Ελληνίδα Γυναίκα

Ελληνίδα Γυναίκα

Μια ηλεκτρονική διαδρομή στο χώρο και στο χρόνο για την αιώνια Ελληνίδα γυναίκα, που με τον δικό της τρόπο οικοδόμησε έναν άγνωστο Ελληνικό Πολιτισμό, ίσως πιο λαμπρό κι από τους Παρθενώνες και τα άλλα γλυπτά, αφού γέννησε έναν Σωκράτη, έναν Πλάτωνα, έναν Αριστοτέλη, έναν Λεωνίδα, έναν Κολοκοτρώνη, έναν Παπαφλέσσα ή έναν Κοσμά Αιτωλό!.. Μια γυναίκα η οποία, στηριγμένη στις δικές της δυνάμεις, είτε ως επώνυμη και διάσημη, είτε ως ανώνυμη και άγνωστη Ελληνίδα, φύλαξε τις δικές της Θερμοπύλες για τα ιερά και τα όσια αυτής της Φυλής!... 

 

  • Ποια ήταν άραγε η Διοτίμα του « Συμποσίου του Πλάτωνος»;
    Ιέρεια από τη Μαντίνεια, η σοφή γυναίκα που έκανε τον καθαρμό των Αθηναίων μετά το λοιμό τού 429 π.Χ. Στο Συμπόσιον του Πλάτωνα, ο Σωκράτης λέει ότι, σε μια συνδιάλεξη μαζί της οφείλει τις απόψεις του για τον έρωτα, ως πόθο και κίνητρο για το ωραίο και το αληθινό. Ο Πρόκλος θεωρεί τη Διοτίμα πυθαγορική. Δεν είναι εξακριβωμένο αν η Διοτίμα έζησε αληθινά ή είναι πλάσμα της πλατωνικής φαντασίας. Ας διαβάσουμε, όμως, κάτι από τον διάλογο Διοτίμας και Σωκράτη:
  • Χορεύοντας για τον θεό κάτω από τ’ άστρα!..
    Σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, αισθανόμεθα την ανάγκη ν' απολογηθούμε στους αιώνες που πέρασαν!.. Ν' αποδείξωμε την μεγάλη μετάνοια και μεταμέλεια στις Αρχαίες Ελληνίδες, που γέννησαν την χαρά και πέθαναν με θλίψη, αφού τις καταδικάσαμε στην αφάνεια, και στην σιωπή δεκάδων αιώνων!.. Ποίες; Αυτές τις Ελληνίδες που μας γέννησαν, που μας ανάθρεψαν, που μας έκαναν Έλληνες!..
  • Ώστε οι γυναίκες της Φινλανδίας είναι απόγονοι των Αμαζόνων;
    Ώστε οι γυναίκες της Φινλανδίας είναι απόγονοι των Αμαζόνων;Παλιοί ερευνητές λένε πως οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι συγγραφείς δεν μας λένε τίποτε περί της χώρας του Βορρά, της Φινλανδίας. Και μόνον οι πρώτοι ιστορικοί Γερμανοί συγγραφείς του μεσαίωνα, ομιλούν περί της χώρας αυτής η οποία κατοικείτο από Αμαζόνες! Κι όχι μόνον!.. Προχωρούν περισσότερο!.. Για να διεκδικούν –λένε- τόσα κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα μέσα στο Φινλανδικό Κοινοβούλιο, αυτό και μόνο αποδεικνύει του λόγου το αληθές: Ότι οι γυναίκες της Φινλανδίας είναι απόγονοι των Αμαζόνων!!Περισσότερα διαβάστε εδώ: https://www.sakketosaggelos.gr/Article/10353/
  • Πόσο παρεξηγημένη ήταν η Σαπφώ;
    Η δημιουργία αυτής της κατηγορίας θεωρείται από πολλούς αβάσιμη, και λέγεται πως η σκανδαλοθηρία των μεταγενεστέρων χρόνων εκμεταλλεύτηκε το γεγονός πως η Σαπφώ απευθυνόταν ονομαστικά στις μαθήτριές της, με φρασεολογία που θα δικαιολογείτο μόνο μεταξύ ανδρών. Μερικοί ισχυρίζονται πως η κατηγορία οφείλεται στο γεγονός πως οι Αθηναίοι ήταν αδύνατον να δεχτούν μια τέτοια κοινωνική ελευθερία των γυναικών χωρίς να την συνδυάζουν με ανηθικότητα (ενώ υπήρχε ανάμεσα στους Δωριείς και Αιολείς χωρίς να θεωρείται μίασμα), και δεύτερον στην αχαλίνωτη φαντασία των κωμικών ποιητών. Ας δούμε, όμως, τι λέει μια παλιά τοπική εφημερίδα της Λέσβου για την Σαπφώ!..
  • Τι πίστευαν οι πρώτες Ελληνίδες φεμινίστριες για την ηθική;
    Το 1923 κυκλοφόρησε ένα περιοδικό με τίτλο: «Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ» το οποίο, όπως έγραφε, ήταν ένα «Μηνιαίο Δελτίο του Συνδέσμου Ελληνίδων Υπέρ των Δικαιωμάτων της Γυναικός» . Επιλέξαμε, λοιπόν, να (ανα)δημοσιεύσουμε αυτούσια δύο θέματα. Το πρώτο έχει να κάνει με ένα Διδασκαλικό Συνέδριο, αφού έτσι πλάθεται η ψυχή του παιδιού στα μαθητικά θρανία. Και το δεύτερο είναι η φιλοσοφική αντίληψη που είχαν τότε οι πρώτες Ελληνίδες φεμινίστριες, όσον αφορά στο θέμα της ηθικής, σύμφωνα με ένα διεθνές Συνέδριο που έγινε στη Ρώμη.
  • Αρχαίες και σύγχρονες Ελληνίδες … Αμαζόνες!!
    Οι σύγχρονες Αμαζόνες δεν είναι, φυσικά, πολεμοχαρείς, αν και πολλές Ελληνίδες πηγαίνουν στα διάφορα γυμναστήρια ή παρακολουθούν μαθήματα πολεμικών τεχνών για την λεγόμενη αυτοάμυνα. Πολλές εξ αυτών πηγαίνουν στους ιππικούς ομίλους, όπως για παράδειγμα, η Αθηνά Ωνάση, η οποία τελευταία μελαγχόλησε πολύ για τον θάνατο του αγαπημένου της αλόγου, από ατύχημα, κατά τη διάρκεια ενός ιππικού αγώνα. Περισσότερα, όμως, στο κείμενο που ακολουθεί!..
  • Τι ήσαν άραγε οι Εταίρες της Αρχαιότητας;
    Όπως γράφει και ο Αλέξανδρος Ραγκαβής στο περίφημο Λεξικό του, ο όρος "εταίρα" εσήμαινε κυρίως "φίλη." Το όνομα, όμως, κατ' ολίγον μετέπεσε εις την σημασίαν που αποδίδομεν σήμερον για τις κοινές γυναίκες οι οποίες έδρασαν κυρίως εις την Κόρινθον την πρώτιστη έδρα της λατρείας της Αφροδίτης. Διαβάστε το κείμενο που ακολουθεί!..
  • Τι θρυλείται γύρω από το όνομα της Κασσιανής;
    Λίγα λόγια για την φωτισμένη αυτή γυναίκα του Βυζαντίου, όπως ήταν η Κασσιανή, αλλά και πώς απέδωσαν το Τροπάριό της οι μεγάλες μορφές του Νεότερου Ελληνισμού, όπως ο Φώτης Κόντογλου και ο Κωστής Παλαμάς!..
  • Ποια ήταν άραγε η λεγόμενη χειραφέτηση των γυναικών στη Ρώμη;
    Φυσικά, υπάρχουν και στη Ρώμη παραδείγματα τέλειας υποδούλωσης της γυναίκας στην εξουσία και στις επιθυμίες του άνδρα. Ο Άππιος Κλαύδιος σκότωσε την κόρη του Βιργινία για να μην την παραδώσει στον πολιτικό του αντίπαλο, που ήθελε να την κάνει δούλη κι ερωμένη του. Η ανηθικότητα επίσης των γυναικών έφτασε σε πρωτοφανή ύψη τη ρωμαϊκή εποχή. Στα βακχικά όργια έπαιρναν μέρος χιλιάδες Ρωμαίες γυναίκες, και χιλιάδες σφάχτηκαν από τους συγγενείς τους όταν τις έπιασαν επ' αυτοφώρω, στην έρευνα που είχε διατάξει η Σύγκλητος!..
  • Πέπη Σπηλιωτοπούλου: Η δημοσιογράφος του ήθους, της υπευθυνότητας και της γνώσης!..
    Είναι αλήθεια ότι ορισμένοι νεαροί δημοσιογράφοι, παρά το δυσοίωνο κλίμα που επικρατεί στον χώρο του Τύπου, όπου τα ΜΜΕ τα ελέγχουν διάφοροι εργολάβοι του δημοσίου, δίνουν πραγματικό αγώνα για την σωστή, υπεύθυνη και αντικειμενική ενημέρωση του κοινού. Ορισμένοι μάλιστα διευθύνουν δικές τους δημοσιογραφικές σελίδες και ιστολόγια, όπως για παράδειγμα η Πέπη Σπηλιωτοπούλου, ένα πραγματικό διαμάντι της σύγχρονης ελληνικής δημοσιογραφίας, αφού διαθέτει τρεις σημαντικές και σπάνιες για την εποχή μας αρετές: Ήθος, υπευθυνότητα και γνώση!..
  • «Μάνα, δεν βρίσκεται λέξη καμία…»
    Η ικανοποίηση και το χαμόγελο του αναγνώστη θα είναι η μεγαλύτερη αμοιβή και αναγνώριση προς τον άνθρωπο, που έχει την τιμή της συγγραφής αυτού του έργου για τις Μανάδες του Ελληνισμού, τις Άγνωστες Ελληνίδες, που δεν διαφέρουν σε τίποτε από τις μανάδες που βλέπουμε στις τηλεοράσεις να κλαίνε και να οδύρονται μπροστά στα φέρετρα των αδικοσκοτωμένων παιδιών τους απ’ την ανίερη και βλάσφημη μανία του πολέμου, πέριξ της λεκάνης της Μεσογείου!.. Κι όπως λέει ο ποιητής: «Μάνα, δεν βρίσκεται / λέξη καμία, να ’χει στον ήχο της / τόση αρμονία…»
  • Τι ήσαν άραγε οι περίφημες Εταίρες της αρχαιότητας;
    "... Ο γάμος επέφερε μεν κάποια μεταβολή στην διαγωγή των νέων, αλλά αυτό δεν επηρέαζε πολλούς να έχουν σχέση με αυτές και μετά το γάμο τους χωρίς να κατακρίνονται γι' αυτό υπό των συγχρόνων των. Τούτο αποδεικνύεται από το γεγονός κατά το οποίον ο Δημοσθένης, διηγούμενος τα του σοφιστού Λυσία, λέει ότι παρόμοιες σχέσεις μετά τον γάμο δεν είναι παράδοξο πράγμα αρκεί να μη προσβάλλεται η δημοσία ευσχημοσύνη η, τουλάχιστον δεν θα παραμελούνται οι νόμιμες σύζυγοι, η οι υποθέσεις του οίκου, όπως εγένετο υπό του Αλκιβιάδου..."
  • Ποια αρχαία Ελληνίδα επονομαζόταν «θηλυκός Όμηρος»;
    Διαβάστε για μια Ελληνίδα ποιήτρια από την Τεγέα, την Ανύτη, που ήταν συγγραφέας πολλών και σημαντικών επιγραμμάτων! Έζησε τον 3ο αιώνα π.Χ. και είναι αντιπρόσωπος της πελοποννησιακής σχολής. Οι αρχαίοι γραμματικοί την έλεγαν «ο θήλυς Όμηρος»!. Μεταξύ άλλων, έγραψε ένα επίγραμμα σε έναν κόκορα που κάποτε την ξυπνούσε και τώρα πέθανε, ενώ η ποίησή της χαρακτηρίζεται από έντονη αγάπη προς τη φύση!..
  • Τα ιδεώδη πρότυπα της αρχαίας Ελληνίδας!.. (1)
    Ολόκληρη η Οδύσσεια, την οποία εδιδάσκοντο οι αρχαίες Ελληνίδες, δεν αποτελεί το αποκορύφωμα ενός επαίνου δια την Πηνελόπη, την πιστή σύζυγο, η οποία επί είκοσι έτη δεν έκανε τίποτε άλλο, από το να περιμένη μετά πόθου την επάνοδο του περιπλανώμενου συζύγου της Οδυσσέως; Αυτή που εγνώριζε πώς να απορρίπτη τις προτάσεις πολυαρίθμων μνηστήρων και να καθίσταται αλώβητος στις ανήθικες κινήσεις και ύβρεις των σπαταλώντων την βασιλική περιουσία του Οδυσσέως;