Το Σχόλιο της Ημέρας

Το Σχόλιο της Ημέρας

Επίκαιρα σχόλια και ανεξάρτητη κριτική πάνω σε θέματα καθημερινότητας, αρχής γενομένης από την πολιτική ζωή του τόπου και καταλήγοντας –αν χρειαστεί- στην αυτοκριτική, για να μη βγάζει κανείς τον εαυτό του απ’ έξω!.. «Μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε» έλεγε ο Χριστός (Ματθ. 7,1).

 

  • Γιατί κατηγορήθηκε ο Σωκράτης;
    Οι κατήγοροι είπαν ότι: «έχει δε πως ώδε Σωκράτη φησίν αδικείν τους τε νέους διαφθείροντα και θεούς ους η πόλις νομίζει ου νομίζοντα. Έτερα δε δαιμόνια καινά το με δη έγκλημα τοιούτόν εστιν τούτου δε του εγκλήματος εν έκαστον εξετάσωμεν» «Ο Σωκράτης είναι ένοχος επειδή διαφθείρει τους νέους και δεν πιστεύει στους θεούς της πόλης, αλλά σε καινούργια δαιμόνια. Αυτή λοιπόν είναι η κατηγορία, οπότε ας την εξετάσουμε ενδελεχώς.»
  • Ταξίδι στο κέντρο της Γης;
    Επιστημονικές ανακαλύψεις, που οι άνθρωποι του μέλλοντος επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν προς όφελος της ανθρωπότητας, χωρίς να έχουν βρει απαραιτήτως και υποχθόνιες οντότητες ή άλλους εξωγήϊνους, που πλάθει η επιστημονική φαντασία!..Τώρα αν οι γεωτρήσεις στον μανδύα, που είναι το 80% της μάζας της Γης, είναι επιτυχείς, θα είναι η πρώτη φορά που θα δούμε πέτρες από τέτοια βάθη και δεν αποκλείεται να βγάλουμε συμπεράσματα για την εξέλιξη της Γης, του περιβάλλοντος της αλλά και του μελλοντικού περιβάλλοντος. Ίσως δηλαδή φτάσουμε και σε προβλέψεις. Άλλοι επιστήμονες ελπίζουν σε αποκαλύψεις για την εξέλιξη της βιολογικής ζωής!..
  • Τι ήταν το δένδρον της γνώσεως;
    Η Γραφή είναι συγκεκριμένη: δεν μιλάει για δένδρο της γνώσεως (που ο όρος δένδρον, κατά πολλούς, είναι η γνωστή μας δρυς, η βαλανιδιά δηλαδή, που λέμε και στο χωριό μου το Βεσίνι Καλαβρύτων), αλλά για ξύλον της γνώσεως, πράγμα που οι λογικοί συνειρμοί μας οδηγούν στο ενδεχόμενο να έχουμε εδώ κάποιο ξύλινο βιβλίο, σαν αυτό που αποκαλύπτουμε στο βιβλίο μας, και στο οποίο πιθανότατα να υπήρχε ολόκληρος ο Κώδικας Ζωής που οι Πρωτόπλαστοι δεν έπρεπε να γνωρίζουν για να μη γίνουν κάτοχοι αυτής της γνώσεως, σύμφωνα με τον διάλογο του όφεως (του διαβόλου, δηλαδή) και της Εύας : «…αν ημέρα φάγητε απ’ αυτού, διανοιχθήσονται υμών οι οφθαλμοί και έσεσθε ως θεοί, γινώσκοντες καλόν και πονηρόν» (Γέν. Γ΄ 5).
  • Το πνεύμα του Ερρίκου Σλήμαν…
    Επειδή σαν σήμερα (14 Ιουνίου 1873) ο Ερρίκος Σλήμαν ανακαλύπτει τους αμύθητους θησαυρούς της Τροίας, ο νους πολλών Ελλήνων ανατρέχει στους θησαυρούς του Ελληνισμού, που καρπούνται κάποιοι άλλοι εις βάρος των Ελλήνων! Το πνεύμα του Ερρίκου Σλήμαν πλανάται ακόμη στα μέρη που τόσο αγάπησε!..
  • Μη εις την διασποράν των Ελλήνων πορεύεσθαι…
    Κατόπιν όλων αυτών, ο γράφων ανέλαβε το ιερό καθήκον ανευρέσεως του βιβλίου του Νικολάου Π. Πάρκα και κατέβαλε τιτάνιες προσπάθειες αναζητήσεώς του, το οποίον (ως εκ θαύματος!) βρέθηκε καταχωνιασμένο και σχεδόν σαρακοφαγωμένο σε ένα απ’ τα λεγόμενα «συρτάρια της γης» ενός παμπάλαιου βιβλιοπωλείου της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου!.. Τι διερωτώντο,λοιπόν, ορισμένοι στη Γαλιλαία; «μη εις την διασποράν των Ελλήνων μέλλει πορεύεσθαι και διδάσκειν τους Έλληνας;» (Ιω. 7, 35)
  • Πότε πέρασε το τραμ το τελευταίο;
    Πάντα συγκινούμαι όταν το βέλος τα μνήμης μου στρέφεται στο παρελθόν, εκεί που έχουν στήσει φωλιά οι θύμησες και οι αναμνήσεις! Αυτός και ο λόγος όταν διάβασα σε ένα γνωστό Αλμανάκ, ότι σαν σήμερα, στις 12 Ιουνίου 1955, απομακρύνθηκαν από τη γραμμή Ακαδημίας - Καλλιθέας τα τραμ και τη θέση τους την πήραν τα τρόλεϊ, η συγκίνηση ήταν πολύ μεγάλη!
  • Ελληνισμός Προσήλυτος!..
    Το ερώτημα τί έκανε τους αρχαίους Έλληνες να εγκαταλείψουν χωρίς ουσιαστική αντίσταση τη θρησκεία τους και να να ασπασθούν τον χριστιανισμό, είναι το θέμα του βιβλίου. Ο συγγραφέας δεν παρασύρεται από την ιδιότητά του, και δεν επιτίθεται με φανατισμό αντιπάλου στην αρχαία ελληνική θρησκεία. Αν και για το θέμα αυτό κυκλοφορούν τελευταία πολλά βιβλία-πολεμικές κατά του χριστιανισμού ή της ειδωλολατρίας, ο συγγραφέας γράφει με ασυνήθιστη νηφαλιότητα και προσοχή.
  • Η Ελλάδα που χάνεται κι αυτή που ζούμε!..
    Παρακολουθώντας ορισμένες φωτογραφίες της Ελλάδας του παρελθόντος, όπως αυτές του θερισμού, με τους θεριστές να κρατάνε τα δρεπάνια στα χέρια τους και να θερίζουν τα στάχυα ή τον τρύγο, όπου οι τρυγητές πατούσαν τα σταφύλια με μεθυστικούς χορούς, ο νους μου ανατρέχει στην Ελλάδα που έφυγε. Να είναι άραγε καλύτερη ή μήπως χειρότερη αυτή που έρχεται; Ας διαβάσουμε το κείμενο που ακολουθεί.
  • Στρατοκόποι του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας!..
    Είναι αλήθεια ότι σε θεωρητικό επίπεδο ο καθένας μας μπορεί να αναπτύξει πολλά και πρωτότυπα επιχειρήματα. Δημοκρατία έχουμε κι ό,τι θέλουμε λέμε. Όταν «μιλάει» όμως η ιστορική έρευνα, αλλά και η αρχαιολογική σκαπάνη, τότε η αλήθεια έχει συγκεκριμένο όνομα και για όλους ισχύει αυτό που έλεγε ο Χριστός: «Αν σιωπήσουν οι άνθρωποι, θα λαλήσουν οι πέτρες»!
  • Λησμονήσαμε τόσο γρήγορα τον Στέλιο Σπεράντζα;
    Επειδή σαν τέτοιες μέρες, το 1962, έφυγε από τη ζωή ο Στέλιος Σπεράντζας, ο μεγάλος Έλληνας λογοτέχνης., που δεν αναφέρεται πλέον από κανένα επίσημο στόμα, καιρός να θυμηθούμε λίγα πράγματα από τη ζωή του και κάποιο χαρακτηριστικό ποίημά του, που αποτυπώθηκε στη μνήμη όλων ημών, ανθρώπων μιας κάποιας ηλικίας…
  • Ο Πάπυρος Της Ερήμου!..
    Πριν ένα χρόνο περίπου, άρχισα να γράφω λογοτεχνικά έργα. Σύγχρονα μυθιστορήματα, που έχουν ένα ιστορικό κι αρχαιολογικό υπόβαθρο, αλλά με σύγχρονα πρόσωπα, τα οποία κινούνται μέσα στο χρόνο και το χώρο!.. Έτσι γράφτηκαν τα έργα: «Η Άγνωστη Καρυάτιδα», «Οι Κατάσκοποι των Αθηνών» και τούτες τις ημέρες γράφεται το έργο: «Ο Πάπυρος της Ερήμου», που όλα τα έργα βλέπουν ή θα δουν το φως της δημοσιότητας στην ιστοσελίδα μας και αργότερα (πρώτα ο Θεός) θα εκδοθούν σε βιβλία. Πρόκειται για μια Τριλογία έργων, που έχουν ως κεντρικό πυρήνα αρχαίους παπύρους.
  • Που βρέθηκε –λέει- πορτρέτο του Μεγάλου Αλεξάνδρου;
    Έπειτα από ανασκαφές εβδομάδων η Γουέμπ ανακάλυψε τον πολύτιμο λίθο. Ένα μικροσκοπικό πετράδι με ύψος λιγότερο από ένα εκατοστό και μόλις μισό εκατοστό πλάτος. Πάνω του είχε χαραγμένο το προφίλ του Μεγάλου Αλεξάνδρου με το γνωστό θεληματικό πιγούνι, την ίσια μύτη και τα σγουρά μαλλιά!..
  • Τι έγραψε πάλι ο Άγνωστος Ραψωδός;
    Παρά το γεγονός ότι, πέραν των τουριστικών πτήσεων από Ελλάδα, δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για την ελληνική παρουσία στα νησιά Άγιος Θωμάς και Πρίγκιπας, έρχεται ο Ανώνυμος Έλλην Ραψωδός ο οποίος μέσα στο έργο του «Παγγαίας Περιήγησις» γράφει τα εξής:
  • Εβόησε ο θεός και σιώπησαν οι άνθρωποι;
    Ποιος έφταιξε και γιατί; Υπάρχουν πράγματι σκοτεινές δυνάμεις, που θέλουν να πλήξουν τους δύο μεγάλους αυτούς θεσμούς της ελληνικής κοινωνίας, ή μήπως η κάθαρση, για την οποίαν όλοι έχουμε γίνει κήρυκες, έχει όντως ένα σκληρό και ανελέητο πρόσωπο, όπως συμβαίνει στις αρχαίες ελληνικές τραγωδίες;