Βίοι Παράλληλοι

Βίοι Παράλληλοι

Η διαχρονική ενότητα Ελληνισμού Χριστιανισμού μέσα από κείμενα και εικόνες, που επισημαίνουμε μέσα στο βιβλίο μας: "Ιησούς Χριστός: Ελληνισμός-Χριστιανισμός", αλλά και πολλών άλλων άρθρων, μελετών ή ερευνών μας, ως μία προλείανση του εδάφους των Αρχαίων Ελλήνων για την Έλευση του Θεανθρώπου πάνω στη γη, όπως ακριβώς βλέπουμε σε μια λεπτομέρεια τοιχογραφίας του Φώτη Κόντογλου το 1932 με βίους παράλληλους των Αρχαίων Ελλήνων Φιλοσόφων (πάνω) και εικόνες από την Παλαιά Διαθήκη (κάτω)!..

  • Ολυμπιακή Φλόγα και Άγιον Φως!..
    Όσοι ασχολούνται με ιστορικές έρευνες και κείμενα, πολύ εύκολα διαπιστώνουν ότι τους Ολυμπιακούς Αγώνες δεν τους σταμάτησε η Εκκλησία, αλλά ο τότε Αυτοκράτωρ του Βυζαντίου Μέγας Θεοδόσιος, ο οποίος, με διάταγμά του (394 μ.Χ.), έδωσε εντολή να σταματήσουν εφ’ εξής οι Ολυμπιακοί Αγώνες οι οποίοι, δια των γυμνικών αγώνων, όπως τουλάχιστον κατανοούν την φιλοσοφίαν του διατάγματος οι ειδικοί, θα έπρεπε να υπεβίβαζαν την ανθρωπίνην αξιοπρέπειαν και ηθικήν, η οποία, όπως γνωρίζουν οι πάντες, δεν συνάδει με την χριστιανική αντίληψη και φιλοσοφία, αφού οι Αγώνες, για ορισμένους, αποτελούσαν ένα «ειδωλολατρικό κατάλοιπο»!..
  • Ποιο ήταν άραγε το Πάσχα της … Αρχαίας Ελλάδας;
    Τα Αδώνια ήταν γιορτή προς τιμή του Αδώνιδος την 14η και 15η του μηνός Βοηδρομίωνος. Γιορταζόταν στην Αθήνα. Κατά τη διάρκεια της γιορτής οι γυναίκες συγκεντρώνονταν και θρηνούσαν μπροστά από δυο κρεβάτια που είχαν επάνω ομοιώματα του Αδώνιδος και της Αφροδίτης. Γύρω από τα ομοιώματα τοποθετούσαν γλαστροειδή αγγεία, στα οποία είχαν φυτέψει μάραθο και άλλα φυτά, που αναπτύσσονται γρήγορα και θερμαινόμενα από τον ήλιο δίνουν πρώϊμα άνθη.
  • Ο Άγιος Βάκχος!..
    "Όταν λέμε ελληνοχριστιανικό θέατρο, μιλάμε, φυσικά, για το βυζαντινό. Γιατί στην πολύμορφη και πολύτροπη ανατολική ρωμαϊκή αυτοκρατορία συντελείται το μεγαλύτερο μέρος της περιπλάνησης του χριστιανού Διόνυσου. Εκεί ανακατώνονται, μέσα στο θεατρικό χωνευτήρι, ελληνικές, ρωμαϊκές και ιουδαϊκές επιδράσεις, για να ζωντανέψουν μια καινούργια μορφή τέχνης αφού βράζουν μέσ' στο λαϊκό καζάνι αντίθετες θρησκευτικές και φυλετικές παραδόσεις, για να δημιουργήσουν μια καινούργια κινητήρια δύναμη καθημερινής ζωής." (Αλέξης Σολομός)
  • Χριστιανισμός και Αριστερά!..
    Με αφορμή την ομιλία του Έλληνα Πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα στη Διεθνή Διάσκεψη για τον Θρησκευτικό και τον Πολιτιστικό Πλουραλισμό, ας δούμε ορισμένα εισαγωγικά σημειώματα για τον Χριστιανισμό και την Αριστερά, που γέννησε τον σοσιαλισμό ή τον κομμουνισμό, ο οποίος ήθελε την κοινοκτημοσύνη. Μη λησμονούμε ότι μεταξύ των Ελλήνων αποίκων των νήσων του Αιόλου (σημερινό Λίπαρι) δημιουργήθηκαν μορφές στρατιωτικού κομμουνισμού όπου οι άνδρες εκτελούσαν τον έναν χρόνο χρέη πολεμιστή και τον άλλο χρόνο γεωργού. Μορφές κοινοκτημοσύνης παρουσιάστηκαν επίσης σε θεσμούς της Κρήτης και της Σπάρτης, στις πυθαγόρειες κοινωνίες, στις θεωρίες του Φαλέως του Χαλκηδονίου και του Ιπποδάμου του Μιλησίου, τους οποίους αναφέρει ο Αριστοτέλης, ενώ αντιλήψεις κοινοκτημοσύνης σατιρίζει ο Αριστοφάνης στις Εκκλησιάζουσες, γεγονός που έμμεσα μαρτυρεί τη διάδοσή τους. Για κοινοκτημοσύνη, όμως, μίλησε και ο Χριστιανισμός!..
  • Προς τι οι ομοιότητες της Πύρρας και του Δευκαλίωνα με την Εύα και τον Αδάμ;
    Η συνέχεια των αποκαλυπτικών μας άρθρων για τις ομοιότητες Ελληνισμού και Χριστιανισμού (και κατ’ επέκταση της Ορθοδοξίας), που αποδεικνύουν την προλείανση του εδάφους για την υιοθέτηση της νέας πίστης των Ελλήνων!.. Ας δούμε σήμερα τις ομοιότητες της Πύρρας και του Δευκαλίωνα με την Εύα και τον Αδάμ, αλλά και των κατακλυσμών, που αναφέρουν η Βίβλος και η Ελληνική Μυθολογία!...
  • Τι Έλληνες ήσαν αυτοί που πήγαν να συναντήσουν τον Χριστό;
    Αποδείξεις ότι οι Έλληνες που πήγαν να επισκεφθούν τον Χριστό ήσαν ελληνικής καταγωγής και όχι κάποιοι εθνικοί, που ισχυρίζονται ορισμένοι για κάποιους ανεξήγητους λόγους!.. Η φράση που είπε ο Χριστός μόλις αντίκρισε τους Έλληνες: «Ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο υιός του ανθρώπου» (Ιω. 12, 23), ήταν γιατί γνώριζε ότι η ελληνική γλώσσα και το μεγάλο φιλοσοφικό πνεύμα των Ελλήνων θα ήσαν εκείνα που θα διέδιδαν απ’ άκρου σ’ άκρον την Διδασκαλία Του. Όπερ και εγένετο!..
  • Υπήρχαν στην αρχαιότητα αναστενάρηδες;
    Λένε πως «Οι Λύκοι του Σώρακτου» ήταν ιερείς που τε­λούσαν επάνω στο Σώρακτο, βουνό στα βόρεια της Ρώμης, ορισμένες τελετές κατά τη διάρκεια των οποίων χόρευαν, με γυμνά πόδια, πάνω σε αναμμένα κάρβουνα. Για την προέλευση αυτής της αδελφότητας «Λύκων» διηγούνταν έναν πε­ρίεργο μύθο! Διαβάστε το κείμενο, που ακολουθεί!...
  • Τα Σπήλαια στα Ευαγγέλια και στην Ελληνική Μυθολογία!.
    Είναι γνωστό ότι τα σπήλαια στην αρχαιότητα πολλές φορές διαδραμάτισαν έναν πολύ σπουδαίο ρόλο, αφού μέσα σ’ αυτά έζησαν, μεγάλωσαν ή δίδαξαν πολλές μορφές, ιστορικές, θρησκευτικές ή μυθικές. Στα Ευαγγέλια, για παράδειγμα, διαβάζουμε για το Σπήλαιο μέσα στο οποίο γεννήθηκε ο Χριστός, όπως και ο τάφος του αναστηθέντος Λαζάρου ήταν κι αυτός ένα σπήλαιο, ενώ ακόμη και ο Ευαγγελιστής Ιωάννης σε ιερό σπήλαιο έγραψε την Αποκάλυψη!.. Αλλά και στην Ελληνική Μυθολογία έχουμε αρκετές περιπτώσεις όπου τα σπήλαια διαδραματίζουν τον δικό τους σημαντικό ρόλο. Ας διαβάσουμε ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα! Αξίζει τον κόπο...
  • Η αληθινή Ανάσταση!..
    Από την μυθική ανάσταση του Διονύσου μέχρι την πραγματική Ανάσταση του Ιησού Χριστού πέρασαν αναρίθμητοι άνθρωποι οι οποίοι κατέληξαν πλέον στο οριστικό συμπέρασμα ότι εφ’ όσον υπάρχει ζωή, υπάρχει και θάνατος κι εφ’ όσον υπάρχει θάνατος υπάρχει και η αιώνια ζωή!..
  • Τι κοινό υπάρχει μεταξύ του Αρχαγγέλου Γαβριήλ και της … «Νίκης της Σαμοθράκης»;
    Ούτε λίγο ούτε πολύ οι εκπαιδευτικοί της Κύπρου, αναφερόμενοι στα τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά της υστεροκομνήνειας τέχνης, κάνουν μια σύγκριση της τεχνοτροπίας των αρχαίων και των βυζαντινών καλλιτεχνών, όπως για παράδειγμα, μεταξύ Αρχαγγέλου Γαβριήλ και «Νίκης της Σαμοθράκης», και βρίσκουν αρκετές ομοιότητες με την κλασική τέχνη!.. Διαβάστε το κείμενο που ακολουθεί!..
  • Ο Χάρων, ο Χάρος και τα θανατηφόρα έργα τους!..
    Τι πίστευαν, αλήθεια, οι αρχαίοι Έλληνες για τον Χάρωνα και τον ψυχοπομπό Ερμή, που κατευόδωνε τις ψυχές στον Άδη και τι πρεσβεύουν σήμερα οι Έλληνες χριστιανοί; Βέβαιον είναι ότι ούτε η «Ιλιάδα» ούτε η «Οδύσσεια» αναφέ­ρουν τον Χάρωνα. Η «Οδύσσεια» μάλιστα περιγρά­φοντας την κάθοδο των ψυχών των μνηστήρων στον Άδη, αποκλείει τη μεσολάβηση οποιουδή­ποτε άλλου προσώπου πλην του Ψυχοπομπού Ερμή. Διαβάστε το κείμενο!...
  • Να είχαν άραγε και οι αρχαίοι … κόλλυβα;
    Επειδή σήμερα είναι μία ημέρα όπου, από εκκλησιαστικής πλευράς, ενθυμούμαστε ένα θαύμα που έχει σχέση με τα κόλλυβα, ας κάνουμε μια αναδρομή στο παρελθόν να δούμε εάν και στην αρχαιότητα είχαμε κόλλυβα! Διαβάστε τα κείμενα, που ακολουθούν!...
  • Ο Σαμψών και ο ρόλος της Ελληνίδας Δαλιδάς!..
    Ένας λογικός συνειρμός που μπορεί να κάνει κανείς είναι το γεγονός ότι η Δαλιδά, ως Ελληνίδα, κατά πάσα πιθανότητα θα είχε ακούσει τον ελληνικό μύθο της Σκύλας, θυγατέρας του Νίσου, βασιλέως των Μεγάρων, η οποία ερωτεύθηκε τον Μίνωα όταν αυτός πολιορκούσε την πόλη και η οποία έκοψε την χρυσή τρίχα του πατρός της εκ της οποίας εξαρτιόταν η δύναμή του! Ό,τι έγινε ακριβώς και εις την περίπτωση της Δαλιδάς με τον Σαμψών (!!)…
  • Τι υποστήριζε ο Ιάμβλιχος ο Χαλκιδεύς;
    Φαίνεται ότι η σκέψη περί τριαδικότητας ορισμένων στοιχείων ήταν κοινή αντίληψη πολλών στον αρχαίο ελληνικό κόσμο και όχι μόνον στον χριστιανισμό! Ο Ιάμβλιχος, για παράδειγμα, ακολουθώντας έναν συγκρητιστικό πολυθεϊσμό τοποθέτησε πάνω από το Ένα Αγαθό ένα ακόμη ανώτερο θεϊκό ον, διεύρυνε και διάρθρωσε έναν πολυπληθή σε θεούς ουρανό με πλήθη θεϊκών όντων καταταγμένων σε διάφορες βαθμίδες, με υπέρ- και υποανθρώπινα όντα, μεταξύ των οποίων βρίσκεται η διαιρεμένη στα τρία ανθρώπινη ψυχή, δίπλα σε έναν διαιρεμένο επίσης στα τρία κόσμο του νου (!!)… Διαβάστε το κείμενο που ακολουθεί!..