Κατηγορίες

Τέχνη και Πολιτισμός!..

Τέχνη και Πολιτισμός!..

Μια επιθεώρηση στα σύγχρονα πολιτιστικά δρώμενα της Χώρας μας, όπου τα Γράμματα και οι Τέχνες άνθισαν τον 5ον αιώνα προ Χριστού και συνεχίζουν ακόμη να διανθίζουν το πνεύμα και τη σκέψη πολλών ανθρώπων της Οικουμένης ακόμη και σήμερα. αφού πάντα έχουν προ οφθαλμών την αρχαία ελληνική ρήση: " Ο μεν βίος βραχύς, η δε τέχνη μακρά"!.. [Στη φωτογραφία: Η Μαρία Κάλλας (Νέα Υόρκη, 2 Δεκεμβρίου 1923 - Παρίσι 16 Σεπτεμβρίου 1977), η οποία υπήρξε μία κορυφαία υψίφωνος και η πλέον γνωστή Ελληνίδα παγκοσμίως, μία πραγματική ντίβα της όπερας!...]

  •   Ποιοι άθεοι και υλιστές συνθέτες έγραψαν έργα για τον Θεό;
    Ποιοι άθεοι και υλιστές συνθέτες έγραψαν έργα για τον Θεό;
    «Είναι ευτυχής εκείνος που από την παιδική του ηλικία μεγαλώνει μέσα σε θρησκευτικές παραδόσεις. τίποτα δεν μπορεί να τις αντικαταστήσει. Αποκαλύπτουν, κάθε φορά και περισσότερο, κάθε φορά και πιο ευτυχισμένα, το βαθύ τους νόημα. Το να γνωρίζει κανείς ότι κάποτε υπήρξε ένας Σωτήρας, αποτελεί το μεγαλύτερο αγαθό του ανθρώπου. Το να ζητήσει κανείς να τα πετάξει όλα αυτά, δείχνει έλλειψη ελευθερίας, δείχνει πνεύμα δούλο, που δέχεται ανόητες, δημαγωγικές επιδράσεις» (Βάγκνερ)
  •  Ποια ήταν η «αισθητική διαθήκη» του Ελ Γκρέκο;
    Ποια ήταν η «αισθητική διαθήκη» του Ελ Γκρέκο;
    Η φετινή έκθεση του μουσείου Paul Valéry ρίχνει όλα τα φώτα της στο μοναδικό έκθεμα που φιλοξενεί, στον πίνακα του Ελ Γκρέκο με τον τίτλο «Άμωμος σύλληψη». Κι αυτό γιατί, όπως επισημαίνει η διευθύντρια του μουσείου Μαϊτέ Βαλέ-Μπλε, «θέλω να δώσω στους επισκέπτες τη δυνατότητα να ασχοληθούν με την τέχνη». Η Βαλέ-Μπλε δεν επέλεξε βέβαια τυχαία ένα έργο του Ελ Γκρέκο για την έκθεση. «Όσον αφορά το στιλ του, ο ζωγράφος ήταν περίπου 300 χρόνια μπροστά από την εποχή του», λέει χαρακτηριστικά. Πιστεύει ότι το συγκεκριμένο έργο πρέπει να το βλέπουμε ως «αισθητική διαθήκη» του καλλιτέχνη. Ο Ελ Γκρέκο ζωγράφισε αυτό το έργο μεταξύ 1607/8-1613. Από τότε ο πίνακας αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μόνο δύο φορές την Ισπανία για να ταξιδέψει στη Νέα Υόρκη και στο Βερολίνο. Φέτος, για πρώτη φορά θα φιλοξενηθεί και στη Γαλλία.
  •  Τι μπορεί να πει κανείς … Ιστορώντας την Υπέρβαση;
    Τι μπορεί να πει κανείς … Ιστορώντας την Υπέρβαση;
    Μπορεί να πέρασαν περίπου τρία χρόνια, αλλά εμείς δεν λησμονούμε. Και το λέμε αυτό διότι θυμηθήκαμε μια Έκθεση που έγινε μεταξύ 30 Ιουνίου - 29 Σεπτεμβρίου 2013 με τίτλο: «Iστορώντας την Υπέρβαση. Από την παράδοση του Βυζαντίου στη νεώτερη τέχνη», την οποία διοργάνωσε το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή. Στην αδιάκοπη προσπάθεια εικονογραφικής ιστόρησης της υπέρβασης που ο άνθρωπος ακατάπαυστα ανέκαθεν επιχειρεί, το Βυζάντιο άφησε το δικό του ανεξίτηλο στίγμα. Παρά τις τόσες κοινωνικο-ιστορικές αντιξοότητες, αυτός ο πολυσήμαντος πολιτισμός παρήγαγε αριστουργήματα σε όλα ανεξαιρέτως τα πεδία του πνεύματος και της τέχνης!.. Ας διαβάσουμε τι έλεγε τότε ένα σχετικό κείμενο!..
  • Η ψυχαγωγική τηλεόραση είναι η τέχνη της ομορφιάς και της αισθητικής;
    Η ψυχαγωγική τηλεόραση είναι η τέχνη της ομορφιάς και της αισθητικής;
    Ας θυμηθούμε και ορισμένες παροιμίες: α) «Mάθε τέχνη κι άσ΄ τηνε, κι αν πεινάσεις πιάσ' τηνε», για να δηλώσουμε ότι οι επαγγελματικές γνώσεις είναι απαραίτητες, β) «παλιά μου τέχνη κόσκινο», για μεγάλη εμπειρία σε κάποιον τομέα, ενώ συχνά και ειρωνικά χρησιμοποιούμε τον όρο για κάτι που επαναλαμβάνουμε αναγκαστικά ή ως ένα τέχνασμα και τρόπο παραπλανητικό για να πετύχουμε κάτι («πενία τέχνας κατεργάζεται», που έλεγαν οι αρχαίοι).
  •   Για ποιες «Οδύσσειες» μιλάει το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο;
    Για ποιες «Οδύσσειες» μιλάει το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο;
    Τι σχέση έχει ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων, το χρυσό κύπελλο του Νέστορα και το μαρμάρινο άγαλμα διαδούμενου αθλητή από τη Δήλο; Εκτός από το γεγονός ότι ανήκουν στις συλλογές του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, είναι τρία από τα τουλάχιστον 180 μοναδικά εκθέματα που θα πλαισιώσουν τη νέα περιοδική έκθεση του μουσείου με τίτλο «Οδύσσειες». Η έκθεση, που διοργανώνεται με αφορμή τα 150 χρόνια από τη θεμελίωση του σημαντικότερου αρχαιολογικού μουσείου της χώρας (και όχι μόνον), θα ξεκινήσει στις 3 Οκτωβρίου 2016, ημερομηνία που σηματοδοτεί ουσιαστικά και επέτειο, καθώς την ίδια μέρα το 1866 ετέθη ο θεμέλιος λίθος του πολυπόθητου, τότε, εθνικού μουσείου. Η διάρκειά της θα είναι ετήσια.
  • Ήταν προφητικός καλλιτέχνης ο Άντι Γουόρχολ;
    Ήταν προφητικός καλλιτέχνης ο Άντι Γουόρχολ;
    Επειδή σαν σήμερα το 1987 πέθανε ο κυριότερος εκπρόσωπος της ποπ αρτ, Άντι Γουόρχολ, ας ρίξουμε μια ματιά να δούμε μερικά στοιχεία από τη ζωή αυτού του παράξενου δημιουργού, που όπως υποστηρίζουν αρκετοί, ήταν ένας προφητικός ή διορατικός καλλιτέχνης! Σ’ αυτόν αποδίδεται η φράση: «Ο καθένας θα είναι διάσημος για 15 λεπτά»!.
  • Ποιος μιλάει σήμερα για τον Παυσία;
    Ποιος μιλάει σήμερα για τον Παυσία;
    Κι όμως!.. Ο Παυσίας (4ος αι. π.Χ.), υπήρξε ένας μεγάλος αρχαίος Έλληνας ζωγράφος από τη Σικυώνα. Ήταν μαθητής του Πάμφιλου και ζωγράφιζε με την εγκαυστική μέθοδο. Τα θέματά του ήταν κυρίως λουλούδια και παιδιά ζωγραφισμένα σε μικρές επιφάνειες. Φιλοτέχνησε και πίνακες μεγάλων διαστάσεων και δημιούργησε μάλιστα ιδιαίτερο είδος ζωγραφίζοντας ταυροθυσίες. Χαρακτηριστικά της δουλειάς του υπήρξαν η άριστα μελετημένη προοπτική και η μεγάλη πλαστικότητα. Γνωστά έργα του ήταν η «Στεφανοπλόκος», η «Θυσία ταύρων», η «Μέθη που πίνει από γυάλινο δοχείο» και ο «Έρωτας με λύρα»!..
  • Κάποιες άγνωστες εικόνες της αρχαίας ζωγραφικής!..
    Κάποιες άγνωστες εικόνες της αρχαίας ζωγραφικής!..
    «Ο Δίας του Λεωχάρη δεν είναι μόνο επιβλητικός και υπέροχος, όπως εκεί­νος του Φειδία, αλλά και συμπονετικός με τους ανθρώπους. Το πεπρωμένο δεν είναι μια άτεγκτη δύναμη, όπως συνέβαινε κάποτε στις ανατολικές θρησκείες, αλλά εκπορεύεται από τους θεούς στους ανθρώπους. Πλάι στον Δία η Αθηνά επανα­λαμβάνει κατάπληκτη τη χειρονομία του πατέρα της, τεντώνει μάλιστα το δάχτυλο του αριστερού χεριού. Προϊδεάζεται τα αιματηρά επακόλουθα. 'Ηδη όμως η Νίκη στεφανώνει τη μελλοντική νι­κήτρια, τη θεά των Ελλήνων…»
 
Ο Ελληνισμός και η Ορθοδοξία είναι δύο ράγες της Ιστορίας πάνω στις οποίες κινείται το όχημα του Ελληνο-Χριστιανικού Πολιτισμού σε μια ατέρμονη πορεία προς την αιωνιότητα!... Λαός που περιφρονεί τις πέτρες και τα χαρτιά του είναι καταδικασμένος ν’ αυτοκτονήσει!..
 
Συνεντεύξεις του Άγγελου Σακκέτου, ως καταστάλαγμα μιας δημοσιογραφικής πορείας 35 περίπου ετών!... Ένας αγώνας δρόμου για την αναζήτηση της αλήθειας και μόνον της αλήθειας.. Την "αληθινής αλήθειας", όπως μάθαμε να λέμε στην δική μας Ελληνική Δημοσιογραφία!..
 
Διαλέξεις και Ομιλίες, έτσι όπως ακριβώς εδόθησαν στο παρελθόν σε διάφορα Πνευματικά Κέντρα, Συλλόγους, Σωματεία και διάφορα Ιδρύματα των Αθηνών ή της Περιφέρειας, ιδίως για θέματα σχέσεων Ελληνισμού και Ορθοδοξίας!..
 
Θύμησες και αναμνήσεις!... Νοσταλγικές ιστορίες, που φαντάζουν σήμερα σαν παραμύθι!.. Εκπληκτικές εμπειρίες και διηγήματα ή αφηγήσεις από διάφορους ανθρώπους, που έζησα ή γνώρισα στο διάβα της ζωής μου!.. Όλα εκείνα τα γεγονότα, που πέρασαν από τη φτωχική μου ζωή, ιδίως στο χωριό μου!
Αναζήτηση
Search
Newsletter
Για να λαμβάνετε newsletter παρακαλώ στείλτε μας το email σας!

Είσοδος χρηστών