις ταινίες (65 τον αριθμό!!) έπαιζε σεξιστικούς ρόλους και παρά το γεγονός ότι έγραψε πολύ τολμηρά βιβλία (το «Τολμώ», για παράδειγμα, είχε πολύ μεγάλη αναγνωστική επιτυχία), δεν χρησιμοποίησε ούτε μία φορά λέξη, που να κάνει τον Έλληνα ή την Ελληνίδα να … κοκκινίσει.
  • Πώς παρουσιάζεται στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου το έγκλημα του Ορέστη;
    Πώς παρουσιάζεται στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου το έγκλημα του Ορέστη;
    Υπάρχουν διάφορες τραγωδίες για τον Αγαμέμνονα που γράφτηκαν σε διαφορετικές εποχές. Εμείς μιλάμε σήμερα για την Τραγωδία του Αισχύλου, πρώτο μέρος της τριλογίας Ορέστεια, της οποίας δεύτερο μέρος είναι οι Χοηφόροι και τρίτο οι Ευμενίδες. Η Ορέστεια εκφράζει την αναμέτρηση δύο διαφορετικών αντιλήψεων του δικαίου: της αρχής ότι κάθε έγκλημα πρέπει να πληρώνεται και μάλιστα από τους συγγενείς του θύματος, και της παλιάς απαγόρευσης να χύνει κανείς το αίμα των ίδιων του των συγγενών. Την πρώτη αντίληψη –που δικαιολογεί το φόνο της Κληταιμνήστρας από τον Ορέστη– την αντιπροσωπεύει ο Απόλλωνας, τη δεύτερη –που απαιτεί την τιμωρία του Ορέστη– οι Ερινύες.
 
Ο Ελληνισμός και η Ορθοδοξία είναι δύο ράγες της Ιστορίας πάνω στις οποίες κινείται το όχημα του Ελληνο-Χριστιανικού Πολιτισμού σε μια ατέρμονη πορεία προς την αιωνιότητα!... Λαός που περιφρονεί τις πέτρες και τα χαρτιά του είναι καταδικασμένος ν’ αυτοκτονήσει!..
 
Συνεντεύξεις του Άγγελου Σακκέτου, ως καταστάλαγμα μιας δημοσιογραφικής πορείας 35 περίπου ετών!... Ένας αγώνας δρόμου για την αναζήτηση της αλήθειας και μόνον της αλήθειας.. Την "αληθινής αλήθειας", όπως μάθαμε να λέμε στην δική μας Ελληνική Δημοσιογραφία!..
 
Διαλέξεις και Ομιλίες, έτσι όπως ακριβώς εδόθησαν στο παρελθόν σε διάφορα Πνευματικά Κέντρα, Συλλόγους, Σωματεία και διάφορα Ιδρύματα των Αθηνών ή της Περιφέρειας, ιδίως για θέματα σχέσεων Ελληνισμού και Ορθοδοξίας!..
 
Θύμησες και αναμνήσεις!... Νοσταλγικές ιστορίες, που φαντάζουν σήμερα σαν παραμύθι!.. Εκπληκτικές εμπειρίες και διηγήματα ή αφηγήσεις από διάφορους ανθρώπους, που έζησα ή γνώρισα στο διάβα της ζωής μου!.. Όλα εκείνα τα γεγονότα, που πέρασαν από τη φτωχική μου ζωή, ιδίως στο χωριό μου!
Αναζήτηση
Search
Newsletter
Για να λαμβάνετε newsletter παρακαλώ στείλτε μας το email σας!

Είσοδος χρηστών