Ελληνική Γλώσσα

Ελληνική Γλώσσα

Διάφορες αποκαλυπτικές μελέτες και έρευνες πάνω σε θέματα Ελληνικής Γλώσσας, που αποδεικνύουν το γεγονός ότι η Ελληνική Γλώσσα είναι η μητέρα όλων σχεδόν των ευρωπαϊκών γλωσσών και ο μοχλός επιστημονικής ανάπτυξης και διανόησης σε ολόκληρο τον κόσμο.

  • Το Πάσχα είναι ξενική ή μήπως ελληνική λέξη;
    Εάν, λοιπόν, ο όρος «πάσχα» έχει ξενική προέλευση, τον οποίαν χρησιμοποιεί κατά κόρον ο Φλάβιος Ιώσηπος (37 – 100 μ.Χ.), αλλά και η Αγία Γραφή, και τον οποίον όντως υιοθετούν διάφοροι Έλληνες γλωσσολόγοι, όπως για παράδειγμα ο Ι. Σταματάκος, εντούτοις υπάρχουν και άλλοι ερευνητές οι οποίοι υποστηρίζουν ότι ο όρος «πάσχα» είναι ελληνικός και προέρχεται από το ρήμα πάσχω > πάσχειν, που συνάδει ασφαλώς με το όλο κλίμα του Πάσχα, όπου τιμά και εορτάζει ο Ελληνισμός, δεδομένου ότι ο Έλληνας πιστός «πάσχει» μαζί με τον Θεάνθρωπο καθ’ όλην την διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, που είναι και Εβδομάδα των Παθών του Ιησού Χριστού, μέχρι την ώρα που γίνεται η Ακολουθία της Αναστάσεως του Κυρίου και ο ιερέας ψάλλλει το «Χριστός Ανέστη»!
  • Η λέξη αγάπη στα αρχαία ελληνικά κείμενα!...
    Επειδή ετέθη το ζήτημα ότι η λέξη αγάπη ήταν άγνωστη στους αρχαίους Έλληνες και πως αναφέρεται μόνον στην Παλαιά Διαθήκη από τους Εβδομήκοντα, θα επιχειρήσουμε ν’ αποδείξουμε ότι η λέξη αγάπη όχι μόνον ήταν γνωστή στους αρχαίους προγόνους μας, αλλά και πολλοί συγγραφείς χρησιμοποιούσαν τον όρο αυτό, μαζί με τα παράγωγά του, σε πλήθος συγγραμμάτων!...
  • Η γλώσσα των Ευαγγελίων και η γλώσσα των Πατέρων της Εκκλησίας!..
    Διερωτήθηκαν πολλοί πως είναι δυνατόν η γλώσσα των Ευαγγελίων να μην είναι ίδια με αυτή της γλώσσας, που χρησιμοποιούν οι Πατέρες της Εκκλησίας και οι Υμνολόγοι!.. Κι όμως!.. Το Ευαγγέλιο παρέμεινε το ίδιο! Παρέμεινε ακλόνητο και απαρασάλευτο εδώ και 2000 χρόνια, ενώ ο κάθε Πατέρας της Εκκλησίας ή Υμνολόγος χρησιμοποιεί το δικό του γλωσσικό ύφος, αναλόγως της μόρφωσης και της εν γένει ψυχοσύνθεσής του!..
  • Ανάργυροι, αργυρώνητοι και πολιτικοί!..
    Διαβάστε ένα περισπούδαστο άρθρο του γνωστού Έλληνα φιλόλογου καθηγητή και συγγραφέα ιστορικών βιβλίων κ. Αντώνη Αντωνάκου, όπου ερμηνεύει πολλές λέξεις της ελληνικής γλώσσας, που σήμερα έχουν την δική τους αξία ή απαξία στην πολιτική μας ζωή!..Όταν όμως το χρήμα είναι πολύ και προορίζεται προς αποθήκευση, τότε η ελληνική γλώσσα χρησιμοποιεί την λέξη "αργύριον" ή "άργυρος". Επειδή σήμερα χρησιμοποιούμε σχεδόν όλο το ομηρικό λεξιλόγιο στα σύνθετα και τα παράγωγα, χωρίς να το γνωρίζουμε, υπάρχουν πολλές λέξεις, που δηλώνουν αυτή την έννοια, της ποσότητος δηλαδή χρημάτων προς αποθήκευση. Υπάρχει για παράδειγμα η λέξη "φιλάργυρος". Τα λεξικά αναφέρουν ότι είναι "αυτός που αγαπά υπερβολικά το χρήμα, ο τσιγκούνης", διότι "το χρήμα" είτε είναι λίγο είτε πολύ ως "χρήμα" ορίζεται σήμερα λεξικογραφικά. Είναι όμως έτσι;
  • Επί τέλους!.. Η Ακαδημία Αθηνών βράβευσε το Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών με χρυσό μετάλλιο!
    Η Ακαδημία Αθηνών επέλεξε να τιμήσει με την ύψιστη αυτή διάκριση έναν από τους σπουδαιότερους ερευνητικούς και επιστημονικούς φορείς της χώρας μας στον χώρο των ανθρωπιστικών σπουδών, ο οποίος, με το πολύπλευρο έργο του και την πολυσχιδή δραστηριότητά του, προσφέρει αδιάλειπτα εδώ και πενήντα πέντε χρόνια στην παιδεία του ελληνικού λαού, ακολουθώντας τις επιταγές και τα διδάγματα του Μανόλη Τριανταφυλλίδη!..
  • Το Γλωσσάρι του Βλάκα!.. (13)
    Το Αλφαβητάρι που ακολουθεί είναι ενδεικτικό. Θα μπορούσε να είναι πλουσιότερο σε λέξεις, αν αναλογιστεί κανείς το εύρος της Ελληνικής γλώσσας. Βρήκαμε, όμως, τις λέξεις εκείνες οι οποίες ανταποκρίνονται πιο κοντά στο πνεύμα του Ευάγγελου Λεμπέση, μέσα στο δοκίμιό του: «Η Τεράστια Κοινωνική Σημασία των Βλακών εν τω Συγχρόνω Βίω», αποφεύγοντας να χρησιμοποιήσουμε νεολογισμούς, όπως και την αργκό, που είναι μια συνθηματική γλώσσα των ανθρώπων του υποκόσμου και -κατ' επέκταση- η γλώσσα που χρησιμοποιούν ιδιαίτερες κοινωνικές ομάδες (στρατιωτική αργκό, εφηβική αργκό, επαγγελματική αργκό), αλλά που δεν έχει υιοθετηθεί από την ακαδημαϊκή κοινότητα:
  • Το Γλωσσάρι του Βλάκα!.. (12)
    Το Αλφαβητάρι που ακολουθεί είναι ενδεικτικό. Θα μπορούσε να είναι πλουσιότερο σε λέξεις, αν αναλογιστεί κανείς το εύρος της Ελληνικής γλώσσας. Βρήκαμε, όμως, τις λέξεις εκείνες οι οποίες ανταποκρίνονται πιο κοντά στο πνεύμα του Ευάγγελου Λεμπέση, μέσα στο δοκίμιό του: «Η Τεράστια Κοινωνική Σημασία των Βλακών εν τω Συγχρόνω Βίω», αποφεύγοντας να χρησιμοποιήσουμε νεολογισμούς, όπως και την αργκό, που είναι μια συνθηματική γλώσσα των ανθρώπων του υποκόσμου και -κατ' επέκταση- η γλώσσα που χρησιμοποιούν ιδιαίτερες κοινωνικές ομάδες (στρατιωτική αργκό, εφηβική αργκό, επαγγελματική αργκό), αλλά που δεν έχει υιοθετηθεί από την ακαδημαϊκή κοινότητα:
  • Το Γλωσσάρι του Βλάκα!.. (11)
    Το Αλφαβητάρι που ακολουθεί είναι ενδεικτικό. Θα μπορούσε να είναι πλουσιότερο σε λέξεις, αν αναλογιστεί κανείς το εύρος της Ελληνικής γλώσσας. Βρήκαμε, όμως, τις λέξεις εκείνες οι οποίες ανταποκρίνονται πιο κοντά στο πνεύμα του Ευάγγελου Λεμπέση, μέσα στο δοκίμιό του: «Η Τεράστια Κοινωνική Σημασία των Βλακών εν τω Συγχρόνω Βίω», αποφεύγοντας να χρησιμοποιήσουμε νεολογισμούς, όπως και την αργκό, που είναι μια συνθηματική γλώσσα των ανθρώπων του υποκόσμου και -κατ' επέκταση- η γλώσσα που χρησιμοποιούν ιδιαίτερες κοινωνικές ομάδες (στρατιωτική αργκό, εφηβική αργκό, επαγγελματική αργκό), αλλά που δεν έχει υιοθετηθεί από την ακαδημαϊκή κοινότητα:
  • Πώς και γιατί διαβρώνεται η Ελληνική Γλώσσα;
    «…Το πού είμαστε, λοιπόν σήμερα το βλέπουμε. Το πού θα φθάσουμε, αν και δεν γνωρίζουμε το μέγεθος, μπορούμε να το προβλέψουμε με απόλυτη ακρίβεια. Διότι στο θέμα τής γλώσσας υπάρχει συνεχής σχεδιασμός και συνεχής υποκρισία, με σκοπό την αποκοπή από τις ρίζες και την σύγχυση. Η κατάργηση της ετυμολογίας αποκόπτει την γλωσσική συνέχεια και παράγει καινούργιες ανορθόγραφες λέξεις…» (Αντώνης Α. Αντωνάκος, Καθηγητής Φιλολογίας και Ιστορικός).
  • Το Γλωσσάρι του Βλάκα!.. (10)
    Το Αλφαβητάρι που ακολουθεί είναι ενδεικτικό. Θα μπορούσε να είναι πλουσιότερο σε λέξεις, αν αναλογιστεί κανείς το εύρος της Ελληνικής γλώσσας. Βρήκαμε, όμως, τις λέξεις εκείνες οι οποίες ανταποκρίνονται πιο κοντά στο πνεύμα του Ευάγγελου Λεμπέση, μέσα στο δοκίμιό του: «Η Τεράστια Κοινωνική Σημασία των Βλακών εν τω Συγχρόνω Βίω», αποφεύγοντας να χρησιμοποιήσουμε νεολογισμούς, όπως και την αργκό, που είναι μια συνθηματική γλώσσα των ανθρώπων του υποκόσμου και -κατ' επέκταση- η γλώσσα που χρησιμοποιούν ιδιαίτερες κοινωνικές ομάδες (στρατιωτική αργκό, εφηβική αργκό, επαγγελματική αργκό), αλλά που δεν έχει υιοθετηθεί από την ακαδημαϊκή κοινότητα:
  • Το Γλωσσάρι του Βλάκα!.. (9)
    Το Αλφαβητάρι που ακολουθεί είναι ενδεικτικό. Θα μπορούσε να είναι πλουσιότερο σε λέξεις, αν αναλογιστεί κανείς το εύρος της Ελληνικής γλώσσας. Βρήκαμε, όμως, τις λέξεις εκείνες οι οποίες ανταποκρίνονται πιο κοντά στο πνεύμα του Ευάγγελου Λεμπέση, μέσα στο δοκίμιό του: «Η Τεράστια Κοινωνική Σημασία των Βλακών εν τω Συγχρόνω Βίω», αποφεύγοντας να χρησιμοποιήσουμε νεολογισμούς, όπως και την αργκό, που είναι μια συνθηματική γλώσσα των ανθρώπων του υποκόσμου και -κατ' επέκταση- η γλώσσα που χρησιμοποιούν ιδιαίτερες κοινωνικές ομάδες (στρατιωτική αργκό, εφηβική αργκό, επαγγελματική αργκό), αλλά που δεν έχει υιοθετηθεί από την ακαδημαϊκή κοινότητα:
  • Το Γλωσσάρι του Βλάκα!.. (8)
    Το Αλφαβητάρι που ακολουθεί είναι ενδεικτικό. Θα μπορούσε να είναι πλουσιότερο σε λέξεις, αν αναλογιστεί κανείς το εύρος της Ελληνικής γλώσσας. Βρήκαμε, όμως, τις λέξεις εκείνες οι οποίες ανταποκρίνονται πιο κοντά στο πνεύμα του Ευάγγελου Λεμπέση, μέσα στο δοκίμιό του: «Η Τεράστια Κοινωνική Σημασία των Βλακών εν τω Συγχρόνω Βίω», αποφεύγοντας να χρησιμοποιήσουμε νεολογισμούς, όπως και την αργκό, που είναι μια συνθηματική γλώσσα των ανθρώπων του υποκόσμου και -κατ' επέκταση- η γλώσσα που χρησιμοποιούν ιδιαίτερες κοινωνικές ομάδες (στρατιωτική αργκό, εφηβική αργκό, επαγγελματική αργκό), αλλά που δεν έχει υιοθετηθεί από την ακαδημαϊκή κοινότητα:
  • Το Γλωσσάρι του Βλάκα!.. (7)
    Το Αλφαβητάρι που ακολουθεί είναι ενδεικτικό. Θα μπορούσε να είναι πλουσιότερο σε λέξεις, αν αναλογιστεί κανείς το εύρος της Ελληνικής γλώσσας. Βρήκαμε, όμως, τις λέξεις εκείνες οι οποίες ανταποκρίνονται πιο κοντά στο πνεύμα του Ευάγγελου Λεμπέση, μέσα στο δοκίμιό του: «Η Τεράστια Κοινωνική Σημασία των Βλακών εν τω Συγχρόνω Βίω», αποφεύγοντας να χρησιμοποιήσουμε νεολογισμούς, όπως και την αργκό, που είναι μια συνθηματική γλώσσα των ανθρώπων του υποκόσμου και -κατ' επέκταση- η γλώσσα που χρησιμοποιούν ιδιαίτερες κοινωνικές ομάδες (στρατιωτική αργκό, εφηβική αργκό, επαγγελματική αργκό), αλλά που δεν έχει υιοθετηθεί από την ακαδημαϊκή κοινότητα:
  • Περί των γλωσσικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων!..
    Διαβάστε ένα περισπούδαστο και θα λέγαμε προφητικό άρθρο του γνωστού πανεπιστημιακού μας δασκάλου και γλωσσολόγου κ. Γεωργίου Μπαμπινιώτη, το οποίο δημοσιεύτηκε εδώ και 17 χρόνια στην εφημερίδα «Το Βήμα» της 2ας Μαρτίου 1997, ο οποίος θίγει ορισμένα πολύ σημαντικά και επίκαιρα γλωσσικά ζητήματα, αν κρίνουμε από τα γεγονότα που διαδραματίζονται γύρω μας!..